Letos v červnu se na Masarykův okruh vrátilo WorldSBK po šesti letech a Česká republika se opět zařadila mezi několik málo států na světě, kde jsou k vidění obě nejvyšší soutěže v motocyklovém sportu. Závodní víkend se vydařil po organizační stránce na výbornou a na okruh během víkendu dorazilo přes 50.000 diváků, kteří si užili skvělé závody s velkou českou účastí.

Bezprostředně po závodech ještě všechno vypadalo optimisticky. „Padesát tisíc lidí považujeme za solidní výsledek. Ani v jednom ze tří závodních dnů jsme nezaznamenali žádný závažný organizační problém, což je i zásluha fanoušků. Věříme, že si závody i doprovodný program v zákulisí šampionátu užili,“ hodnotila víkend výkonná ředitelka Automotodromu Brno Ivana Ulmanová.

Muvčí Masarykova okruhu Petr Boháč ale už v té době vysílal opatrné signály: „Dorna má před sebou zbytek letošní sezony a my se zase soustředíme na další podniky u nás. Vše závisí na tom, jestli se akce vyplatí promotérovi i okruhu. Jasno bude nejspíš na přelomu podzimu a zimy, kdy se zveřejňuje provizorní kalendář.“

Situace se ale změnila o něco dříve, protože se ukázalo, že z finančního hlediska se bohužel jednalo o pravý opak a celý podnik skončil ve ztrátě několik milionů korun. „Náklady spojené s pořádáním tohoto podniku se bohužel nepodařilo alespoň vynulovat. Významu tohoto závodu neodpovídala návštěvnost. Přitom organizačně jsou závody superbiků stejně náročné jako MotoGP,“ řekl ČTK mluvčí Masarykova okruhu Petr Boháč.

„Rozhodnutí nás pochopitelně mrzí. Všichni si kvalitu letošního atraktivního závodu pochvalovali. Počínaje jezdci a konče diváky. Přišlo jich ale bohužel velmi málo, abychom náklady pokryli. Vstupenky byly za minimální ceny vzhledem k nákladům na celou akci,“ uvedl Boháč. „Superbiky žijí ve stínu mistrovství světa silničních motocyklů,“ dodal.

Ivana Ulmanová

Ivana Ulmanová

WorldSBK má sice pro organizátora mnohem volnější pravidla než MotoGP a může si sehnat titulárního sponzora i prodávat reklamu kolem dráhy, v České republice se ale nedaří sehnat velkého sponzora a příspěvky se počítají spíše v desítkách tisíc korun. O příspěvek od státu přímo Automotodrom jako soukromý subjekt žádat nemůže a podle slov Ivany Ulmanové by si to ani nedovolil vzhledem k tomu, že stále ještě není dořešeno financování Velké ceny České republiky (MotoGP), na které se podařilo získat od státu a kraje příspěvek přes sdružení Spolek pro Grand Prix.

„Při pohledu na tento finanční výsledek bylo následné rozhodnutí (o zrušení závodu) jednoduché. Nesu to ale velmi těžce, protože pro mě jsou superbiky špičkovým závodem pro lidi, fanoušky, motorkáře. Nejsou tak komerční jako MotoGP. Bohužel jenom část těchto fanoušků na okruh přišla a my si nemůžeme dovolit být v takovém minusu. Mrzí mě to, ale nic s tím nenadělám,“ řekla Ivana Ulmanová.

„Návštěvnost nepokryla ani náklady, které jsme měli. Zalistovací poplatek (7,65 milionu korun) byl pro nás vyloženě minusovou položkou. Vstupenky byly za minimum peněz, očekávání se ale nenaplnila. Tedy ta ekonomická, protože ze závodů samotných jsem měla úžasný pocit. Po předložení vyúčtování tento pocit opadl. Proto se u nás v příštím roce nepojede. Jak se říká, dvakrát do stejné řeky nevstoupíš,“ dodala ředitelka Automotodromu Brno.