Reportáž

Česká agentura Dafit Filla Racing Agency, nebo-li DFRA.cz, pořádající okruhové ježdění a závody pro hobíky, se v termínu 9. – 10. srpna přesunula na okruh Slovakiaring. Právě zde se u našich sousedů konal letošní čtvrtý podnik Yamaha Dunlop Cupu. Počasí si se všemi ale pěkně pohrálo a jezdce i pořadatele tak čekal první mokrý závod.

13909412_1487223311303048_3606725093745402441_o

Během dvou dnů si jezdci na slovenském okruhu vyzkoušeli snad všechny možné podmínky. Úterý začalo velkým teplem, které se ale odpoledne náhle proměnilo na poměrně silný nárazový vítr a paddockem tak létaly zlámané přístřešky a stany. I já svůj přístřešek raději sbalil a do dodávky jsem schoval všechno, co by mohlo uletět nebo při případném dešti přijít k úhoně. Déšť ale „naštěstí“ přišel až v noci a bohužel vydržel i přes celou středu, kdy byly na programu dne kvalifikace a závody.

Kdo dorazil na celé dva dny, tak se automaticky zúčastnil tradiční losovačky o luxusní ceny. Závody Yamaha Dunlop Cup jsou již tradičně podporovány celou řadou partnerů a v losovačce tak byla opět pořádná porce skvělých cen. Jezdci se mohli těšit na ceny od partnerů Yamaha Motor Czech, Dunlop, Extrifit.cz, Elit, Bikeplast, Tyrex, Eneos Česká republika, RPtuning, Existents, PSí Hubík, Superveget, Auto-Moto-Laky Staněk, Relax Bali Resort a spousty dalších.

Na Slovakiaringu opět nechyběl ani nejúspěšnější český superbiker, Jakub Smrž, který zde v roli instruktora pomáhal jezdcům přímo na trati. Večer potom bylo možné se společně s Jakubem a Michalem Fillou projít celou trať a říct si, jak jednotlivé pasáže projíždět. Což bylo alespoň za mě SUPER!

13958167_1487224327969613_5209792673764381358_o

Jak už jsem ale psal, tak na druhý den počasí moc nepřálo a trať byla hned od rána poměrně vydatně skrápěna deštěm. Jezdců tak hodně ubylo. Někdo nechtěl asi riskovat pád a někdo neměl mokré pneumatiky. Ze zhruba 140 jezdců se tak pole zúžilo na nějakých cca 40. Jednotlivé kvalifikace byly proto zrušeny a byla vyhlášena společná Open Pit Lane, kde si každý mohl jezdit libovolně dle svých možností a schopností.

Poprvé v životě jsem tak i já nazul mokré pneumatiky, které s sebou vozím pěknou řádku let, a tak nějak jsem doufal, že je nikdy nebudu muset použít. Vůbec jsem nevěděl, co od mokré trati čekat, jak na mokrých gumách jet, co si k nim může člověk dovolit a co vydrží. Přesto, že jsem na jiné jezdce neskutečně ztrácel, tak jsem byl i tak příjemně překvapen, jak gumy dokáží na vodě fungovat. Trochu rozpačitý jsem byl jen ze zadku, který teda hodně klouzal, a pořád považuju za malý zázrak, že jsem neskončil na zemi.

Závody se nakonec jely pouze dva, a to Master 1000 a Master 600 + Naked. Do obou závodů startovala zhruba dvacítka jezdců a v mých očích jsou všichni hrdinové, protože právě před závody začalo pršet snad nejvíc z celého dne. Po závodě na Slovakiaringu začínám profi závodníky obdivovat ještě víc, když vidím, co předvádějí během mokrých závodů. Po startu kolem létají gejzíry vody, vidíte sotva pár jezdců přímo před sebou. Motorky kloužou, plexi na helmách se mlží a závod se stává neustálým bojem o to udržet obě kola na zemi.

Pro mě osobně měl můj první mokrý závod trochu hořký konec, když mě moje R1 zradila v poslední zatáčce posledního kola. Voda se asi dostala tam, kam neměla a motorka bez varování prostě umřela. Byla to velká škoda, protože na vodě v závodu Master 1000 by to desáté místo, na kterém jsem se, myslím, držel, docela potěšilo.

13923292_1487146211310758_4571418700141388975_o

V každém případě byl ale letošní Slovakiaring s DFRA.cz skvělou zkušeností a už teď se nemůžu dočkat na další závody v Brně, které se jedou už na přelomu sprna a září v termínu 31.8. – 1.9.2016. Proto neváhejte a přijeďte se také sklouznout.

TIP: Podívejte se na web DFRA.cz pro další informace

Pokračujte ve čtení na dalších kapitolách:

následující kapitola »Výsledky závodů