V úvodu rozhovoru byl Agostini dotázán na nebezpečí, které v jeho závodních dnech nastoupení do závodu znamenalo. Patnáctinásobný světový šampion odpověděl: „Závodili jsme, protože jsme v sobě měli hodně nadšení a touhy závodit. Nemohli jsme si tenkrát vybrat, kde budeme závodit. Kamarádství nám hodně pomáhalo na to nemyslet.“

Rozhovor se potom stočil na TT na Manu: „Tourist Trophy byl závod mistrovství světa. Byl to velmi důležitý závod s výjimečnou atmosférou a 300.000 nebo 400.000 diváky. Nemysleli jsme na nebezpečí. Věděli jsme, že když spadneme, tak si můžeme hodně ublížit, ale měli jsme vášeň a lásku k závodění,“ řekl Giacomo Agostini.

A následně dodal: „Nejnebezpečnější okruh na světě je zároveň tím nejkrásnějším. Tourist Trophy vám dá neuvěřitelné pocity, vyjedete na trať a můžete do cíle projet čtyřmi ročními obdobími. Byla to motorkářská slavnost, krásná záležitost, nemysleli jsme na nebezpečí.“

Giacomo Agostini

Giacomo Agostini

Ohledně častých úmrtí na tomto okruhu řekl Agostini, že „každý rok zemřeli při Velké ceně dva, tři, čtyři jezdci. Když umřeli jenom dva, tak byla oslava, protože většinou umřeli nejméně tři nebo čtyři. Začali jsme bojovat o vyřazení TT na Manu z kalendáře mistrovství světa, až když umřel Gilberto Parlotti.“

Giacomo Agostini byl potom dotázán, kdo byl podle jeho názoru nejlepším jezdcem z trojice Mike Hailwood, Phil Read a Jim Redman. Agostini nezaváhal a odpověděl: „Mike Hailwood. Bez jakýchkoli pochyb. Nestěžoval si na pneumatiky ani podvozek. Byl jako Marc Márquez, který dokáže být vždycky vepředu, i když má problémy.“

Agostini získal první vítězství v Junior TT v roce 1966, ale trvalo mu ještě další dva roky, než dokázal dosáhnout i na pohár v Senior TT. Byl hodně blízko v roce 1967, kdy vedl závod před Mikem Hailwoodem, než se mu roztrhl řetěz a musel odstoupit.

„On jel na Hondě a já na MV Agustě. Věděl jsem, že do toho musím dát vše hned od prvního metru, protože jeho motorka byla hodně nestabilní, když měla plnou nádrž. V prvních dvou zatáčkách jsem jel jako o život a získal jsem náskok sedmi nebo osmi sekund. Potom jsem trochu zpomalil, ale v poslední zatáčce jsem měl pořád náskok osmi sekund, když se mi přetrhl řetěz. Ale Hailwood byl gentleman, pogratuloval mi a obejmul mě,“ dodal Giacomo Agostini.