Od roku 2013 se v královské kubatuře rozdělila kvalifikace na dvě části – Q1 a Q2, pro které se vezmou kombinované časy z předchozích tréninků, na základě kterých se pak rozhoduje, do jaké kvalifikace jezdec postoupí. 10 nejrychlejších jezdců postupuje rovnou do rychlejší kvalifikace Q2. Zbývající jezdci si to o dvě postupová místa do Q2 rozdají v předcházející Q1.

Třídy Moto2 a Moto3 se držely tradičního systému, kdy se o pořadí na startovním roštu rozhodovalo v jedné kvalifikaci, která trvala 45 minut pro Moto2 a 40 minut pro Moto3. To se ale od příští sezóny změní a obě tyto kategorie budou mít dvě patnáctiminutové kvalifikace, stejně jako je to v MotoGP.

Protože je ale v nižších kubaturách více jezdců, tak 14 jezdců postoupí přímo do Q2 a 4 jezdciQ1 budou bojovat o postup do rychlejší kvalifikace. To znamená, že bude o nejlepší pozici na roštu bojovat ve druhé kvalifikaci 18 závodníků. Ti čtyři závodníci, kteří postoupí z Q1 do Q2 a budou tím pádem jezdit v obou kvalifikacích, obdrží navíc jednu měkkou zadní pneumatiku.

Takže vlastně MotoGP pomalu, ale jistě přebírá formát kvalifikací ze Superbiků, které Dorna před časem odkoupila. A to vůbec není na škodu. Kvalifikace Moto2 a Moto3 v poslední době stejně vypadala tak, že se na začátku deset minut bojovalo, potom všichni zevlovali v boxech a na trať vyjeli znovu až na posledních deset minut.

DavidDavid