„Vldouši“, připravuješ se na svou již třetí závodnickou sezónu, jak to v zimě probíhalo?

Vldouš: „Ahoj, přípravy probíhaly zatím asi nejvíc ze všech roků, co jezdím na motorce. Poctivě jsem běhal a běh jsem prokládal cvičením, které mi poradil Dušan Ocelík. Je to člověk, který má zkušenosti s přípravou motorkářů. To všechno kombinuju s bazénem. Snažím se připravit i psychicky, protože s čistou hlavou se jede líp. Co se týká techniky jízdy, tak vše řeším s Aldou Nechvátalem, který jede déle než já a má víc zkušeností. Taková je moje příprava, uvidíme, na co to bude stačit.“

O tobě je dobře známo, že jsi začínal na klasických automotodromech, co tě přilákalo na přírodní okruhy?

Vldouš: „Byly to Hořice. Od mala mě tam bral táta a časem jsem se dostal do fáze, kdy jsem to chtěl zkusit na vlastní kůži. K tomu všemu byl stejně zapálený i můj tehdejší kolega z CEC Alda Nechvátal, takže nebylo co řešit. Ostatní závody byly pak už jen bonus.“

Jaké máš cíle pro letošní sezónu? Budeš chtít, předpokládám, znovu atakovat ty nejvyšší příčky jezdeckého pole?

Vldouš: „Hrozně rád bych obhájil svoje výsledky. Vítězství v poháru AČR a v celkovém hodnocení zůstat na bedně. S tím jdu do téhle sezóny. Co se týká závodů venku, tak určitě bych rád přivezl zase nějaký ten pohár. Je to pro mě velká motivace.“

Pomalu, ale jistě se nám blíží první závod v Brně a z našeho hlediska je zatím velkou neznámou, na jakém motocyklu pojedeš. Mohl bys nám prozradit, jakou techniku sis připravil pro letošní sezónu?

Vldouš: „V listopadu jsem se domluvil na spolupráci s NK Motors, což je firma Niklase Pfeiffera. Nejdřív jsem chtěl svoje SV prodat, ale potom jsem si to rozmyslel a začal vše soustředit na start na Manu. Pořídil jsem ještě jednoho twina, můj start na Manx je stále reálný a se dvěma motorkama tam je větší šance uspět. Při poruše jedné motorky je super mít možnost sáhnout po druhé. Ještě nevím, kterou motorku budu upřednostňovat, protože tuning SutrTechu se opravdu povedl a myslím, že je opět bezchybně připravený. Velké díky patří Michalu Čápovi allias Šutrovi. Na SV je nové přední tlumení, změnili jsme systém rychlořazení, do motoru jsme dali opravdu mnoho nových komponent. Moc se těším na první svezení.

10556287_10152321676508994_8693875760482865719_n

Kawasaki ER6 od NK Motors není taky druhořadým náčiním. Na Manxu to byla jedna z mála motorek, která bez problému pokořila hranici 150 mph (241 km/h) na topspeedu. Velmi se těším na nový podvozek HyperPro. Firma NK Motors má přímou tovární podporu od HyperPro a podvozek by už teď měl být připraven podle mých požadavků. Uvidíme. Man 2015 ukončila tahle motorka na 13. místě a Tuukka Krohonen si s ní vyjel bronzovou sošku Merkura. Určitě nebudu mít nejsilnější twiny v poli, to teď už vím, ale všichni víme, že jen výkon závody nevyhrává, takže největší výhodu budu mít v tom, že pokud by se při závodním víkendu vyskytnul problém, budu moct sednout na druhou motorku.“

6721_10205213996455929_7098935233386796734_n

Už v loňském roce jsi okusil závody v zahraničí, co tě táhlo na zahraniční motocyklové podniky?

Vldouš: „Chtěl jsem zkusit něco nového. Je to super zkusit nové tratě a poznat nové lidi.“

Jaké závody se dostaly do tvého kalendáře pro letošní rok?

Vldouš: „Zatím to vypadá na kompletní český seriál, k tomu závody twinů v Belgii, Holandsku, Německu a Finsku, kde se jedou společně se závody IRRC. No a jako třešnička snad Manx.“

Už nějakou dobu vím, že se chystáš na Manx Grand Prix, jak to vypadá s tvou účastí na tomto legendárním ostrově Man?

Vldouš: „Vše rozhodnou finance. Já sám nemám dostatek financí tam startovat, a tak čekám na rozhodnutí sponzora, který mi přislíbil pomoc. Vše by mělo být jasné do konce dubna.“

Vraťme se zpět k zahraničním závodům. Dokázal bys porovnat jezdeckou, ale i technickou kvalitu závodu v zahraničí a u nás na českých podnicích?

Vldouš: „Zase tolik toho nemám v zahraničí odjeto, ale mám z toho takový dojem, že český šampionát je velmi kvalitní. Co se týká techniky, tak zahraničí hodně rychle doháníme. Myslím, že to vidí lidi i tady. Jezdecké pole hodně zbrojí. Člověk když pak vyrazí ven, necítí takový rozdíl. Co se týká jezdců, tak je to asi jako u nás, nevidím v tom velký rozdíl.“

11899957_1052984551379924_7904930783729084802_n

Sezóna odstartuje za necelé tři týdny v Brně, jak se těšíš na tento první závod?

Vldouš: „Ta správná nervozita a těšení se ještě nedostavily. Brno pro mě bude jedno velké testování a asi nebudu dělat nějaké závěry po Jarní ceně. Drom je něco jiného než přírodní tratě, jsem ale moc rád, že pan Civín a jeho kolektiv dal dohromady opět tenhle závod. Je fajn se takhle na začátku se všema sejít a otestovat po zimě sebe i techniku.“

Pojedeš za stejný tým jako v předešlých sezónách, nebo sis připravil nějaké změny i z tohoto hlediska?

Vldouš: „Tým zůstává stejný – Road Racing Liberec. Všichni kluci, kteří se kolem týmu točí, se pokouší se vším maximálně pomoct, a tak není důvod něco měnit. Jedinou novinkou je, že se nám podařilo získat podporu od firem Dafit a RP Tuning. Za to jsem neskutečně rád.“

Chtěl bys na závěr poděkovat svým partnerům nebo vzkázat něco fanouškům?

Vldouš: „Asi vše už bylo řečeno, tak řeknu jen to, že se budu opravdu moc snažit, abych je nezklamal. Díky moc za rozhovor.“