V dnešním rozhovoru se podíváme pod pokličku závodníka Josefa Lukšíka, který jezdí se svým tradičním číslem „11“ a „111“.  Josef Lukšík má již bohatou a úspěšnou závodní historii na motokrosových a jiných „špinavých“ motorkách, ale v letošní sezoně se pevně obul do závodů na přírodě. Něco nám nastínil v  krátkém rozhovoru.

Ahoj Pepo, řekni mi jak si se k závodění dostal, vídám Tě na závodech road racingu již pár let, nejdříve jsem tě viděl jako mechanika, potom jako závodníka.. Osvětli to nejen mne, ale nyní i čtenářům.

Ahoj Martine. K závodění jsem se dostal přes tátu, kterej dřív úspěšně závodil na silnici za dob Františka Štastného a taky s ním hodně kámošil, tak to byl takovej můj oblíbenej strejda co skvěle vyprávěl :-). Táta měl doma spousty pohárů a věnců tak jsem to chtěl samozřejmě taky:-). Jednou mě vzal někam na motokros a já mu coby malej prcek utek do depa a bylo rozhodnuto. Jezdil jsem motokros a pak dlouho plochou dráhu, kde už jsem se podíval i trochu do světa. Pak přišla série zranění a odchod některých sponzorů, tak jsem si dal na čas pauzu a po pár letech zkusil novou výzvu, silnici. Koupil jsem si starší Kawasaki ZX6R a hurá na drom a první závody. Jezdil jsem závody na dromech a na přírodu jsem začal pošilhávat až vlastně nedávno. Uchvátila mě atmosféra Hořic, když jsem tam prvně přijel fandit a podpořit mého kamaráda Petra Zrzavého. Hned jsem věděl, že to chci jet.

Jezdil si tedy nejdříve racetracky, prospeedy atd..?

Jasně nejdřív jsem jezdil nějaký volný jízdy na různých okruzích na ZX6R a pak se přihlásil na nějaký závody a občas padla bedna. Potom jsem pořídil Suzuki Gsxr 750 a jel s ní závody v litrech.to byla výzva ale dva ročníky Racetracku jsem na ní vyhrál tak to asi bylo dobrý:-) Zároveň jsem taky jezdil s Hagoušem Lamou a Mrtvolou enduranční závody a to mě hodně bavilo a zažilo se hodně srandy….jen škoda, že CEC už není protože jet třeba osmihodinovku je fakt maso, doporučuji.

Jedeš za nějaký tým? 

Letos jsem jel za Racetrack.CZ

Příští rok jedeš stále za Racetrack nebo se chystá nějaká změna týmu?

Příští rok se ještě uvidí jak to vše bude, ale děkuji Racetracku a taky bráchům Vágnerovcům od RST za letošní podporu.

Co pojedeš příští rok za třídu, respektive co za soutěž?

Tento rok jsem si dal takovou seznamovací sezonu s přírodou, abych poznal všechny tratě a pacienty co se kolem toho motaj. Příští rok zas road racing u nás a taky bych chtěl jet celou sezonu IRRC v litrech.

Jaký motocykl používáš, jaké má úpravy, je to tvůj motocykl?

Letos to bylo na Hondě CBR 1000RR. je to absolut total série :-) kromě teda stupaček, převodu a brzdové pumpy abych nekecal. Teď ve Frouhburgu si jí leckdo v depu prohlížel a M. Dunlop jí chtěl půjčit na Man:-)))).

Takže příští rok stejný motocykl, nebo nějaká změna k lepšímu a rychlejšímu?

No ještě přesně nevím jestli změním celý motocykl nebo stávající trochu upravíme, změna ale určitě bude.

Tvůj nejlepší úspěch?

Ten teprv přijde :-))), no dělám si srandu, nevím třeba mistr republiky? Nevím. Doma mám hodně pohárů a každej i ten nejmenší stál nějaký úsilí a to mě na tom baví. Letos ani nevím, kolikátej jsem celkově v road racingu ale nebude to žádná hitparáda. Příští rok musím přidat.

IMG_0692

Vysvětli nám tvojí přezdívku „Ermolenko“? Co to znamená?!!

No jo no,  to mě dali kamarádi :-), byl to výbornej Americkej závodník a já si koupil jeho tričko a fandil mu. Dokonce jsem se s ním jednou potkal i na dráze tak to mě potěšilo.

Na závěr musíš prozradit, které okruhy patří k tvým nej a na které se těšíš.

Můj nejoblíbenější okruh je Hungaroring, tam bych závodil pořád. Z přírodních bych lhal, kdybych řekl jiný okruh než Hořice. Mám rád ale všechny.

Máš na dráze nějakého „oblíbeného “ soupeře?

Tak letos jsem na přírodě bojoval spíš sám se sebou abych se naučil tratě a tak. Pár soubojů bylo hezkých. Jinak až zas pojede někdy Pedro litry, tak to bude hodně zajímavý, to je hodně agresivní jezdec :-)

Pepo díky za rozhovor a hodně štěstí in 2015!

Taky Děkuji a těším se na všechny příští rok .)!

 Fotogalerie poskytnuta Josefem Lukšíkem