Česká sezóna skončila, tak proč si neudělat ještě výlet za hranice a nezkusit něco nového. Frohburg…. rychlý a bezpečný okruh, tak proč ne? Tým souhlasil, tak se vyrazilo. Pro jistotu už ve čtvrtek kolem oběda, přece jen je to 500 km, tak ať dojedeme a postavíme depo nějak za světla. Na místě nás čekalo obří depo a vidina toho, že si vybereme nějaké parádní místečko. Omyl, zařízeno je to tak, že na konci depa mají Němci udělaný plácek na trávě a tady jsou všichni čeští jezdci.

Nevadilo by ani, že je to na trávě, jen byla docela dost rozježděná od nějakých terénních aut a najít kus rovného místa na stan byl problém. Lehce potupně…. Nezažil jsem, že by zahraniční jezdci měli u nás na českých závodech svoji „rezervaci“, spíš naopak. No nic, postavilo se depo, se stanem jsme se spojili s Emolenkem a měli i místo pro Lakiho.

V pátek se lehce prošlo depo a zjišťovalo, kde jsou přejímky, formálky apod. S týmem jsme se dohodli, že jet jen IRRC SSP bude málo, trať je nová a rychlá a po dvou kvaldách se to moc nenaučím. Využili jsme šance a přihlásili se ještě do OPEN třídy SSP, to znamenalo 4 kvaldy a 4 závody. Prošlo se formulkou, zaplatila raketa za 2 starty a šlo se na technickou.

Takhle by měla technická probíhat i u nás. Motorka jde rovnou se sundanou spodní částí kapoty, aby technik viděl zajištění šroubů, a motorka je důkladně prohlédnuta. Vše proběhlo hladce a já si v hlavě přehrával onboard a taky čekal, jak na dlouhých rovinkách pojede naše stocková R6 proti supersportům.

První kvalda byla rozkoukávací a opět se ukázalo, že onboard prostě zkresluje a aspoň pro mě to nemá žádný význam se na to dívat. Chce si to zažít, z onboardu jsem vůbec netušil, že jsou tam nějaký stoupání a malý kopečky, nebo že se jede z kopce dolů apod. Než jsem se první kvaldu rozkoukal a dovedl na táhlých rovinkách držet plnej, tak jsem zažíval kolem mě průlety německých stíhaček. Naštěstí jsme měli v sobotu k dispozici 4 kvaldy a každou se nám povedlo zrychlit. Začínali jsme na 1:47, pak 1:44, 1:43 konečný byl 1:42,8. Laborovalo se s převodem, ale to se nám nakonec povedlo vyřešit, aby mi seděl.

Richard Sedlák

sobotu nás čekal ještě první závod OPEN 600, kde jsem startoval z desátého místa. R6 se mi hned postavila na záda, a i když byl start rychlý a dobrý, předjel jsem pár jezdců. V první levé jsem dostal highsider, který jsem ustál, ale měl jsem tam trojku místo dvojky a něž jsem podřadil a zatáhnul, projelo kolem mě půl startovního pole. A pak jsem opět jen bezmocně přihlížel, jak na rovinkách letí a já to stahuju na brzdách. Bylo zde několik předjetí, ale vždy mi to na rovince vrátili, tak jsem v půlce závodu rezignoval, přeci jen toho bylo za celou sobotu dost, nebojuju někde vepředu, ale v hloubi pole, a tak jsem raději zvolil strategii dojet a líp se připravit na nedělní závody.

Během toho závodu zde bylo i několik nehod, jedna v první levé po startu a druhá na výjezdu z retardéru. Na silnici se válely kousky motorky a vytahaná hlína, traťáci jen vyvěsili žluté a hotovo. Nikdo za celý závod zbytky neuklidil a ani nebyla vyvěšená červená. Tohle si zase myslím, že by v ČR červená byla vyvěšena. Šel jsem se po závodě tedy zeptat ředitele závodu a ten mi řekl, že on sám situaci neviděl, ale dle traťáků byly zbytky mimo závodní stopu, takže nebyl důvod závod zastavovat. To by se stalo až v případě, že by se na tom samém místě stala druhá nehoda. Každý si to může přebrat, jak chce. Závod pro mě tedy dopadl díky odstoupení jezdců, nehodám a technickým závadám na jedenáctém místě. No, žádná spokojenost.

Neděle pro nás měla připravený 3 závody, 2x IRRC SSP a 1x OPEN SSP. První nás čekal IRRC kolem 10:30 a trať byla po dešti ještě oslizlá a opět ani mokro, ani sucho… I tak se jelo na mokrých pneu. Start se povedl a já se probojoval ze čtrnáctého místa na sedmé a v další zatáčce jsem byl již šestý. Před sebou jsem měl Gaubeho a Waltera.

Na rovinkách mi strašně ujížděli a já to honil na brzdách. V druhém kole jsem takhle chtěl předjet Gaubeho, ale on brzdil do zatáčky až moc a já zase málo, takže došlo ke kontaktu a já se dotknul Gaubeho zadního kola a šel na zem. Gaube to naštěstí ustál.

Závod pro mě předčasně skončil a po chvíli jsem zjistil, že i celá závodní neděle a vlastně že nějaký čas na motorku nesednu vůbec. Zlomená klíční kost… V Německu proběhla nezbytná vyšetření a propuštění s tím, že na operaci si zajdu tady v ČR. Tým byl ale nakonec rád, že se nestalo nic horšího a já i motorka máme jen „drobný“ poškození. Tak to bylo vlastně to štěstí v neštěstí. Fandové, co za mnou přijeli, si nakonec neužili slibovaný 3 závody, ale i tak myslím, že se jim v Německu líbilo.

Chtěl bych poděkovat za parádní sezónu mému týmu a lidem, co jsou na závodech se mnou a pomáhají mi. Je jich obrovská spousta a nejde je jmenovat všechny, protože bych určitě na někoho zapomněl.

Futures Contproduct s.r.o., FREE-MOTO, Serviced By Mario, FORD AUTO IN s.r.o., MOTO-PNEU, Yamaha PEMM Brno, MOTOZEM, Milan Svoboda – INBOX Processing, ASP Group Distributing, Motoshop AMtrade, Motografix, Yamaha Morava, Generalli, LASIUS, Servisní kniha online, Fáboš Art, Okruhari.cz, Silnicnimotorky.cz, FAVEX, Statutární město Prostějov, Kola Koblížek, Yamaha Boskovice, Čmelda tým, RIDERA, Motogrip, MotoXN

Motorka je už v Serviced by Mario, kde na ní Mario a Tom budou makat, aby byla ready na sezónu 2018 a byla zase o něco rychlejší! 😊