Už od konce loňské sezóny se začalo postupně řešit, zda Ital Valentino Rossi podepíše další smlouvu o setrvání v MotoGP či nikoli. Valentinovi, který za pár dní oslaví 39. narozeniny, na konci sezóny 2018 skončí smlouva s továrním týmem Movistar Yamaha. V posledních letech se už stalo standardem, že se další smlouvy řeší od začátku sezóny, tedy ještě rok před skončením stávajících smluv. Valentinův týmový kolega Maverick Viñales už další dvouletou smlouvu s Yamahou podepsal při příležitosti oficiálního představení týmu.

V současné chvíli mají jezdci královské třídy MotoGP za sebou první letošní oficiální předsezónní test, který se konal na okruhu Sepang v Malajsii. Valentino Rossi měl výborný výkon druhý den, ve kterém se s časem 1:59,390 umístil na druhém místě. Tento čas byl navíc o 0,108 s lepší, než jeho kvalifikační čas při malajské Grand Prix 2017 konané na této trati v říjnu minulého roku.

„Uvidíme, jaké budou zimní testy a hlavně první tři závody v Kataru, Argentině a Texasu. Pokud budu konkurenceschopný, budu pokračovat,“ uvedl Ital před začátkem této sezóny.

„Věk není problém,“ řekl devítinásobný mistr světa, který 16. února oslaví 39. narozeniny. „Klíčová je motivace. Potřebuji si uvědomit, zda se chci stále každý den probouzet a trénovat tak tvrdě, jako jsem trénoval v posledních letech, včetně této zimy.“ V pauze mezi sezónami Valentino Rossi trénoval hodně v posilovně, na snowboardu a lyžích a také na svém ranči u Tavullie.

První letošní test byl v jeho podání dobrý. První den obsadil 6. místo s časem 2:00,233, druhý den 2. místo s časem 1:59,390 a třetí den 8. místo s časem 1:59,449. Celkem za tři dny najezdil 143 kol.

„Nepamatuji si tak pozitivní test v roce 2017. Jsem opravdu optimistický. Jsem rád, že jsme se vrátili k základu z roku 2016. Časy na kolo přišly jednoduše. To je důvod, proč jsem tak nadšený. Můžu jet ve stopě, která se mi líbí, zatáčet, kdy se mi chce, a když na to tlačím, časy jdou dolů.“

Po problémech z loňské sezóny se Yamaha rozhodla pro letošní rok se svou YZR-M1 vrátit k modelu 2016.

„Hlavním problémem loňského roku byla nadměrná spotřeba pneumatik. V tomto ohledu je první test povzbudivý. S použitou pneumatikou jsem byl schopný být rychlý i po patnácti kolech. Je možné, že budeme mít novou motorku před prvním závodem. Test ve Valencii byl stěžejní, protože jsme se rozhodli, jakým směrem se vydat. Jsem opravdu šťastný. Jakmile je DNA motorky správné, můžeme doladit detaily.“

Novinkou v garáži Yamahy jsou také nové aerodynamické kapoty, které přispěly k dobrým výsledkům.

„Máme větší přítlak na předku. Celkově je díky tomu jízda na motorce fyzicky méně náročná. Po testu všech věcí jsme si díky tomu mohli naplánovat i závodní simulaci.“

MotoGP test Sepang 2018: Ohlasy po třetím dni

MotoGP test Sepang 2018: Ohlasy po třetím dni

První předsezónní test MotoGP letošního roku je již minulostí. Všechny testovací dny mají jezdci za sebou a jak hodnotí třetí...

Číst článek

Racingfans.cz

Racingfans.cz
Reklama

Předchozí Další