Na konci roku 2011 opustila Suzuki MotoGP a vrátila se tam v roce 2015. Do sedla jejich nové GSX-RR usedli Aleix Espargaro a Maverick Viñales. Sezónu ukončili na 11. a 12. místě a nejlepším výsledkem v závodě bylo 6. místo. Největší slabinou jejich stroje byl motor a bezztrátová převodovka, naopak těžili z dobrého podvozku.

Suzuki do letošní sezóny udělala další důležitý krok a dohnala ztrátu na ostatní. Během letošního roku dokázal Maverick továrně dovézt vítězství, oba dva jezdci pravidelně bojovali v Top10 a Suzuki kromě zmíněného vítězství získala ještě další tři umístění na stupních vítězů. Díky těmto výsledkům Suzuki nasbírala šest koncesních bodů, což znamená, že pro příští rok ztrácí neomezené testování a vývoj motoru během roku.

„Jsme mladý tým, ztrácíme koncesi teprve po druhém roce, což něco znamená,“ řekl Davide Brivio. „Jsme šťastní, že jsme ztratili koncesi, protože to znamená, že jsme konkurenceschopní, a také se mi líbí myšlenka vyzvat ostatní výrobce na stejné úrovni se stejnými pravidly.“

„Ztratili jsme koncesi, dobře, ale nyní je to opravdová výzva. V realitě ztráta koncese znamená, že jsme ztratili možnost vyvíjet motor během sezóny a některé další testování, ale další testování v tak nabitém programu stejně nemůžete moc udělat. Zajeli jsme v sezóně jen sedm dní místo omezených pěti, takže to není tak velká ztráta. Nyní čelíme všem ostatním na stejné úrovni.“

Tým Suzuki Ecstar 2016

Tým Suzuki Ecstar 2016

Připomeňme si, že v tomto systému továrna získá tři body za každé vítězství, dva body za druhé místo a jeden bod za místo třetí. V tu to chvíli je jen Aprilia a nově příchozí KTM, kterým zůstávají výhody. Ty zahrnují i využití devíti motorů na sezónu pro každého jezdce, oproti běžným sedmi motorům. Ducati svou koncesi ztratila na konci roku 2015 a letos si dojela pro vítězství, což Brivia povzbuzuje.

„Je to hra a chceme vyzvat ostatní výrobce v MotoGP. Jsme rádi, že pojedeme se stejnými pravidly ve stejných podmínkách, protože chceme vidět, co dokážeme, jaká je naše úroveň a od toho začneme.“

Suzuki kromě ztráty koncesní výhody také mění jezdecké složení. Poté, co Maverick Viñales podepsal u týmu Movistar Yamaha a Aleix Espargaro přešel k Aprilii, do týmu přišli Andrea Iannone z Ducati a nováček Alex Rins. Andrea Iannone se zatím s novým strojem sžil dobře a v Jerezu dokázal testovací program ukončit za jeden den, Alex Rins se stále dává do kupy po zranění zad z testu ve Valencii.

Andrea Iannone

Andrea Iannone