Po mnoha náročných a neúspěšných sezónách v kategorii WorldSBK Honda radikálně změnila svůj přístup k závodění v této sérii a společně s týmem Althea Racing Moriwaki vytvořila úplně nový tovární tým. Je zřejmé, že Honda už s týmem Ten Kate Racing, který pro Honda Europe po oficiálním odchodu Hondou podporovaného týmu Castrol Honda (s jezdcem Colinem Edwardsem), provozoval ve WorldSBK oficiální závodní tým, nepočítá.

Na výstavě EICMA v Miláně HRC představila piloty pro nadcházející sezónu 2019, jimiž jsou Leon Camier a Ryuichi Kiyonari. Tím se tým Althea – Moriwaki stal oficiálně továrním týmem Honda ve třídě FIM World Superbike. Postavení týmu se sice od oficiálního Repsol Honda týmu v MotoGP bude lišit, ale přesto bude mít tento tým přímé vazby a podporu ze strany HRC a Hondy – o což se Ten Kate po mnoho uplynulých sezón marně snažil.

Pokračování Leona Camiera v týmu Red Bull Honda, ačkoli dosud ve WorldSBK nevyhrál jediný závod, se předpokládalo, ale šestatřicetiletý Ryuichi Kiyonari se na první pohled zdá zvláštní volbou, zvlášť když stále bez angažmá jsou takoví jezdci, jako je Eugene Laverty nebo Xavi Forés. Kiyonariho přítomnost v týmu je však možná největším ukazatelem toho, jak silné bude úsilí HRC v sezóně 2019. Ryuichi byl hlavní součástí plně továrního týmu Honda v BSB, kde mezi lety 2006 a 2010 vybojoval tři tituly, a jezdcem Hannspree Ten Kate Racing WorldSBK v sezóně 2008, kdy vyhrál tři závody. V sezóně 2018 závodil Kiyonari za Moriwaki Honda v mistrovství Japonska, takže určitá kontinuita a zpětná vazba v mateřštině byly zřejmě hlavním důvodem k jeho angažování.

 

Ryuichi Kiyonari

Ryuichi Kiyonari

Ryuichi Kiyonari

„Především jsem trochu překvapen, že se HRC vrací zpět do World Superbike, a jsem překvapen, že zavolali mě. Bylo to už 10 let, co jsem závodil ve WorldSBK, ale jsem velmi šťastný, že se připojím k tomuto velkému projektu. Mám dvouletou zkušenost s WSBK z let 2008 a 2009. Není snadné skončit mezi nejlepšími šesti, ale máme dobrou motorku a dobrý tým, takže když odvedu dobrou práci, věřím, že můžu dosáhnout dobrých výsledků.“

 

Roland Ten Kate, manažer týmu

Roland Ten Kate, manažer týmu

Tým Ten Kate se Suzuki?

Novým spojením HRC s týmem Althea Morivaki končí šestnáctileté partnerství týmu Ten Kate a Hondy v nejvyšší kategorii závodění produkčních motocyklů. Tým Ten Kate dosáhl několika titulů v kategorii Supersport a také jeden titul – v roce 2007 s Jamesem Toselandem – ve WorldSBK. Ale žádný pilot Hondy od dob Nickyho Haydena v roce 2016 další závod nevyhrál. Předchozí vítězství se datuje až do roku 2014 a pro Hondu ho nezískal nikdo jiný než úřadující čtyřnásobný světový šampion Jonathan Rea, nyní závodící s Kawasaki.

Na milánské výstavě EICMA se proslýchalo, že Ronald Ten Kate již upustil od přestupu na Aprilii, protože tento projekt se zdá jednoduše příliš nákladný, a začal jednat se Suzuki o provozování jejich zákaznického týmu. Prozatím se žádný z týmů závodících ve WSBK pro GSX-R1000 nerozhodl, neboť Suzuki nenabízí vůbec žádnou podporu pro tento motocykl a plně se koncentruje na závodění v MotoGP.

Pokud dojde k dohodě a Ten Kate opravdu přesedlá na stroje konkurenční Suzuki, mohlo by to znamenat, že Ten Kate také přestane být v Holandsku prodejcem Hondy. Což by, vzhledem k tomu, že prodávají víc motocyklů než ostatní prodejci v Holandsku dohromady, mělo i další důsledky.