Pondělní test v Barceloně

Z předních týmů se testování neúčastnil tým tovární Ducati.  Chyběl také tým Ángela Nieta. Ostatní týmy ale byly připraveny. Testovalo se od 10:00 do 18:00.

Nejlepší čas nakonec zajel Marc Márquez z týmu Repsol Honda, který zajel 1:38,919. Márquez měl během dne lehčí pád, i tak ale dokázal odjet téměř 90 kol. Zaměřoval se na testování pneumatik Michelin, ale také měl v boxu motocykl pouze s černým zbarvením. Ten byl k dispozici k testování aerodynamiky. Márquezův týmový kolega Dani Pedrosa se také dost činil, zajel téměř 80 kol, také ho během dne postihl pád a v celkové tabulce obsadil 7. místo.

Marc Márquez

Marc Márquez

„Měli jsme připraveno několik věcí, které jsme chtěli otestovat, některé z nich byly opravdu důležité. Jako v každém testu, i tady některé věci fungovaly dobře a z některých jsme získali důležité informace pro budoucnost. Hodně jsme také pracovali na elektronice a aerodynamice. Test byl dobrý,“ zhodnotil Marc Márquez.

K testu se vyjádřil také Dani Pedrosa: „Pracovali jsme non-stop od deseti od rána do šesti do večera, takže musím poděkovat týmu za jejich nasazení. Každá změna si žádá tvrdou práci a my zkoušeli hodně změn. I když musíme stále být nohama pevně na zemi, tak si myslím, že jsme našli několik nových věcí.“

Testovaly i další týmy používající motocykl Honda. Cal Crutchlow z týmu LCR Honda skončil dnes šestý. Brit se zaměřoval především na testování aerodynamiky, ale také na test zavěšení a na elektroniku. Jeho týmový kolega Takaaki Nakagami se jako nováček stále snaží s novou kategorií sžívat a dnes obsadil 16. místo, když odjel 88 kol.

Nejlepším nováčkem dnešního testu byl ale Franco Morbidelli z týmu Marc VDS, který se umístil na 12. místě. Italský jezdec odjel 70 kol. Jeho týmový kolega a další nováček v poli Thomas Lüthi odjel 82 kol a skončil 20.

I přesto, že nakonec test ovládl Márquez na Hondě, tak to byl Andrea Iannone na motocyklu Suzuki, kdo byl na čele tabulky skoro celý den. Ital odjel 37 kol a pracoval zejména na novém šasi. U Suzuki jezdili také Alex Rins a jejich testovací jezdec Sylvain Guintoli a i oni se soustředili především na nové šasi.

Alex Rins

Alex Rins

Při absenci továrního týmu Ducati a také týmu Ángela Nieta byl nejlepším jezdcem na motocyklu Ducati Tito Rabat z týmu Avintia. Rabat odjel více než 80 kol a skončil třetí jen čtyři desetiny za Márquezem. Během dne se soustředil hlavně na zavěšení. Jeho týmový kolega Xavier Simeon se soustředil na časy na kolo. Nakonec mu patřila 19. příčka.

U týmu Pramac Ducati se zejména testovalo šasi jejich motocyklu GP18. Danilo Petrucci zajel 40 kol, ale měl během dne pád. Podle informací ze sociálních sítích týmu to byl velký pád a všichni jsou rádi, že je Petrucci zdravotně v pořádku. Jack Miller pracoval na brzdném systému a na tom, aby byl motocykl ještě více snadný k řízení. Australan skončil na 10. místě.

Jack Miller

Jack Miller

Testování se také účastnily oba týmy Yamahy. Nejlepším z těchto jezdců byl Johann Zarco, který skončil 5. Jezdec týmu Tech 3 odjel více než 70 kol a během testu se soustředil hlavně na nastavení. Jeho týmový kolega Hafizh Syahrin byl 13. Syahrin se snažil zlepšit svůj jízdní styl a také testoval nové pneumatiky Michelin.

U týmu Movistar Yamaha se pracovalo hlavně na zlepšení elektroniky. Maverick Viñales, který zkoušel také posunout svou sedačku a tím trochu změnit svůj jízdní styl, odjel více než 80 kol a skončil 9., Valentino Rossi skončil ve výsledcích 14., když odjel 58 kol. Italský jezdec se hodně soustředil také na nějaké změny v akceleraci, ale neměl žádné nové velké součástky k testování. Větší test Yamaha očekává po závodě v Brně.

„Testovali jsme dnes nějaké nové věci, pokoušeli jsme se zlepšit akceleraci. Pracovali jsme tvrdě také na různých detailech a zkoušeli nové pneumatiky Michelin a nebylo to vůbec špatné. Bohužel jsme nedokázali zlepšit náš výkon v akceleraci, ale včerejší třetí místo nám dává extra motivaci do příštích závodů,“ řekl po testu Valentino Rossi.

K testu se vyjádřil i Maverick Viñales: „Hodně jsme pracovali s plnou nádrží, zejména jsme se soustředili na prvních pět až šest kol, kde mívám obvykle největší problémy. Myslím, že jsme to trochu dokázali zlepšit a mám z toho radost. Také jsem si zkoušel posunout sedačku trochu dozadu, protože jsem si myslel, že se mi tak bude motorka lépe řídit, ale nakonec se ukázalo, že to nebyl dobrý nápad, protože se tím hodně rozházel předek motorky. Zkoušeli jsme různé typy nastavení tak, aby přední pneumatika lépe fungovala. Dnes jsme odvedli dobrou práci, ale je to pouze jednodenní test, musíme to prokázat i v závodě. Doufám, že v Assenu budu silný a budu moct na to tlačit od začátku závodu. Motorka je dobrá, jenom potřebuju mít dobrý rytmus v úvodních kolech závodu.“

Maverick Viñales

Maverick Viñales

Na zlepšení závodního motocyklu se pracovalo také u Aprilie. Aleix Espargaró skončil 11. a Scott Redding byl 18.

Tým Red Bull KTM se představil v kompletní sestavě, tedy testovali jak oba závodní jezdci Pol Espargaró a Bradley Smith, tak byl také připraven testovací jezdec Mika Kallio. Espargaró měl odpoledne pád, ale nemělo by se jednat o nic vážného. Španělský jezdec pracoval na prvotní verzi motocyklu pro rok 2019, se kterým už jel Mika Kallio dříve na divokou kartu. Všichni tři jezdci navíc pracovali na testování šasi a také se soustředili na úpravy motoru. Bradley Smith skončil 15., Pol Espargaró byl 17. a Mika Kallio po nedělním pádu v závodě nakonec mnoho kol neabsolvoval.

Výsledky:

Pokračujte ve čtení na dalších kapitolách:

následující kapitola »Kompletní fotogalerie