Preview

Po Assenu se mistrovství světa Superbiků přesouvá na jih, a to do slunné Itálie na okruh v Imole. Okruh, který nese název Autodromo Internazionale Enzo e Dino Ferrari, leží ve městě Imola v provincii Bologna. Měří 4,936 km a tvoří ho 22 zatáček. Z toho je 13 levých a 9 pravých. Startovní / cílová rovinka je poměrně krátká, měří jen 358 m.

WorldSBK

V kategorii Superbike je jednoznačným lídrem tabulky Jonathan Rea, který má na svém kontě tři první a tři druhá místa a také 159 bodů. V uplynulých dvou letech v Itálii sice nevyhrál, ale v letech 2014 a 2015 tu zvítězil ve všech čtyřech závodech. Vítězství tu tak okusil na Hondě i na Kawasaki. V současnosti mu chybí dvě výhry do vyrovnání rekordu v počtu WSBK vítězství, takže o víkendu bude mít první šanci zapsat se do historie.

Marco Melandri, Chaz Davies

Favoritem víkendu je Chaz Davies, který na Reu ztrácí třicet bodů, ale zvítězil tu v posledních čtyřech závodech. Tento víkend se bude moci spolehnout na podporu tisíců fanoušků Ducati, kteří se na závody přijdou podívat.

Daviesův týmový kolega Marco Melandri přijíždí na domácí trať, kde ještě nevyhrál. Italským fanouškům tak bude chtít poskytnout důvod k radosti a bude chtít navázat na dvě vítězství, kterými zahájil sezónu.

Michael van der Mark bude na jih Itálie bezpochyby směřovat v dobré náladě po dvojitém pódiu v domácím kole. V Imole nejsou jeho výsledky úplně skvělé, takže jeho cílem bude zlepšit svůj nejlepší výsledek, kterým je sedmé místo.

Dalším vítězem z Imoly je Tom Sykes, který je v šampionátu na pátém místě a který tu vyhrál oba závody v roce 2013. Ten do Itálie zamíří s jistotou poté, co se v Assenu vrátil na nejvyšší stupínek pódia. Podobně jako jeho týmový kolega Rea pošilhává po rekordu, a tím je rekord v počtu Superpole.

Lorenzo Savadori

Na boj před domácími fanoušky se chystá i Lorenzo Savadori, ale zraky všech se budou upírat na jeho týmového kolegu Eugena Lavertyho, který doufá v návrat po hororové nehodě v Thajsku. Pokud mu lékaři umožní jet, bude to jen sedm týdnů poté, co si zlomil pánev.

Těžký víkend v Holandsku za sebou má tým Red Bull Honda, jehož jezdci byli nuceni kvůli zranění závody vynechat. Leon Camier i Jake Gagne tak budou doufat, že si znovu zazávodí. Stejně jako Eugene Laverty i oni si budou muset počkat na verdikt lékařů. Pro tým to navíc bude emotivní víkend, protože závody v Imole byly loni posledními, kterých se zúčastnil jejich jezdec Nicky Hayden. Americký závodník podlehl zraněním, která utrpěl při nehodě v Itálii. Na jeho počest bude uspořádána výstava, kde si budou moci fanoušci na symbolických 69 fotografiích připomenout jeho osobnost.

Ani v Itálii nebudou chybět jezdci na divokou kartu. Budou to Vladimir Leonov, který se vrací podruhé v této sezóně, a Leon Haslam, který si do mistrovství světa odskočí z šampionátu britských Superbiků. Po dvou vítězstvích o minulém víkendu v Oulton Parku sem zamíří v dobrém rozpoložení. Pojede na motorce, která bude mít speciální vzhled, jaký míval jeho otec Ron, když závodil v GP.

Motorka Leona Haslama

Ondra Ježek v této sezóně zatím příliš úspěchů nezažil a spíš se trápí. V šampionátu je na 21. místě s pouhými dvěma body. V Imole ale drží pěkný rekord, když tu v STK1000 získal v letech 2015 a 2013 třetí místo a v roce 2014 tu dokonce zvítězil. V loňském roce tu skončil mimo bodované pozice na šestnáctém a sedmnáctém místě.

WorldSSP

V kategorii Supersport je to mnohem těsnější než v kategorii Superbike, prvního Lucase Mahiase a druhého Randyho Krummenachera dělí pouhý bod a třetí Sandro Cortese na Krummenachera ztrácí šest bodů. Čekat nás tak jistě bude velmi zajímavý a napínavý závod.

Úřadující šampion Lucas Mahias do Itálie míří s cílem získat pódium poté, co se mu to v posledních dvou kolech nepodařilo. V úvodních kolech vystoupal na nejvyšší stupínek dvakrát, v Imole se loni na pódium postavil také, takže to jistě nebude nemožné. Francouzský závodník je odhodlaný mít silný víkend.

Randy Krummenacher v holandském závodě předvedl působivou stíhací jízdu a dojel si pro druhé místo. Horší umístění než v Top2 měl v této sezóně zatím jen v Aragónu, kde skončil jedenáctý. Vzhledem k tomu, že na prvního Mahiase ztrácí jen jeden bod, určitě bude mít motivaci přidat na své konto další dobrý výsledek.

V boji o šampionát jsou rozhodně také Sandro Cortese a Jules Cluzel, kteří zvítězili v posledních dvou závodech v Aragónu a v Assenu. Cortese na čelo ztrácí sedm bodů, Cluzel sice dvacet jedna, ale v nepředvídatelné sérii se může stát cokoliv a oba se tento víkend určitě zapojí do boje.

Potěšit fanoušky bude jistě chtít i Federico Caricasulo, který se v této sezóně také již dvakrát postavil na pódium, v Aragónu, kde byl druhý, a v Thajsku, kde byl třetí. V loňském roce závod nedokončil, takže to bude letos chtít jistě napravit.

Kenan Sofuoglu

Největší zprávou této kategorie ale je oznámení pětinásobného mistra světa Supersportů Kenana Sofuoglu, že závod v Imole bude jeho posledním závodem kariéry. Turecký závodník k tomuto rozhodnutí dospěl na základě zranění, která ho trápila již od loňské sezóny. Kvůli tomu vynechal první tři kola sezóny, takže je v šampionátu na 22. místě s pouhými třemi body.

WorldSSP300

Jezdce kategorie Supersport 300 čeká teprve třetí závod sezóny. Ve vedení šampionátu je Scott Deroue s 36 body. První dva závody sice jako v loňském roce nevyhrál, ale prokázal konzistenci (2. a 3. místo), která by mohla být rozhodující na konci sezóny. V loňském roce se v Imole kvalifikoval až na 21. místo a během závodu se posunul o deset míst na místo jedenácté. Dočká se prvního vítězství v sezóně?

Na druhém místě je se ztrátou 4 bodů Luca Grünwald, který v Assenu využil chaosu v posledním kole a získal své první vítězství v kategorii SSP300. Může to zopakovat i v Imole?

Do boje o titul se jistě zapojí i třetí Glenn van Straalen, který byl v Aragónu sedmý a v Assenu se postavil na pódium. Vítězství mu uniklo o pouhých 0,065 s, takže tentokrát si ho nebude chtít nechat ujít.

Dva zcela rozdílné výsledky má na svém kontě Koen Meuffels, který první závod vyhrál, ale druhý nedokončil. I tak ale drží čtvrtou příčku se ztrátou jen 11 bodů na vedení. Cíl jeho italské mise tak bude víc než jasný – vrátit se zpátky na vrchol.

Dobře zahájila sezónu Ana Carrasco, která je po šestém místě v Aragónu a čtvrtém místě v Assenu na celkovém pátém místě. Loni v Imole skončila dvanáctá, takže pokud bude pokračovat ve vzestupném trendu, mohla by se tento víkend pódia dočkat.

STK1000

Jezdce evropského poháru Superstock 1000 stejně jako kategorii Supersport 300 čeká teprve třetí závod sezóny. Situace by se dala označit jako „Reiterberger vs. zbytek“, protože poté, co v obou úvodních závodech německý závodník zvítězil, je hlavní otázkou, jestli ho může někdo porazit. V Itálii to bude mít náročné, protože polovina pole se vrací domů na trať, kterou perfektně znají, navíc budou mít velkou motivaci ho porazit.

Těžko si představit lepší začátek sezóny, než měl Markus Reiterberger – dvě vítězství, dvě Superpole, dvě nejrychlejší kola, nejrychlejší čas v kvalifikaci. Imola pro něho ale nebude snadná, když tu byl v roce 2016 naposledy, obsadil na superbiku dvanácté a třinácté místo.

Nejblíž německému závodníkovi je Roberto Tamburini, který na něho ztrácí deset bodů. V obou úvodních kolech ho dokázal porazit právě jen Reiterberger. Druhé místo si připsal i v loňském roce, takže letos se bude chtít ještě zlepšit.

Stejný počet bodů, a to 29, mají na svém kontě Maximilian Scheib a Federico Sandi.

Maximilian Scheib byl v Aragónu zřejmě největší hrozbou pro Reiterbergera, když vedl závod a postavit se na pódium mu zabránil problém s elektronikou. V Assenu si pak spravil chuť, když závod dokončil na třetím místě. V loni závod v Imole nedokončil, ale je dobře připraven na to, aby se mu to tentokrát povedlo. A nejen to.

Federico Sandi je dalším domácím jezdcem. Zatím nebyl hůř než čtvrtý, v Aragónu byl třetí a v Assenu čtvrtý. Na loňský rok na Imolu nemá dobré vzpomínky, když tu byl diskvalifikován poté, co dojel čtvrtý. První STK1000 vítězství na něj stále čeká, takže Imola by pro to mohla být ideálním místem.

Florian Marino je zatím ze sezóny zklamaný, nejen ze dvou pátých pozic, ale také z toho, že v obou závodech skončil tak daleko za prvními čtyřmi jezdci. Francouzský závodník není zvyklý být tak daleko, protože v loňském roce až do posledního závodu bojoval o titul. Najde svoje obvyklé tempo v Imole?

Pokračujte ve čtení na dalších kapitolách:

následující kapitola »Harmonogram