Letošními největšími změnami v technických pravidlech jsou dvě věci. V první řadě je to změna výrobce pneumatik, když se továrna Bridgestone s MotoGP loni ve Valencii rozloučila a nahradila ji továrna Michelin, která se po několika letech do tohoto šampionátu opět vrací. Změna to byla dost podstatná, což bylo vidět v podstatě od začátku, protože se motocykly, zejména díky jiné charakteristice přední pneumatiky, chovaly jinak.

Druhou podstatnou změnou bylo odstavení všech továrních ECU a jejich nahrazení jednotnou jednotkou od Magneti Marelli, což zejména v začátcích více jezdců a týmů označilo za malý krok zpět.

gp_1256.gallery_full_top_fullscreen-1280x854

O nových pneumatikách se stále hodně mluví, ale Rossi řekl, že nastavení jejich Yamahy M1 založené na té loňské, zas tak velmi neovlivňují. Dodal také, že vliv elektroniky, o níž nejprve říkal, že je krokem zpět, je také menší.

„Minulý rok jsme asi tři nebo čtyřikrát testovali pneumatiky Michelin a to v nás vyvolalo mnoho obav, protože jsme byli pomalí, padali jsme, necítili jsme nic z předku,“ řekl Valentino.

„Yamaha pracovala na vývoji nové motorky, která je dost odlišná od té, která byla stavěna na Bridgestone, s odlišným rozložením váhy a s nádrží posunutou dozadu.“

46-valentino-rossi-italg4_7395.gallery_full_top_fullscreen-1280x852

„Ale Michelin pneumatiky hodně vylepšil, zejména tu přední, v podstatě používáme velmi podobné nastavení ve srovnání s Bridgestone, a to je dobré.“

„Co se týče elektroniky, čekali jsme velkou revoluci, velký krok zpět, ale byl to v podstatě jen poloviční krok zpět. Motorka, kterou nyní používám, je velmi podobná té, kterou jsem používal loni.“

Boj o titul

Co se týče boje o titul, tak Rossi byl v první polovině letošní sezóny konkurenceschopnější než v té loňské, ale i přesto letní přestávku začínal s 59 bodovým mankem na lídra šampionátu Marca Marqueze. Jeho dvě vítězství v Jerezu a v Barceloně byla kompenzována pády v Austinu a Assenu, také zkažený motor v Mugellu a závodní strategie na Sachsenringu mu v boji o titul vůbec nepomohly, právě naopak.

Valentino k tomu řekl:

„Myslím, že je to velmi těžké. V těchto prvních devíti závodech jsem nenasbíral tolik bodů, kolik jsem mohl, protože jsem udělal několik chyb.“

„Takže ztráta na Marqueze je velmi, velmi velká. Máme před sebou další polovinu sezóny, devět závodů je velmi dlouhý čas na práci a na to, abych se pokusil být konkurenceschopný a pokusil se udělat maximum, a pak uvidíme.

Nechme se tedy překvapit, co nám další polovina sezóny přinese, ale jedno je jisté, že to bude opět devět velmi zajímavých a vzrušujících závodů. Nezapomeňte, již za týden nás čeká první z nich, který se jede v sousedním Rakousku a o týden později jezdce i nás již bude čekat GP České republiky.

46-valentino-rossi-itaes2_8991.gallery_full_top_fullscreen-1280x854

Racingfans.cz

Racingfans.cz
Reklama

Předchozí Další