I když model YZR-M1 pro sezónu 2015 byl celkově nejlepším a nejúspěšnějším motocyklem sezóny, kdy s Valentinem Rossim a Jorge Lorenzem dokázal vyhrát v jedenácti z celkových osmnácti GP a díky tomu si zabezpečil všechny tři tituly, tak na vícero tratích bylo vidět, že není nejsilnějším.

Rossi_YZR-M1_White_09

Jezdec Ducati Andrea Iannone během posledních závodů roku ve Valencii dosáhl maximální rychlost 335,9 km/h. Na druhé straně Rossi, který byl nejrychlejší z továrních motocyklů Yamaha, dokázal jet maximálně 323,7 km/h.

Ital během představení továrních strojů Yamaha v Barceloně k tomu řekl: “Pokusíme se být o trochu rychlejší na rovinkách, protože toto bylo minulý rok jediné slabé místo, kvůli kterému jsme ztráceli.”

Rossi k tomu dodal, že přechod na pneumatiky Michelin v sezóně 2016 by také mohl představovat velkou výzvu, což potvrdilo i mnoho pádů jezdců na přední kolo během listopadových testování ve Valencii.

K tomu devítinásobný mistr světa dodává: “Pocit z předního kola je stále problémem, protože Micheliny jsou stále velmi odlišné v porovnání s Bridgestony, zejména co se týká nastavení. Tak jako jsme to viděli v minulosti, kdy jsme přecházeli z Michelin na Bridgestone (v roce 2008), velice hodně jsme změnili nastavení a potřebovali jsme nějaký čas, abychom našli správnou rovnováhu. Bude důležité, abychom se pokusili porozumět, jak nejlépe využívat pneumatiky Michelin a jak zlepšit pocit z přední části. Minulý rok byla naše motorka velmi dobrá s Bridgestony a byla nejlepší vyváženou motorkou. Nyní nás čeká tvrdá práce, abychom to samé dosáhli s Micheliny.”