Loni na podzim se začaly objevovat zprávy o tom, že Dorna jedná se společností ITDC o pořádání MotoGP v Indonésii, konkrétně na ostrově Lombok, který je hned vedle známého turistického ostrova Bali. V té době ještě tato informace vyvolávala u většiny fanoušků spíše úsměvy, ale netrvalo dlouho a projekt dostává mnohem reálnější obrysy.

Pojede se MotoGP v Indonésii? A už v roce 2021?

Pojede se MotoGP v Indonésii? A už v roce 2021?

V úterý Dorna společně s ITDC (Indonéská státní společnost pro rozvoj turismu) vydala prohlášení ohledně učinění prvního krok...

Číst článek

Velkým překvapením ale bylo to, že se v Indonésii nebudou pořádat jenom závody MotoGP, ale i WSBK. To vše na „městském“ okruhu, který bude mimo pořádání těchto závodů sloužit jako normální komunikace, podobně jako je tomu například v Monaku a nebo Macau. Bylo by ale chybou předpokládat, že se bude jednat o nebezpečný městský okruh plný svodidel a nedostatečných únikových zón.

Okruh vznikne v resortu Mandalika a od počátku se bude brát ohled na splnění současných bezpečnostních požadavků pro pořádání závodů světových šampionátů. Dohoda se společností ITDC byla podepsána na tři roky a závody by se tak v Indonésii měly pořádat minimálně do roku 2023. Vzhledem k důležitosti indonéského motocyklového trhu pro všechny výrobce motocyklů se dá ale očekávat, že bude následně prodloužena.

Profil trati budoucího okruhu na Lomboku

„Bude to opravdu unikátní, mít v kalendáři městský okruh se světovými parametry v zemi, kde má MotoGP tolik fanoušků,“ řekl CEO Dorny Carmelo Ezpeleta. „Indonésie je pro nás klíčový trh s nezanedbatelným procentem motocyklových fanoušků a atmosféra při MotoGP zde bude ještě větší, až bude okruh dokončen. Zahrnutí okruhu do kalendáře WorldSBK udělá toto místo ještě atraktivnější pro všechny místní fanoušky, kteří tak budou moci navštívit dva světové podniky během jednoho roku.“

S výstavbou okruhu, kterou dostala na starost francouzská společnost Vinci, se započne již letošní rok v září. Okruh bude měřit 4,32 km a bude mít 18 zatáček. Jeho návrh již byl schválen bezpečnostním komisařem FIM Franco Uncinim.

„Tento městský okruh bude na rozdíl od tratí v Singapuru nebo Monaku postaven od nuly,“ řekl Abdulbar M. Mansoer, prezident společnosti ITDC. „Když se na něm nebude závodit, bude sloužit jako dálnice. Očekáváme rychlou výstavbu, protože potřebujeme pouze postavit obslužné komunikace a paddock.“

Doufejme, že dohled francouzské společnosti Vinci poskytne záruku dostatečně kvalitního provedení a alespoň rámcového dodržení termínů, které si jinak v Indonésii moc nedokážeme představit.