Na závody jsme přijeli v pátek 29. dubna a v sobotu 30. dubna se díky přesunu termínu jel pouze třikrát volný trénink a po obědě dvakrát kvalifikace. V podvečer od 17 hod byl první závod a v 18:30 druhý. Závody byly vypsány pro tři kategorie – GP 220, GP 220XL a GP 140 (Štěpa). V prvním ranním tréninku se Štěpán držel v TOP10 celkově ze všech kategorií. Ve druhém tréninku začalo pršet a Štěpa mohl konečně vyzkoušet mokré pneu, na kterých jel poprvé. I v tomto tréninku jezdil dobře, dokonce se dostal na osmé místo. Do třetího tréninku trať oschla, ale chtěli jsme zkusit jiné nastavení motorky, které se ukázalo jako špatná volba, a Štěpa čas už nevylepšil.

177

Do první kvalifikace jsme vrátili nastavení zpět na původní, ale organizátor nám přinesl novou kombinézu, která je povinná. Štěpa jel od začátku časy o cca 5 s pomaleji než v tréninku, a když přijel, tak si stěžoval, že se v nové kombinéze nedá ani vysednout. Na druhou kvalifikaci dostal Štěpa jinou velikost kombinézy a ihned to bylo vidět i na časech. Ve druhém kole pokořil svůj nejlepší čas z celého dne o 1 s, což dávalo na 15. místo celkově, ale v dalších kolech čas dále zlepšoval, až se dostal na čas o 4 s lepší v posledním kole, které mu přineslo celkové 11. místo a ve své kategorii 5. místo.

Do obou závodů tedy startoval ze 4. řady z 11. místa. Do prvního závodu velmi dobře odstartoval a chytil se za vedoucí skupinkou, se kterou držel krok. Jednoho jezdce předjel a dostal se tak na 4. místo své kategorie. V posledním kole mu špatně podřadila motorka a on svůj náskok ihned ztratil, čehož využil jezdec za ním a Štěpa se tak o jedno místo opět propadl. Ještě jednou se pokusil o předjetí, které mu vyšlo, ale soupeř ihned zareagoval a Štěpu opět předjel na brzdách. To se stalo v posledním dobrém úseku k předjetí a tím už zpět své místo nevybojoval a závod dokončil na pátém místě.

257

Do druhého závodu měl horší start, ale během prvního kola, kdy došlo k hromadné nehodě jezdců, se posunul o tři místa vpřed a byl tak celkově na 4. pozici. Závod však byl po dalších dvou kolech zastaven červenou vlajkou. Po znovu odstartování zkráceného závodu na 6 kol se Štěpa okamžitě dostal na 8. pozici celkem a postupně stahoval skupinku, která bojovala o třetí až sedmé místo. Jednoho jezdce Štěpa předjel a začal si připravovat útok na dalšího, což by znamenalo posun na třetí místo ve své kategorii. V nájezdu do předposledního kola chtěl zaútočit, a tak dříve zatáhnul ze zatáčky. Ve výjezdu však najel na plastový obrubník, na kterém dostal highsidera, a závod tak předčasně ukončil.

Útěchou mu mohlo být jen to, že zajel 4. nejrychlejší čas ve své kategorii a zlepšil se tak o dalších 0,5 s. Po vyšetření v sanitce byl Štěpán převezen do nemocnice v Mallorce s podezřením na zlomeninu loktu. Po vyšetření na Klinice ROTGER přišla naštěstí dobrá zpráva, rentgen nepotvrdil zlomeninu, ale pouze silné pohmoždění. Mimochodem na této klinice byl několikrát ošetřen i Jorge Lorenzo. :-) Po návratu na okruh si Štěpa převzal od svého mechanika pohár za 2. místo, což byla náplast na ránu.

Štěpa: „Tato trať mi moc seděla, nedá se srovnat se žádnou tratí, kterou zatím znám. Bylo to nahoru, dolů, rychlý, pomalý… prostě vše. V prvním závodě jsem se dostal do tempa, protože jsem se chytil do skupinky GP220 (moto3) a snažil jsem se jich držet. Dokonce jsem měl v některých zatáčkách i na útok. V posledním kole jsem špatně podřadil, čehož využil jezdec za mnou a já jsem mu to vrátil zase ve výjezdu. Pak jsem si řekl, že teď už nesmím chybovat, tak jsem trochu zpomalil na jistotu a on na brzdách kolem mě proletěl. Už jsem neměl kde s ním zabojovat, a tak mě tato ztráta trochu mrzela. I tak jsem ale měl ze závodu dobrý pocit.

Do druhého závodu jsem chtěl držet krok s TOP5, což se mi i povedlo, ale závod byl zastaven. Tak jsem si alespoň znovu vyzkoušel start a tlačil jsem se dopředu. Dojel jsem skupinku a začal jsem si chystat útok na třetí místo své kategorie, ale vyjel jsem na plastový obrubník a ani nevím jak a už jsem ležel. Ihned jsem se zvednul a běžel od motorky na kraj tratě, kde mi pomohli rodiče jednoho z jezdců přelézt, protože mě hrozně bolela ruka. Pak už jsem se vezl houkačkou do nemocnice.“

Otec: „Jsem na Štěpána moc hrdý – opravdu zabojoval. Naposledy seděl na motorce v Německu 9.-10. dubna a od té doby z důvodů počasí nikde netrénoval. Na Mallorcu jsme jeli s tím, že snad zajede tak jako v předchozím Conilu. On nám však ihned v prvních trénincích ukázal, že chce jet víc. S motorkou si velmi dobře rozumí a trať mu také seděla. Poprvé jsem zažil, jaké to je 30 sekund Štěpu na trati nevidět. Top speedy se pohybovaly okolo 130km/h, ale nejnižší rychlost v zatáčce byla 79km/h, takže docela mazec. Až na ten smolný pád to zvládnul perfektně a jsme opravdu pyšní já i tým. Tímto bych chtěl poděkovat všem, co nás podporují.“