Rossi byl od prvního zimního testu zastíněn svým novým týmovým kolegou Maverickem Viñalesem. Ten vedl ve všech předsezónních testech a vyhrál i první závod sezóny v Kataru.

I když měl Rossi potíže s pocitem z předku a tempem na vjezdu do zatáčky, a to i v trénincích na okruhu v Losailu, postoupil v závodě z desátého místa na roštu na třetí místo a připojil se k Viñalesovi na pódiu.

Tento výsledek připisuje průlomu v nastavení a řekl, že věděl, že vrátit se k specifikaci 2016, na které jel nováček Johann Zarco, nepřipadalo v úvahu.

„Zlepšili jsme nastavení, zejména jsem získal dobrou stabilitu při vjezdu do zatáčky a také tým udělal dobrou úpravu na předku,“ řekl o závodě v Kataru. „Byl jsem silný při brzdění.

Na začátku jsem se cítil lépe s motorkou 2016, ale Yamaha je mnohem radši, když používám model 2017. Také Viñales může jet na „17“, takže možná potřebuji víc času, ale můžu na této motorce jet. Pro tovární tým je lepší mít stejnou motorku. Musíme takhle pokračovat. Tento výsledek je pro nás velmi dobrý, pro náš pocit a také po technické stránce, protože nyní jsme pochopili spoustu věcí.“

Rossi nebyl ze začátku z 2017 M1 nadšený, když první den ve Valencii boural, ale cítil, že o týden později v soukromém testu v Sepangu tým dosáhl pokroku a porozuměl jí.

I když byl Rossi ve všech třech testech roku 2017 za Viñalesem, šéf týmu Yamaha Massimo Meregalli chválil jeho odolnost během této doby a jeho „záchrannou“ jízdu v závodě v Kataru.

„Zimní testy pro něho byly opravdu náročné a nikdy se nevzdával, spolu se svým týmem, a snažil se nalézt správný pocit na motorce 2017,“ řekl Meregalli.

„Třetí místo je výsledkem hlubokého odhodlání a obrovského úsilí, které on a jeho tým vložili do závodu v Kataru.“