Poté, co v uplynulých letech překonal očekávání u MV Agusty, je o něj zájem, ale v současné době čelí velmi obtížnému rozhodnutí.

Pokud opustí MV, hovoří se v paddocku o tom, že jeho cílem by mohla být Honda, ale s tím, že většina WSBK a MotoGP kontraktů vyprší na konci příští sezóny, zřejmě by se připravil o šanci uzavřít v dalším roce některou z těchto smluv. Pokud by zůstal v MV, měl by příležitost podepsat roční smlouvu a potom hledat jiné dobré angažmá pro rok 2019.

„Poslední dobou jsem o tom hodně přemýšlel a hovořil jsem o tom se svým manažerem,“ vysvětluje Camier. „Každý scénář má mnoho stránek. Musíme udělat nejlepší rozhodnutí, které je možné v daném okamžiku udělat, a nemůžeme se spoléhat na to, co by se mohlo stát v budoucnu. Pro mě je to docela děsivé, protože bych se mohl pokusit získat roční dohodu a zůstat otevřený vstupu do jiného týmu na konci příštího roku. Nevím, protože se musím podívat na to, co je pro mě nejlepší, a musím se dostat do situace, která mi potenciálně dá příležitost něco v budoucnu vyhrát.“

Britský jezdec pokračuje v diskuzi o potenciálu italské motorky: „Cítím, že v budoucnu může MV dosáhnout víc, ale nevím, jestli dokáže trvale vítězit. Příští rok bychom mohli být hodně na pódiu, to závisí na tom, jak pravidla ovlivní ostatní motorky. Myslím, že tato motorka se hodně zlepšila, ale nevím, jestli může být stálým vítězem.“

Hodně se mluví o tom, že Camier přestoupí pro rok 2018 k Hondě, k čemuž dodává: „Honda měla velmi náročný rok, ale loni byli schopni být na pódiu a docela konkurenceschopní s Nickym Haydenem a Michaelem van der Markem. Mají potenciál a můžou udělat spoustu pokroku. Musíme poznat dobré a špatné u obou situací. Určitě pokud chce Honda vyhrát, můžou vyhrát ve WSBK.“

Leon Camier

Camier také ukázal, že je schopen ve WSBK vyhrát, ale se 180 starty na svém kontě je pochopitelně netrpělivý konečně zlomit smůlu a vyhrát závod. Během posledních dvou let neustále překonává očekávání týmu MV a přitom přiznává, že ho to dostalo do zvláštního postavení. Mimo tým je na něho vyvíjen velmi malý tlak a je to velmi odlišná situace, než v jaké byl během své kariéry.

„Není na mě vyvíjen žádný tlak, jen ten, který si vytvořím sám. Motivace pro mě nikdy nebyla problémem a dělám to pro sebe. Peníze pro mě nikdy nebyly motivací, chci vyhrát. Je to o tom pracovat jako tým, abyste se dostali do tohoto bodu, a jako tým jsme odvedli skvělou práci, abychom vyvinuli MV. Nemůžu si připisovat zásluhu za úspěch, který jsme měli, protože to bylo skutečné týmové úsilí od nás všech.“

Camier, který jezdil ve WSBK pro pět výrobců, vysvětluje, jak se díky zkušenostem s jinými motorkami učil a poznal sérii a závodění jako takové. „Osobně si myslím, že jsem udělal spoustu změn osobně i profesionálně od té doby, co jsem jezdil pro jiné týmy. Udělal jsem velké kroky a nejsem si jistý, jestli jsem kvůli tomu rychlejší, ale jsem mnohem chytřejší. Chci vyhrát a bojovat o titul, ale abyste se dostali do tohoto bodu, musíte se poučit z negativ, protože vás naučí mnohem víc než vítězství. Myslím, že bylo dobré naučit se věci, které jsem se naučil, a určitě nyní jedu lépe než kdy předtím, ale chci šanci vyhrát a dosáhnout ve WSBK pokroku.“

Zda Camier věří, že mu MV může nabídnout šanci vyhrát, bude jasné v následujících týdnech, kdy bude jeho budoucnost potvrzena.