Valentino Rossi utržil již třetí nulu v posledních závodech v Assenu. Poprvé závod nedokončil po pádu v Austinu, podruhé v domácím Mugellu, když mu odešel motor, a třetí byl právě mokrý Assen. Tento víkend přijíždí na německý Sachsenring s tím, že se chce pokusit snížit 42 bodové manko na lídra šampionátu Marca Marqueze.

V Assenu každý jezdec třídy MotoGP alespoň jednou během víkendu skončil na zemi. Za celý víkend bylo celkem 39 pádů. Přišla tak situace, která opět po několika klidných závodech kladla důraz na Michelin.

Celkem 14 pádů ze zmíněných 39 přišlo během nedělního závodu, který byl zastaven a rozdělen na dvě části kvůli dešťové smršti, která hodně trať namočila.

46-valentino-rossi-motogp-assen-2016-02

V těchto těžkých podmínkách, ve kterých Rossiho zkušenosti vždy hrají hlavní roli, Ital zaplatil vysokou cenu za své ambice a skončil na zemi, když právě s náskokem vedl druhou část závodu. Jezdec z Tavullie byl k sobě po závodě velmi kritický, když přiznal svou chybu. Když se ho zeptali, co si myslí, že je důvodem tak velkého množství pádů, neměl žádné pochybnosti, když řekl:

„Michelin je nyní s mokrými pneumatikami přesně tam, kde byl se slickem v březnu tohoto roku. Pak na tom zapracovali a přední pneumatiku hodně zlepšili. S mokrými pneumatikami jsou pozadu.

Tyto pneumatiky mají spoustu přilnavosti na zadním kole, ale jen velmi málo na předku, přesně opačně oproti loňským Bridgestonům.

Byli jsme zvyklí dávat velký tlak na předek, a to je důvod, že jakmile na Micheliny zatlačíme, tak od nich žádáme příliš mnoho a předek to neudrží. „

Lorenzo říká, že byl Michelin nachytaný

Jorge Lorenzo, týmový kolega Rossiho v Yamaze, má podobný názor. Španěl měl v Holandsku problémy, když tam skončil na 10. místě se ztrátou 27 vteřin na vítěze v druhé části závodu, která se jela na 12 kol.

99-jorge-lorenzo-motogp-assen-2016-01

„Po šesti či sedmi letech, co nebyl Michelin v šampionátu, byl nachytán na tom, jak jsou tyto motorky silné a těžké a s menším množstvím elektroniky.“ Řekl Lorenzo, který celý víkend strávil stěžováním si na nedostatek zpětné vazby od pneumatik.

„Máme mnoho problémů s tím, abychom našli správnou pneumatiku pro každou jednotlivou trať. Někdy se jim to podaří, někdy ne. Doufám, že s většími zkušenostmi se jim to podaří častěji.

Pokud cítím přední pneumatiku, tak můžu být nejrychlejší, tak jak jsem to už ukázal. Ale pokud ji necítím, mohu být nejpomalejší.“

TIP: Nezapomeňte si zakoupit vstupenky na Grand Prix České republiky.

Racingfans.cz

Racingfans.cz
Reklama

Předchozí Další