V pátečních trénincích skončil Ondra osmnáctý a byl celkem frustrovaný. „Trápil nás velmi nízký výkon, na prvních dvou rovinách jsem hrozně moc ztrácel,“ uvedl. Sobotní superpole pak přineslo zlepšení, ale ne takové, jaké by si český jezdec představoval. „Podařilo se nám zapracovat na rychlosti motorky a na rovinách už to bylo lepší. Vylepšil jsem čas o více než vteřinu. Škoda, že nevyšel postup do druhého superpole,“ zhodnotil sobotní program.

Nedělní warm-up pak naznačil, že by se vše mohlo ubírat správným směrem. Ondra zajel třetí nejrychlejší čas. V závodě pak bojoval jako lev, a to i navzdory tomu, že se mu nevydařil start a jednou vyjel mimo trať.

„Motorka podvozkově fungovala skvěle, já vybral správné gumy a fyzicky se se cítil v tom vedru výborně, takže jsem stíhací jízdou nakonec vybojoval top 10 a jsem s úvodem sezóny velmi spokojený. Deváté místo v průběžném pořadí je fajn. Vidím před sebou lidi, na které bych měl mít,“ neskrýval radost český jezdec, kterého uchvátila atmosféra závodu.

Thajsko_7

„To nemělo chybu. Místní fotbaloví fanoušci bubnovali a rozhlučeli celou tribunu. Lepší jak na Kometě v Brně. Asi nejlepší atmosféra, co jsem kdy zažil,“ dodal Ondra a jedním dechem přidal hodnocení závodu.

„Na startu mi situaci zkomplikoval Wahr, který neodstartoval. Ztratil jsem tam nějaký čas. Pak mě ze slipstreamu předjelo dost lidí během prvního kola. Celý závod jsem bojoval s Hondami, kterým to jede rychleji. Jednou jsem vyjel mimo trať a propadl se na 14. místo. Ale bavilo mě bojovat až do konce. Když jsem předjel nejlepšího Thajce, tak to bylo na tribuně haló. Jinak mám od motoru spálený palec na noze. Jak jsem furt musel jezdit v háku, tak se mi přehřívala motorka. Ale vydržela,“ řekl Ondra.

Thajsko_8

Kolotoč mistrovství světa se nyní přesune do Evropy. Další závod je na programu začátkem dubna ve španělském Aragonu. V Evropě prý bude potřeba pohlídat elitní desítku v pátečních trénincích. „To už pak startuješ nejhůř ze čtvrté řady a s tím už se dá něco dělat,“ uzavřel Ondra.