Kaskadérské uskupení Crazy Day asi není třeba nikterak extra představovat. V roce 2009 se kolem profesionálního kaskadéra Honzy Holuba, který se vrátil se zkušenostmi po působení v zahraničí, zformovala početná sestava kaskadérů, kteří o rok později v Tesla aréně v Praze předvedli show, jaká doposud neměla obdoby. Jejím vrcholem je samozřejmě dodnes oblíbená jízda v kouli smrti, kterou jsme měli šanci vidět také na letošní výstavě Motosalon v Brně a také na výstavě Motocykel v Bratislavě.

IMG_1052

Pro mnohé ale bude možná překvapením, že se kluci z Crazy Day věnují také školení budoucích kaskadérů a pro tento účel zřídili svou speciální kaskadérskou motoškolu. V té se věnují začátečníkům i pokročilým, ale i například teenagerům a jejich kurzy prošlo už více jak 700 zájemců. A právě pro letošní rok si kluci připravili žhavou novinku – trenažér jízdy po předním.

trenazer-stoppie_IMG_0002

Trenažér na nás z počátku působil dojmem středověkého mučidla :)

“Na začátku by bylo asi dobré říct, že nejde o zcela náš nápad. Už dřív něco podobného napadlo pár kluků v Rusku a my jsme si řekli, že to je dobrý nápad. A protože máme autodílnu a se svářečkou si docela rozumíme, řekli jsme si, že to musí jít. Ostatně, i kouli smrti jsme si postavili sami,” vysvětluje Honza Holub.

trenazer-stoppie_IMG_0007

Jízda po předním kole může působit jako snadná záležitost, ovšem s jedním drobným rozdílem – není zde “záchranná brzda” v případě, že se něco pokazí. Když pojedete po zadním a přepísknete to, vždy máte šanci zkorigovat úhel pomocí zadní brzdy. Při jízdě po předním nejdřív zažijete hodně divné pocity, když vám pod tělem zmizí řídítka, posléze zcela automaticky zvlhne spodní prádlo, načež z motorky vystoupíte. A to většinou i dost bolí.

trenazer-stoppie_IMG_0011

Přední kolo je uchyceno k vleku skrze osu. Posléze bylo potřeba jej ještě dovážit závažím tak, aby na přední kolo šla přibližně stejná váha, jako je tomu při reálné jízdě po předním.

Trenažér jízdy po předním je vlastně speciálně upravený vlek jedoucí za autem. Do konstrukce, která nám v redakci evokuje jakési středověké mučidlo, se umístí motorka. Ta je vpředu uchycená skrze osu a vzadu je pak jištěná dvojicí lanek, která vymezují pohyb do stran a také maximální úhel.

trenazer-stoppie_IMG_0022

Kratší lanko vymezuje pohyb zadku motorky do stran. Delší lanko pak hlídá maximální úhel, který je ale z hlediska výcviku lehce za mrtvým úhlem, aby si žák vyzkoušel, kdy už je to fakt moc…

“Trenažér vlastně žákům pomáhá osvojit si pocity, které zažívají při jízdě po předním v ideálním úhlu. Neřeší tu první část, kdy musí posbírat odvahu a vzít za přední brzdu tak, aby motorku dostali na přední kolo. Z toho důvodu je už v základní poloze motorka pod nějakým úhlem,“ vysvětloval nám Jára Polák, který dřív kurzem prošel a dnes je stálým členem Crazy Day.

trenazer-stoppie_IMG_0023

My jsme byli pozváni v momentu, kdy trenažér sice působil, že je připraven vyjet a naučit nás, jak válet po předním, ale už z prvních testovacích jízd bylo jasné, že bude potřeba dolaďovat různé detaily. To je ostatně patrné i z fotografií, které jsme během návštěvy u kluků na dílně pořídili.

trenazer-stoppie_IMG_0041

K finálnímu doladění dojde na prvním letošním kaskadérském kurzu. Pokud vás trenažér zaujal a chtěli byste si to zkusit, můžete se přihlásit do kaskadérské motoškoly. Pokud nemáte dostatek odvahy, nezoufejte. Máme slíbené, že se po předním svezeme a kromě fotek a videa vám přineseme bezprostřední pocity po jízdě.

trenazer-stoppie_IMG_0050

Jára Polák nám na konci i zapózoval, abychom viděli, jaký pohled se bude nabízet fotografům po dobu výcviku. Je to super, co říkáte?!