Organizátoři WSBK pro letošní sezónu zavedli nová technická pravidla, která upravují limit otáček a na základě výsledků zamrazují vývoj motoru. To nejvíce samozřejmě ovlivní továrny Kawasaki a Ducati, jejichž jezdci vyhráli většinu závodů od roku 2015. Jonathan Rea, který na konci loňské sezóny oslavil třetí titul mistra světa v řadě se 16 vítězstvími, věří, že by pravidla měla raději pomáhat těm, kteří mají problémy, než omezovat ty nejlepší.

„Myslím, že je to špatná filozofie. Měli by pomáhat týmům, které mají problémy, než penalizovat ty nejlepší. Zvenčí to nepůsobí dobře a slýcháte, jak jsou věci v závodech Superbiků trochu zastaralé. Ale já to tak necítím, prožívám skvělé chvíle. Samozřejmě, že pro zlepšení šampionátu musíme projít takovými změnami, chápu to,“ říká Jonathan Rea.

„Vím, že je šampionát u Dorny v dobrých rukou, jsou to chytří lidé, takže doufejme, že to nakonec bude správné. Možná za pět let sklidíme výhody, ale nikdo opravdu nemá rád změny v životě. Jsou to změny, kterými musíme všichni projít, a pak uvidíme.“

Jonathan Rea a Tom Sykes

Reův týmový kolega Tom Sykes se domnívá, že by se WSBK mělo vrátit k méně omezujícím pravidlům, podobným těm, které platily před rokem 2015, protože cítí, že to škodí podívané.

„Osobně cítím, že pravidla by měla být více otevřená, tak jako byla před pár lety,“ začal Tom Sykes. „A to bylo tehdy, kdy proti sobě výrobci opravdu bojovali, protože s více standardními pravidly věřím, že může některý výrobce vyniknout více než jiný. Rád bych, aby to bylo více otevřené, více jako v minulosti. Abychom pokořovali rekordy. Já tu jsem od toho, abych si sedl na motorku a jel, ale kdokoli jiný může rozhodnout o pravidlech. Hodně věřím v to, že když něco není porouchané, tak to neřeším a v tomto případě jsem si opravdu myslel, že světové Superbiky jsou fantastické.“

Marco Melandri

Marco Melandri z týmu Ducati souhlasí s názorem Toma Sykese a zároveň zdůrazňuje, že neustálé změny v pravidlech jsou negativní pro celý šampionát.

„Myslím, že každoroční změny v pravidlech nejsou nejlepším způsobem, jak zlepšit show,“ řekl bývalý mistr světa třídy 250 ccm a také bývalý jezdec MotoGP. „Pokud se na to podíváte od konce roku 2014, kdy předpisy začaly neumožňovat moc úprav na motoru, závody se zhoršovaly a zhoršovaly. V roce 2014 v závodech zvítězilo několik výrobců, takže mě v televizi bavilo sledovat všechny závody z let 2012, 2013 a 2014. Ale poté, jak jednou začali měnit pravidla, závody začaly být nudnější a nudnější.“