Tovární jezdci Kawasaki a týmoví kolegové Jonathan Rea a Tom Sykes startovali do druhého závodu ze třetí řady a snažili se probojovat vpřed. Ve třetím kole se Rea vrhnul do zatáčky číslo 11, ovšem znamenalo to, že byl příliš široký v zatáčce číslo 12, Sykes si chtěl udržet svou pozici a mezi dvojicí došlo ke kontaktu, který Rea neustál a havaroval.

Ředitelství závodu to nakonec prohlásilo za závodní incident, ale Rea říká, že „je to jasné“, že to nebyla jeho chyba a nechápe, „na co Sykes myslel“.

„Obviňovat mě? Nechápu, jak to, já jsem byl na vnějšku zatáčky, jak bych mohl způsobit nehodu,“ řekl Rea, když se dozvěděl, že Sykes ho z kolize obvinil.

„Chytří lidé vědí, co se stalo, byl jsem na vnějšku. Z jeho palubní kamery je vidět, že byl za mnou a trefil mě ze strany, když měl dost místa na to, aby byl více na straně a mohl se srovnat víc do zatáčky jako Laverty před námi. Nemůžu takové obvinění akceptovat, je to absurdní, že z toho obviňuje mě. Toho chlapa prostě někdy nechápu. Spadl jsem, protože byl mezi námi kontakt, což se v závodění stává. Ale vypadá to, že ani nedostanu omluvu,“ řekl Rea.

Jonathan Rea

Jonathan Rea

A co na to Sykes?

„Vypadá to, že spousta lidí z toho dělá velkou věc,“ řekl Sykes. „Jde o to, že Rea udělal nepředvídatelný manévr, jel zeširoka a jasně, že já jsem se soustředil na svůj výjezd na kopci. Bylo jasné, že se pokusí dostat zpátky, byl mimo závodní stopu, pokusil se dostat zpátky do závodní stopy a tam jsem byl já. Lidé si mohou říkat, co chtějí, ale byl to prostě závodní incident.“

„Ale můžete vidět, že když mě předjížděl na pravé straně, tak byl příliš rychlý a můj motocykl nikdy nezměnil úhel. Je tam hodně hrbolů a můžete vidět, jak se hýbe kamera, ale nikdy se nezmění úhel náklonu. Je to takové přímé zvednutí. Takže kdyby to bylo něco takového, tak byste to viděli na kameře. Takže faktem je, že on udělal chybu.“

„Kdybych já někoho předjel na vnitřku a jel široce, kdybych já se pak pokusil dostat zpátky… vždycky se musíte dívat, v prvních kolech závodu nejsou žádné rozestupy mezi jezdci. Takže první věc, kterou dělám, je, že zkontroluju, jestli je závodní stopa volná, protože jste to vy, kdo udělal tu chybu. A za druhé, pokud chcete jet na plný plyn pouze půl metru od závodní stopy a nemít žádný problém. Ale já si jenom myslím, že to prostě byl z jeho strany špatný odhad situace a teď to vypadá, že jsem to já, koho obviňují. Určitě to není moje chyba.“

Tom Sykes si nakonec ve druhém závodě v Brně také nepřipsal žádné body, protože o několik kol později sám po chybě havaroval. Motocykl zvedl a závod dokončil na nebodované 16. příčce.