Český závodník Ondra Ježek v letošním roce závodil v prestižní třídě Superstock 1000 FIM Cup, kde jezdil na motocyklu Ducati 1199 Panigale v týmu SK Energy. Letošní sezóna, která byla Ondrova již čtvrtá ve třídě Superstock 1000, byla zároveň nejúspěšnější. Prakticky v každém závodu Ondra sváděl tvrdé souboje o přední pozice a právě díky tomuto si zajistil místo v továrnou Ducati podporovaném týmu Barni Racing, pro nadcházející sezónu 2014.

Tak Ondro, máš za sebou kompletní sezónu ve třídě FIM Superstock 1000, kterou jsi jel v sedle Ducati 1199 Panigale v týmu SK Energy – Fany Gastro. V šampionátu jsi se celkově umístil na 6. místě a jednou si dokázal dojet na stupně vítězů. Jak by jsi tuto sezónu zpětně zhodnotil? Jsi spokojený, nebo jsi čekal víc?

„S letošní sezónou jsem určitě spokojený. Před jejím začátkem jsem si dával nesmělé cíle jezdit na bednu a celkově být do pátého místa. Stupně vítězů se povedly. Sice jsem celkově skončil těsně za první pětkou, nicméně i tak můžu být spokojený. Letošní konkurence byla opravdu tvrdá a také nám nějakou dobu trvalo, než jsme Panigale vychytali. Druhá polovina sezóny byla z mé strany mnohem lepší.“

zdroj: Ondra Ježek

zdroj: Ondra Ježek

V loňském roce jsi jezdil Superstocky 1000 na Ducati 1198. Myslím, že jsi proto jeden z nejfundovanějších, kdo by mohl srovnat Ducati 1198 a 1199 Panigale. Co na tyhle dvě motorky říkáš? Je Panigale ve všech ohledech lepší, nebo je něco, co bylo lepší na starším modelu?

„Přestože se mi na staré Ducati jezdilo dobře, tak musím říct, že Panigale mi sedí ještě o něco lépe. Hlavním rozdílem je velmi nízká váha Panigale a její skvělá ovladatelnost. Je neuvěřitelné, co si s motorkou můžete dovolit v nájezdu do zatáček. Také průběh motoru je rozdílný. Stará 1098 měla enormní výkon v nižších otáčkách, naproti tomu Panigale už musíte točit o něco víc.“

Během sezóny jsi několikrát sváděl souboje s Niccolo Canepou a Eddi La Marrou, kteří v týmu Barni Racing, také jezdili na Ducati 1199 Panigale. Dokážeš zhodnotit, jak na tom byla tvoje Ducati v porovnání s tou jejich? Nebo byla vaše technika totožná?

„Je nutné říct, že Barni Racing Team disponuje tovární podporou pro třídu Superstock 1000. A to nejen v oblasti dílů, ale také v oblasti personální. Je tedy jasné, že vždy byly o krok před námi. Šéf týmu pan Barnabó nám však umožnil spolupracovat a také díky tomu se mé výsledky ve druhé části sezóny zvedly.“

zdroj: Ondra Ježek

zdroj: Ondra Ježek

Byl během roku závod, na který budeš rád vzpomínat, kdy se fakt dařilo? A naopak závod, kdy se podělalo všechno, co šlo?

„Nejraději budu určitě vzpomínat na bronz z Imoly. Byl to víkend, kdy jsem pořád jezdil vepředu a v závodě své umístění ještě vylepšil. Motorka nám tak fungovala naprosto bez chyby. Také víkend v Magny Cours, kde jsem startoval z první řady, byl pro mě skvělý. Naproti tomu jsme měli docela smůlu při posledním závodě v Jerezu. Nikdy jsem tam do té doby nebyl a potřeboval jsem tak najet co nejvíce kol. Jenomže jsme měli mnoho technických problémů během tréninků a tento záměr se tak úplně nepodařil. Také jsem v závodě poté obsadil až deváté místo. Pro mě osobně byl nejhorší moment závod v Portimau. Ten jsem si pokazil úplně sám a po nadějné kvalifikaci jsem skončil až jedenáctý.“

zdroj: Ondra Ježek

zdroj: Ondra Ježek

Snad všechny motocyklová média teď obletěla zpráva, že jsi podepsal smlouvu na sezónu 2014 právě s už zmiňovaným týmem Barni Racing a budeš tak i v nadcházející sezóně jezdit na Ducati 1199 Panigale.

„Ano, z tohoto přestupu mám opravdu velkou radost. Barni Racing je jeden z nejkvalitnějších týmů v celém superbikovém paddocku a je mi opravdu velkou ctí být jeho součástí. Na druhou stranu to je velmi zavazující, protože tým bude chtít útočit na vítězství. Jsem také rád, že mým týmovým kolegou bude Leandro Mercado. Je to velmi rychlý jezdec a pro mě bude velkou motivací ho porazit. Tým neodlišuje týmovou jedničku, takže budeme mít karty rozdány spravedlivě.“

Než došlo k podpisu s Barni Racing týmem měl jsi v hledáčku ještě nějaké další týmy?

„Barni Racing Team byla moje jediná možnost kam přestoupit. Chtěl jsem zůstat v rodině Ducati, takže v případě neúspěchu s Barnim jsem byl předběžně domluvený na další spolupráci s mým stávajícím týmem SK Energy. Tímto bych chtěl panu Gréčovi poděkovat za jeho velmi vstřícný postoj. Do „továrního“ týmu bych se nedostal bez výborných dvou sezón, které jsem absolvoval v jeho týmu. Jak uvedl na jednom českém motocyklovém webu „Ondru jsme neztratili, jen jsme ho posunuli dál“. Budu rád, když naše spolupráce bude zachována, i když trochu v odlišné formě.“

zdroj: Ondra Ježek

zdroj: Ondra Ježek

Budou tě před začátkem sezóny s novým týmem čekat ještě nějaké testy, nebo se na motorku poprvé posadíš až 13. dubna při úvodním závodu třídy Superstock 1000 FIM Cup ve španělském Aragonu?

„Ne to určitě ne. Tým plánuje začít zimní testy v půlce února. Do té doby se bude zabývat vývojem Panigale, abychom byli ještě konkurenceschopnější než letos.“

No a jak nyní trávíš čas o zimní přestávce? Užíváš teď volna, nebo po sezóně jsou zas jiné povinnosti?

„Volno jsem si dopřál ihned po skončení sezóny. I když i tak bylo vyplněno intenzivní tvorbou diplomové práce, takže ve výsledku jsem si příliš neodpočal. V únoru bych měl zakončit magisterské navazující studium na Provozně ekonomické fakultě Mendelovy univerzity v Brně. Od půlky listopadu se opět věnuji fyzičce. Zimní příprava bude oproti loňsku doplněna novými prvky, které by mě v jízdě na motorce měly posunout zase o krok dále.“

Letos to tedy bylo 6. místo celkově. Co nějaké cíle do nadcházející sezóny? Jsou teď od tvého nového týmu nějaká ultimáta na jakých pozicích se musíš pohybovat?

„Ultimátum stanoveno nebylo, nicméně je velmi jednoduché uhodnout, s jakými umístěními bude tým spokojený. Šesté místo z letošní sezóny není vůbec špatné, ale určitě ho budu muset příští rok vylepšit.“

zdroj: Ondra Ježek

zdroj: Ondra Ježek

Za sebe musím říct, že letos byl v tvém podání snad každý závod Superstocků 1000 velký zážitek a už se nemůžu dočkat, co předvedeš příští sezónu. Za celý web silnicnimotorky.cz ti tedy děkuju za rozhovor a do nadcházející sezóny přeji, co možná nejkvalitnější motorku a ať máš vždy o trochu víc gripu než tvoji soupeři. ;-)

„Já děkuji za rozhovor a přeji všem čtenářům i vaší redakci pěkné Vánoce a úspěšný nový rok 2014!“