Město Brno, druhé největší město v ČR a metropole Moravského kraje, pořadatel Grand Prix České republiky na Masarykově okruhu, je od své dávné historie velmi úzce spojeno s motoristickým sportem. V Brně (celku jako takovém včetně všech předměstí) se pořádaly motocyklové závody ještě předtím, než vznikl samotný uzavřený Masarykův okruh. Tyto závody měly různou délku, po většinou více než deset kilometrů, postupně se redukovaly na menší. Jezdilo se na uzavřených městských silnicích, silnicích I. třídy a dalších, lidmi nazýváno „po kostkách“. Tyto závody se v nynější historii nazývají jako přírodní okruhy (road racing). Z Brna tyto závody vymizely zcela úplně, jelikož po vybudování okruhu nebylo potřeba tento sport udržovat.

Obdobné závody, v čele se slavnými 300 Zatáčky Gustava Havla v Hořicích, byly po naší vlasti zachovány pouze někde. Pod názvem přírodní závod, závod mezi domy a stromy, byl v podvědomí lidí zachován pouze závod v Hořicích. Tento závod vítá jak veterány, tak novodobé motocykly. Závody veteránů byly zachovány např. i ve Dvoře Králové, Branné a pár dalších městech. Během posledních 10 let došlo k obnovení např. Havířovského Zlatého Kahance na Těrlickém okruhu a dalších závodů např. Radvanice Okruh Františka Bartoše, Kyjovský okruh, Dymokury se zaměřením pro novodobé – současné motocykly. V České republice tento sport a tyto závody pro motocykly, které v čele s jejich jezdci závodí na uzavřených městských ulicích, silnicích, silnicích I. třídy, nabývá velké popularity a zájmu, avšak není mnoho možností, kde tyto nové – další okruhy pořádat.

mapka-okruh-brno

Městská část Černovice – Slatina obce Brna nabízí možnost uspořádání takového typu závodu, a to v průmyslové zóně Černovická terasa. V této průmyslové zóně se nachází vůdčí společnost CTPark, která působí nejenom na českém trhu. Okruh, jedoucí se proti směru hodinových ručiček, poskytne cca. 8 levých a 3 pravé zatáčky. Okruh je svou lokalitou výjimečně vhodný pro uspořádání podniku. Tento okruh má velmi dobré a vzdálené bezpečností zóny pro motocykly a co je stejně důležité i bezpečné zóny pro diváky. Zóny pro diváky mohou vést prakticky po celém obvodu okruhu.

Společnost CTPark vyšla pořadatelům při jednání vstříc, avšak schválení víkendového podniku, který by se mohl konat v nadcházející sezoně 2016, zatím neproběhlo. Brno si zaslouží uspořádání tohoto typu závodu a my tímto přiloženým videem dáváme prostor k nahlédnutí, jak to vypadá přímo na místě. Další nepřehlédnutelnou věcí je, že Grand Prix na Masarykově okruhu bude do budoucna zrušena. (To si v redakci nemyslíme, ani tato zpráva nebyla nijak potvrzena.) Proto pevně věříme, že se podnik podaří s pomocí dalších uspořádat a vznikne pro Brno nová motocyklová tradice.