Adam je osmadvacetiletý profesionální kaskadér, který tomuto sportu propadl už ve svých 15 letech. Za svou dosavadní kariéru už nasbíral nejeden úspěch. V letech 2012 – 2014 se stal třikrát vicemistrem ČR ve Stunt Ridingu, dva roky po sobě vyhrál Drift Contest v Anglii, získal další pódiová umístění v soutěžích na evropské úrovni a teď naposledy dovezl třetí místo ze světové soutěže World Stunt Masters Cup v Dubaji.

adam-peschel-dubaj-1

Adame, žádné kecání okolo. Zajímají mě tvoje první pocity, když jsi dorazil do Dubaje?

První pocit? „Ty vole… Honem.. Potřebuji se dostat k jezdecký aréně, kde máme motorky. Potřebujeme šroubovat!“ To byl první pocit. Trochu nervózní, jelikož jsem věděl, že musím doskládat motorku. Asi se ptáte proč…? Motorka cestovala v kontejneru na lodi skoro 6 týdnů a odjezd byl dost divokej a do poslední chvíle i trošku nejistej, čili já měl problém s dostavěním mojí druhý soutěžní motorky. Takže situace mě dohnala k tomu dovézt si zbylý díly, brzdiče, a další věci v zavazadle vedle triček, trenek a kalhot :)

Každopádně znáš ten záběr z filmu, kdy ráno vstáváš v 45ti patrovém hotelu, rozhodíš záclonu a čumíš dolů na ty malinkatý auta…? Hroznej nářez, tak tomu říkám „dubajský pocit““

adam-peschel-dubaj-5

Dubaj mám spojenou s ukrutným vedrem, až okázalým přepychem a písečnými dunami. Jak se k tomu dostal stunt riding?

„Dubaj jde hrozně progresivně dopředu a s tím je spojená rozšiřující se zábava, kterou tam chtějí za každou cenu dostat. Ať už je to cokoliv – motorky, auta…adrenalin. Koukni na videa RedBullu, to je zdárnej příklad toho, co vše už tam dokázali zrealizovat. Takže logicky přišlo i na stunt. Není to samozřejmě poprvé, jelikož již v minulých letech se tam objevilo pár kluků na nějaký konkrétní show, ale nikdy to nebyla oficiální soutěž.

Vedro je tam ukrutný a to si ještě musíme říct, že je tam teď „zima“, čili 35°C přes den. To horko se mně, teda vlastně mojí motorce, málem stalo osudným… Ale k tomu se dostanu…“

Jak akce probíhala, jakým způsobem se závodilo? (Dřív bývalo nějaké základní kolo povinných prvků na body a pak tuším třeba 3 minuty freeride…)

„Tím, že to byla první světová soutěž v Emirátech, tak chtěli organizátoři udělat i nějakou změnu v soutěži jako takové. Možná bych neřekl změnu, ale spíše zvýšení atraktivity… Konkrétně s tím přišel šéf poroty a celosvětová legenda Chris Pfeiffer. Mimochodem, byl to pro mě hrozně emotivní zážitek Chrise potkat a podiskutovat o všem možném… V mém žebříčku osobností, které chci potkat, je dokonce výš než má oblíbená pornohvězda :)

Dle velikosti soutěže probíhá standardně kvalifikační kolo, které mívá 3 minuty na freestylovou jízdu, dále semifinále a finále. Každé se většinou boduje zvlášť. V Dubaji se jelo ještě něco atraktivnějšího. Po vzoru Redbull X-fighters se po kvalifikaci z 18 jezdců vybralo 12 nejlepších, kteří dále bojovali ve skupinách systémem pavouku. Bohužel pro mne a některé jezdce byly rozměry soutěžní plochy extrémně malé – 50 x 16 metrů. Jen pro Vaši představu, většina závodních ploch má okolo 90 x 26 metrů. A to je sakra rozdíl!

Jinak v systému „pavouk“ jak porota tak diváci bezprostředně po sobě viděli jezdce, kteří proti sobě soutěžili a přímo vybírali jednoho a druhej byl z kola ven. Musím upřímně říct, že to bylo dost atraktivní.“

adam-peschel-dubaj-3

Byla to první taková akce?

„Stuntová akce ano, to byla jednoznačně první. Takový luxusní odpal do budoucích let. Ale Emirates Bike Festival jako takový „motosraz“ úplnou novinkou není. Byl to 5. ročník a stává se rok od roku populárnější. Jak samotný sraz a „spanilá jízda městem Dubaj“ v doprovodu policejní eskorty luxusních aut, tak především takzvaný Emirates Grand Parade, kdy cestují po celých emirátech po dobu 5 dní na 7 nejatraktivnějších míst.“

adam-peschel-dubaj-8

Co příští rok, bude nějaké pokračování, a pokud ano, pojedeš?

„Celkově měla akce velký úspěch, velký ohlas a organizátoři byli spokojení. Panovala tam skvělá pohodová usměvavá nálada a odjížděli jsme s větou, že příští rok to bude velkej masakr.

Slíbili větší plochu, rozsáhlejší program a ještě dražší ceny… A věřte, že jak řekli, tak bylo. Slíbili převoz motorek, letenky, hotel a téměř 60.000 dolarů v cenách pro vítěze. A vše dodrželi. Čili… Položme si jednoduchou otázku: Co nás čeká příště…?“

Co další kluci z ČR či Evropy?

„Spektrum tam bylo zajímavý – Polsko, Litva, Lotyšsko, Dánsko, Brazílie, jezdci ze Středního východu a další… Z ČR jsem cestoval jako jediný.“

Potkal ses tam s Lukášem Peškem, potkáváš se takhle v exotických destinacích s českými jezdce běžně? :) ?

„Tohle bylo skvělý, potkat krajana a ještě k tomu skvělého českého závodníka, kterej přišel i na soutěž podpořit! Za to mu patří velké díky. Já nestále razím obligátní větu, že svět je hrozně malej. A to je pravda. Cestování v posledních letech mě v tom jen pouze utvrzuje. Krom něj přijeli do emirátů podpořit i čeští a slovenští kamarádi a fanoušci.“

Potkal ses s někým dalším? S nějakou legendou, svým tajným vzorem?

„Chris byl pro mě jednoznačným top setkáním. V hlavě se ti promítaj všechny ty videa, ty soutěže a show, kde jsi tohohle týpka viděl. Vzpomínáš, co udělal, jak jezdí, jaký je… a vždy si pokládáš jednu stejnou otázku: jaký je asi doopravdy? Je v pohodě, komunikativní, nebo namyšlenej frajer, který tě odpráskne a bavit se nebude? Od podání ruky jsem věděl, že je normální pohodovej a usměvavej člověk a takhle to šlo celou dobu… Dokonce jsme spolu letěli při zpátečním letu a já ho nonstop „otravoval“ otázkami typu „A jak to bylo tehdy? A jak jsi to udělal tehdy? A jak se ti povedlo to a tamto“ :) Jo, ale usmíval se.“

Jaká byla skladba publika, co se nejvíce líbí “domácím”? Šílí u zběsilých gumovaček, nebo rádi “čistou jemnou” práci kaskadéra?

Publikum bylo velice různorodé, reagovalo hezky spontánně a myslím, že nejvíce asi reagovali na čistější jemnější styl ježdění. Kolečka, přelejzačky a tohle… Jenže jsem přesvědčen o tom, že důvod je neznalost těch tvrdších rychlejších a agresivnějších stylů. Právě na základě poskytnutých malých ploch pro případný show nebo na téhle soutěži. Jednoduše lidé to tam tolik neznají a nemají srovnání. Příští rok jestli bude opravdu větší plocha, bude to hrozná „rychtovačka“ a na to se těším :)“

Jaké publikum je lepší – české, nebo v Dubaji?

„Určitě v ČR. Ale nejlepší, které jsem kdy zažil, a to opakovaně, bylo ve Francii. Skvělá našlapaná atmosféra!“

Nějaký vtipný moment?

„Nevím, jestli to bylo vtipný, ale zarazilo mě, že organizátor dostal pokutu za hudbu, jelikož měl vyřízený povolení na vystoupení živé kapely, ale ne DJ…  To mně přijde vtipný..“

Byla nějaká horká chvilka (krom počasí)?

„To byla.. A nebylo jich málo.. V podstatě to mělo dvě příčiny. Ta první… jednoznačně extrémní horko tak, že motorky doslova nestíhaly chladit. A druhý…  nejasnosti před odjezdem a s tím spojená špatná příprava motorky, která se logicky promítla i v samotném závodě. Každej trénink a rozjížďku mi hrozně vřela motorka, pak jsme zjistili závadu nefunkčního ventilátoru, která se asi 8 minut před startem semifinále opravovala. A povedlo se. Teď musím zmínit celkového výherce „Mike Jensena“, který se zachoval jako charakter a kamarád. On byl ten, který mi pomáhal na motorce najít chybu a také mně ji pomohl velice rychle opravit, a za to mu patří obrovské díky. Je to věc, již zbožňuju na Stunt Ridingu – přátelské férové chování…“

adam-peschel-dubaj-2

Určitě jsem se zapomněl na něco zeptat, tak dej průchod svým pocitům a myšlenkám…

„Průchod myšlenek a pocitů…? Jsem člověk aktivní, kterej rád poznává, a v podstatě vždy jsem si přál cestovat. A teď se to plní a plní se to dokonce na základě mého „motoživota“, který vedu… To je ta nejkrásnější kombinace.“

„No a zapomněl jsem na billboard.. Moje fotka se dostala na hlavní plakát celý soutěže, chápeš to? :) Přiletíš do Dubaje a před areálem soutěžní plochy 6-ti metrovej billboard jako kráva… A na něm nějakej českej „Speciál“ :) To je hustý, né?!“

adam-peschel-dubaj-4

„No a na konec… dovezl jsem domů bednu, a to konkrétně 3. místo v hlavní soutěži a 1. místo ve vložený soutěži v Driftu… Tenhle výlet byl jak splněnej sen!“

adam-peschel-dubaj-6

adam-peschel-dubaj-7

Finálová jízda Adama „Special“ Peschela na World Stunt Masters Cupu v Dubaji