Francouzskému jezdci Johannu Zarcovi se začátek kariéry na KTM, kam přešel od Yamahy z týmu Tech3, moc nepovedl. V posezónních testech ve Valencii dvakrát spadl a při následujících testech v Jerezu se umístil na konci startovního pole. Nicméně Zarco trvá na tom, že se mu v Jerezu podařilo se zlepšit, protože potřeboval přizpůsobit svůj jízdní styl RC16, aby byl schopen zrychlit. Fakt, že Lorenzo nakonec po náročném začátku dosáhl na Ducati vítězství, aniž by musel radikálně měnit svůj jízdní styl, ho přesvědčil o tom, že záleží na KTM, aby mu pomohli cítit se pohodlně.

„Musíme mít na paměti, že když šel Lorenzo k Ducati, tak mu trvalo dlouho dobu, než si zvykl, a když jsme ho pak viděli vyhrávat, vypadalo to, jako kdyby jel na Yamaze. Nebyl to velký rozdíl. To znamená, že je klíčové pracovat na motocyklu tak, aby se jezdec cítil dobře. Mám otevřenou mysl, abych si zvykl a abych měl větší škálu dovedností, které využiju na motorce. Ale trvám na nějakých věcech, a pokud mi tým porozumí a bude vědět, co chci, budeme na dobré cestě a vrátí se nám to.“

Johann Zarco

Johann Zarco

Johann Zarco je přesvědčený, že nepotřebuje napodobovat agresivní jízdní styl Pola Espargara.

„To je to, proč pro sebe musím najít svůj základ, protože nebudu jezdit jako Pol. Můžu někdy zkusit dělat věci jako on a najít nějaké nápady, ale nejsem schopen ho kopírovat a vím, že můj plynulý styl jízdy je stejně dobrý. To je „Zarcův“ styl. Když budu mít pocit, že můžu jezdit stabilně, a budeme zlepšovat časy na kolo, tak to bude hodně zajímavé.“

Příští sezónu to bude poprvé, co bude Zarco jezdit na továrním motocyklu, protože dva roky strávil na satelitní Yamaze. Johann Zarco řekl, že musí testovat velké množství věcí a v počtu techniků u KTM má zázemí, které mu pro to poskytne podporu a také možnost se přizpůsobit.

„Máme tolik věcí, které potřebujeme vyzkoušet a porozumět jim. Několik minulých let jsem měl jen několik věcí, které jsem zkoušel, a věděl jsem co je nejlepší a jaké jsou možnosti. Možná to tu práci ulehčovalo. Teď je najednou tolik informací, které musíme mít pod kontrolou. V boxech máme více techniků, ale jezdec také potřebuje růst, aby se vyznal ve svých pocitech, uměl kontrolovat své emoce a mohl dobře předat zjištěné informace.“