Výsledky

V úterý se na španělském okruhu Jerez konal druhý a zároveň závěrečný den soukromých Superbikových testů. Po prvním dnu, byl nejrychlejším mužem testů Jonathan Rea, který pro letošní ročník šampionátu WSBK přesedlal na Kawasaki.

Den druhý však patřil italskému továrnímu jezdci Ducati Davide Giuglianovi, který v závěru dne zajel kolo v čase 1:37,332 sec. a stal se tak jasně nejrychlejším jezdcem testování, ale i neoficiálně pokořil rekord okruhu o více jak jednu vteřinu. Oficiální rekord okruhu v Jerezu drží z roku 2014 Loris Baz s Kawasaki. Davide Giugliano měl navíc smůlu, když v poledne havaroval a mechanici poměrně dlouho uváděli jeho motocykl opět do chodu. Ital v konečném součtu najezdil také „pouhých“ 41 kol. Naproti tomu nejpilnějším testovačem byl během druhého dne Leon Haslam s motocyklem Aprilia, týmu Aprilia Racing – Red Devils, který najel úctyhodných 87 kol.

V závěru dne byli velice rychlí i jezdci Kawasaki, Tom Sykes a Jonathan Rea, kteří se umístili na druhém a třetím místě se ztrátou 0,362 a 0,413 sec. Odsunuli tak na místo 4. druhého továrního jezdce týmu Aruba.it Racing – Ducati Superbike Team, Chaze Daviese. I Davies zaznamenal během druhého dne testů pád, který přišel prakticky ve stejný moment, jako u jeho týmového kolegy Giugliana.

Nový jezdec týmu Red Devils, Leon Haslam se soustředil především  na  závodní tempo v celkovém zúčtování, skončil pátý. Na místě 6. je další britský jezdec Alex Lowes s motocyklem Suzuki. Na místě 7. skončil jediný zástupce značky Honda, nováček ve třídě Superbike Michael vd Mark. Jeho týmový kolega a úřadující Mistr světa Sylvain Guintoli, který v pondělí havaroval, už do druhého dne testů nenastoupil.

Další nováček v šampionátu WSBK, španělský jezdec Nico Terol, který sedlá motocykl Ducati v týmu Althea Racing dokončil testy na 8. místě, kdy jeho ztráta na superrychlé kolo Giugliana byla jen 1,433 sec. Za Terolem skončil francouzský veterán, ale zároveň Superbikový nováček Randy de Puniet, který během úterý havaroval dokonce dvakrát, ale i tak to stačilo na 9. místo a udržel za zády Baiocca s Ducati a Torrese s Aprilií.

Týmu Hero EBR se s novým jezdcem Nicolo Canepou podařilo výrazně zrychlit. Prozatím se zdá, že jeho zkušenosti a touha značky EBR po úspěchu, fungují. Tým hodně laboroval s použitím konvenčního brzdového systému a systému jednoho velkého kotouče, který Buell – potažmo EBR na svých motocyklech již celou řadu let vyvíjí. Prozatím se zdá, že systém s jedním kotoučem je vhodný na plynulé a rychlé tratě, zatím co na okruzích, kde je nutné tvrdě brzdit z velkých rychlostí, bude lepší klasické použití dvou kotoučů.

Jerez – výsledky druhého dne testování:

  1. Giugliano – Ducati 1’39.332 sec.
  2. Sykes – Kawasaki +0.362 sec.
  3. Rea – Kawasaki +0.413 sec.
  4. Davies – Ducati +0.730 sec.
  5. Haslam – Aprilia +0.737 sec.
  6. Lowes – Suzuki +0.827 sec.
  7. Vd Mark – Honda +1.258 sec.
  8. Terol – Ducati +1.433 sec.
  9. De Puniet – Suzuki +1.645 sec.
  10. Baiocco – Ducati +2.080 sec.
  11. Torres – Aprilia +2.651 sec.
  12. Barrier – BMW +2.672 sec.
  13. Salom – Kawasaki +2.852 sec.
  14. Mercado – Ducati +3.245 sec.
  15. Canepa – EBR +3.411 sec.
  16. Sofuoglu – Kawasaki(WSS) +4.102 sec.
  17. Faccani  – Kawasaki(WSS) +5.148 sec.
  18. Noyes  – Kawasaki +5.798 sec.
  19. Pegram – EBR +7.664 sec.

Pokračujte ve čtení na dalších kapitolách:

následující kapitola »Fotogalerie z testů v Jerezu