Mugello je pro Valentina Rossiho místo, kde se odehrávaly jedny z jeho nejlepších momentů kariéry, ale každá mince má dvě strany a Vale zde zažil i temnou stranu závodění.

První vítězství v Mugellu Valentino Rossi získal už ve třídě do 125 ccm v roce 1997. Už tady byla vidět rivalita mezi ním a Maxem Biaggim. Vale svou výhru oslavil s nafukovací panou, která byla pojmenováva po německé modelce Claudii Schiffer, což bylo narážkou na Biaggiho a modelku Naomi Campbell.

Dva roky poté dokázal Vale opět vyhrát, tentokrát už ve silnější třídě 250 ccm. Pro závod si nachystal speciální barvy motorky i kombinézy a slogan „Peace and Love“. Rossiho popularita se začínala zvedat a už v tu dobu lákal na okruh tisíce italských fanoušků. Poté následoval v roce 2000 přestup do královské třídy na 500 ccm stroj od Hondy. V prvním nováčkovském roce nejprve bojoval s Lorisem Capirossim a Maxem Biaggim, ale poté spadl, do závodu se vrátil a cílem projel 12. Rok poté na své NSR500 v závodě také havaroval. Pro tento závod si připravil zbarvení do havajských květin. Po tomto pádu se trochu pověrčivý Rossi rozhodl, že nebude v Mugellu používat speciální obleky, ale místo toho se vrhne jen na speciální designy helem.

rossi-mugello-2002

Tradice s přilbami začala v roce 2002 a jejich tradiční odhalení v sobotu ráno se stala velmi očekávanými momenty sezóny. První verze byla inspirována helmou jeho otce Graziana z roku 1979, což byl rok, ve kterém se Vale narodil. Nová helma jakoby odstartovala Rossiho nadvládu v Mugellu, kde s rokem 2002 začala série sedmi vítězství v řadě. Rossi dominoval na nové Hondě V5 a musel se vypořádávat s útoky na jeho úspěchy, že za ně může maximální rychlost modelu RC211V. Tím se inspirovali i fanoušci, kteří ho po vítězství v roce 2002 zastavili v uniformách policie a dali mu pokutu za překročení rychlosti.

Valentinovi nikdy nechyběly nápady a kreativita, jak zpestřit domácí závod. Jedna z nejslavnějších kreací, které jsme v Mugellu mohli vidět, byla v roce 2008. Na svoji helmu umístil fotku svého vyděšeného obličeje. Inspirující myšlenka přišla od legendárního designera Alda Drudiho, který se zeptal Rossiho, jak vypadá jeho obličej, když brzdí na konci dlouhé rovinky. V ten rok vyhrál závod, ale bylo to poslední vítězství, které na této trati doposud získal.

Poté přišly roky, kdy se Rossimu tolik nedařilo. V roce 2010 přišla jedna z nejhorších událostí jeho kariéry. V sobotním ranním tréninku v rychlé zatáčce Biondetti po velkém highsideru spadl, kde si ošklivě zlomil holení kost na pravé noze. Vale musel vynechat několik závodů a přišel tak o možnost bojovat i o titul mistra světa. Na konci roku se rozhodl, že opustí továrnu Yamahu a bude čelit další výzvě, když přešel k italské Ducati. Desmosedici GP11 a GP12 Valemu vůbec nesedla a v Mugellu v roce 2011 dojel 6. a rok poté 5. Následoval návrat zpátky k Yamaze. M1 mu vyhovovala mnohem více, ale přesto se v roce 2013 nemohli fanoušci ani tým radovat z návratu na stupně vítězů. Závod sotva začal, když došlo ve 3. zatáčce ke kontaktu s Alvarem Bautistou a Vale skončil v kačírku. V loňském roce už se „Doktorovi“ dařilo lépe a s helmou, na které měl vyobrazeny různé druhy těstovin, dojel na 3. místo.

Valentino-Rossi-AGV-Helmet-Mugello-2014

Valentino Rossi nyní míří nyní na domácí trať v pozici vedoucího muže šampionátu a má tak nejlepší příležitost se před domácím publikem vytáhnout 10. vítězstvím na této trati. Zatím se mu podařilo během této sezóny získal 2 vítězství (Katar a Argentina) a ve všech ostatních závodech skončil na stupních vítězů. Uvidíme v neděli návrat na nejvyšší stupínek po dlouhých 7 letech? Rossi i jeho tisícihlavý dav fanoušků nebude věřit v nic jiného.

valentino-rossi-le-mans-2015