Některé pasáže z rozhovoru jste si u nás již mohli přečíst, nyní vám přinášíme další část.

K Jorgemu Lorenzovi a jejich obtížnému vztahu italský závodník řekl:

„Vztah s Lorenzem hodně utrpěl na konci roku 2015, kdy mezi námi panoval velký boj a od té chvíle se situace nezlepšila. Ale po letošním posledním kole jsme se v garáži objali a on mi řekl, že ke mně vždy cítil respekt. Byl to pěkný moment.“

Ohledně svých rituálů, jako je sledování startu závodu Moto3, přiznal:

„Ano, vždy sleduji start závodu Moto3 z boxové zdi. Mám tam své jezdce, ale to není jediný důvod. Když tam jdete, začnete cítit vůni startovního roštu a toho, čím si za pár hodin projdete. Je to také příležitost zjistit, v jaké náladě je maršál, který má na starosti startovní světla a šachovnicovou vlajku. Zapne světla v rozmezí dvou a pěti sekund. Takže získáte představu, jak na tom je.“

„Pak studujete člověka, který na roštu ukazuje červenou vlajku, a jak dlouho mu trvá, než rošt opustí. Mezi červenou vlajkou a zhasnutím světel váš čeká několik věcí, které musíte udělat, a všechny tyto sekundy jsou klíčové.“

Je neuvěřitelné po dvaceti letech závodění slyšet:

„Radost z jízdy a čas strávený na motorce je úplně stejný jako v prvním závodě. Závod si stále užívám. Únavné je všechno ostatní.“

Došlo i na jeho školu, VR46 Akademii:

„Hodně si užívám práci s těmito mladými jezdci. Nečekal jsem, že si to tak zamiluji. Vycházím s nimi velmi dobře a svým způsobem mě to trochu děsí, protože jsem o dvacet let starší,“ žertoval.

„Každý den spolu trénujeme v posilovně, jezdíme na ranči a v Misanu. Mají spoustu otázek, například Migno nasává vědomosti jako houba a je neuvěřitelně uspokojující vidět, jak mění svůj styl a podobně.“

valentino_rossi_2

A kdo Valentinovi radí?

„Mám své kluky, jako je Uccio nebo Albi, například. Z technického hlediska mám bývalého jezdce kategorie 500 ccm Lucu Cadaloru. Vybral jsem si ho, protože spolu velmi dobře vycházíme a má obrovskou vášeň pro motorky. Studuje můj styl na trati. Společně zvolíme body a on pak zanalyzuje můj styl a co dělají ostatní jezdci. Od té doby, co jsem se vrátil k Yamaze, jsem hodně změnil svůj styl. Musíte se změnit, protože motocykly, pneumatiky a elektronika se za ty roky změnily hodně. Teď například můžete jít do většího náklonu a plyn otevřít dřív.“

Je zklamaný, že nezískal titul?

„Je mi líto, že jsem nevyhrál, ale víc bolí ztráta titulu v roce 2015. Snažím se nevracet se v myšlenkách do těchto okamžiků, ale musím říct, že bylo těžké restartovat novou sezónu a bylo to obtížné až do mého vítězství v Jerezu. Rozhodujícím bylo Mugello s poruchou motoru. Byla to škoda, protože výsledek mohl změnit sezónu. Je to jiné, když jste v čele s dobrým náskokem, nebo když cítíte tlak.“

Nakonec odhalil něco osobního:

„Také jsem se snažil být znovu single a vyhrát titul, ale nepomohlo to,“ smál se. „Teď je to rok, co jsem od Lindy po čtyřech společných letech odešel. Je s Alonsem, přešla z MotoGP do Formule 1,“ znovu se smál. „V roce 2006 jsem byl velmi blízko přestupu do F1, ale jsem rád, že jsem zůstal v MotoGP, protože stále závodím. Zlomem této druhé části mé kariéry byl návrat k Yamaze. Nebylo snadné je přesvědčit. Byli velmi zklamaní, že jsem je opustil kvůli jinému výrobci. Ve skutečnosti bylo jejich plánem, abych ukončil kariéru s nimi.“