Komise Grand Prix složená z pánů Carmelo Ezpeleta (Dorna, předseda), Paul Duparc (FIM), Hervé Poncharal (IRTA) a Takanao Tsubouchi (MSMA) za účasti pánů Vito Ippolito (prezident FIM), Carlos Ezpeleta (Dorna), Mike Trimby (IRTA, sekretář setkání), Corrado Cecchinelli (ředitel technologií), Mike Webb (ředitel závodu), Danny Aldridge (technický ředitel), Fabio Muner (FIM) a Steve Aeschlimann (FIM) na setkání konaném v Miesu ve Švýcarsku 29. listopadu 2017 učinila následující rozhodnutí:

Technické předpisy – platné od sezóny 2018

Závodní silniční kola

Na zasedání byly potvrzeny nové návrhy pro testování a schvalování závodních kol. Podrobnosti budou uvedeny do aktualizovaných technických pravidel.

Virtuální zprávy z boxů

V sezóně 2018 budou mít týmy nadále možnost zasílat zprávy na přístrojové desky svým jezdcům. Používat budou stejný systém, který již existoval pro zprávy ředitelství závodu a jak už někteří využívali na konci sezóny 2017. Nyní se zavádí předpisy, které zajistí, aby týmy používaly systém, který vyhovuje časoměřičům Dorny. Hlavním požadavkem bylo, aby každá zpráva zaslaná jezdci na přístrojovou desku byla přesně replikována ve zprávě přijaté časomírou Dorny a TV.

Sportovní předpisy – platné od sezóny 2018

Nové šampionáty a klasifikace

V současné chvíli existuje mistrovství světa FIM pro týmy třídy MotoGP. Dva nové šampionáty budou zavedeny pro týmy tříd Moto3 a Moto2. Výsledky budou založeny na kombinovaných bodech všech jezdců v týmu, včetně náhradníků.

Oceňovat se bude také nejlépe ohodnocený soukromý tým ve třídě MotoGP a nejlépe hodnocený jezdec soukromého týmu ve třídě MotoGP. Nebude to mistrovství světa, ale oprávněné týmy a jezdci budou soupeřit o:

  • Trofej soukromého týmu třídy MotoGP (MotoGP Class Independent Team Trophy)
  • Trofej jezdce soukromého týmu třídy MotoGP (MotoGP Class Independent Team Rider Trophy)

Závody na divokou kartu ve třídě MotoGP

Byly schváleny přihlášky KTM pro závody na divoké karty pro Miku Kallia v pěti Grand Prix roku 2018. Konkrétně jde o závody ve Španělsku (Jerez), Katalánsku (Barcelona), Německu (Sachsenring), Rakousku (Red Bull Ring) a Aragónu (MotorLand Aragón).

Týmy, které používají stroje od výrobců s koncesními výhodami, mají právo během sezóny použít šest startů na divokou kartu oproti předchozím třem. Bylo rozhodnuto, že pokud výrobce ztratí své koncese, toto pravidlo ztratí až do nadcházející sezóny.

Mika Kallio

Nejlepší Grand Prix sezóny 2017

Vítězem ceny o nejlepší Grand Prix letošní sezóny je Velká cena Malajsie uspořádaná v Sepangu.

Pojištění držitelů permanentních vstupů

Již několik let jsou držitelé permanentních vstupů pojištěni pro případ úmrtí při cestách do nebo z události nebo během samotné akce. S účinností od roku 2018 se toto pojištění rozšiřuje tak, aby pokrylo až 100 000 Eur na lékařské výlohy a repatriace pro držitele všech permanentních průkazů IRTA, Dorna, FIM a Media. To zároveň zahrnuje i předsezónní oficiální testy v Evropě i mimo ni. Příspěvek bude dle ujednání nadále hradit FIM (mezinárodní motocyklová federace).