Výsledek německé GP byl ovlivněn strategií, protože podle pravidel v případě měnících se podmínek by měli jezdci zajet do boxů vyměnit motorku, která je vybavena vhodnými pneumatikami.

Jediným způsobem, jak mohou týmy komunikovat se svými jezdci, je pomocí cedulí. V MotoGP se nepoužívá rádiová komunikace, jako tomu je ve F1. V motocyklovém sportu je komunikace mezi jezdcem a týmem potřeba jen zcela výjimečně. To však neznamená, že systém nemůže být užitečný a technologie již do jisté míry existuje a v minulosti byla testována.

Nicméně jezdci jsou ve většině případů proti. Ne tak Valentino Rossi. Ten se ale domnívá, že zavedení nějaké formy rádiového spojení mezi jezdcem a týmem v boxech by bylo přínosné. Zdůraznil, že pádu v Assenu by se tímto způsobem dalo zabránit.

„Určitě kdybychom měli komunikaci přímo s boxem, mohlo by to být o hodně jednodušší,“ řekl Rossi. „Někdy to je s cedulemi těžké. Například, když vezmete Assen, kdyby mi řekli, že mám už dvouvteřinový náskok, zpomalil bych a mohl se vyhnout chybě. Pro mě by tento systém byl důležitý.

Pokud je možné mít rádio, nevím, proč ho nemáme. Možná kvůli penězům, nevím. Pamatuji se, že jsme ho asi před deseti lety testovali, ale už se nic nedělo.“

marc_marquez_valentino_rossi_sachsenring

Opačný názor mají Marc Marquez a Andrea Dovizioso, kteří na Sachsenringu skončili první a třetí.

Podle Marqueze může vytvoření komplexního předzávodního plánu nahradit omezení, která komunikace prostřednictvím cedule má.

„Nedovedu si představit, že bych byl v plné rychlosti a někdo by ke mně mluvil,“ řekl. „Není to nutné, pokud máte dobrý plán před závodem.

Hodně jsme na těchto situacích pracovali od roku 2013, po Austrálii,“ dodal s odkazem na to, jak byl na Phillip Islandu diskvalifikován, když do boxu zajel na výměnu pneumatik o kolo později, než bylo možné.

Dovizioso by po zralé úvaze raději nechal věci tak, jak jsou.

„Možná že to může být jednodušší ke zvládnutí určitých situací a také to může být lepší z hlediska bezpečnosti. Pokud bychom mohli mluvit během závodu, naše rozhodnutí o strategii by bylo mnohem lepší.

Ale náš sport je jiný než F1, takže si myslím, že je lepší to nechat tak, jak to je.“

Cal Crutchlow se k rádiové komunikaci vyjádřil s obvyklou dávkou ironie: „Tvrdíte mi, že by mi celý závod v uchu zněl hlas Cecchinella? Víte, jak odpověděl  Räikkönen? (týmu řekl, ať ho nechají na pokoji, že sám ví, co má dělat – pozn. redakce) No, jen si představte, co bych řekl!“