Továrna KTM vstupuje do svého třetího roku v královské kubatuře v novém jezdeckém složení. Do týmu přibyl k Polu Espargarovi Johann Zarco a na startovní rošt se postaví další dva motocykly v satelitním týmu Tech3. Na post testovacího jezdce navíc přibyl Dani Pedrosa, ten má ale aktuálně problém se špatným srůstáním klíční kosti a vypadá to, že bude nejméně tři měsíce mimo hru.

Johann Zarco byl minulý týden v Sepangu nejrychlejším jezdcem rakouské továrny, když zakončil závěrečný den na sedmnáctém místě 1,4 sekundy za Danilo Petruccim. Pol Espargaró skončil ještě o jednu příčku dál na místě osmnáctém. Ten ale i přes poměrně slabý výsledek z pohledu tabulky nejrychlejších časů vidí velké zlepšení z hlediska závodního tempa na použitých pneumatikách.

Pol Espargaró

Pol Espargaró

Když byl dotázán na zlepšení KTM oproti loňsku, Pol Espargaró odpověděl: „Řekl bych, že půl sekundy na kolo při závodní simulaci nebo ještě o něco víc. Loni jsem jezdil kola okolo 2:01,4 a letos jsem v poledne zajížděl i 2:0,0. Takže je to neuvěřitelný posun dopředu. Řekl bych, že ztrácíme hodně gripu, když začne prokluzovat zadní kolo, ale pomocí elektroniky a lepšího nastavení zadku to můžeme vyřešit a motorka to pak zvládne v tomhle tempu víc kol. Z pohledu jednoho rychlého kola jsme se moc nezlepšili, ale rytmus a vyrovnanost jsou mnohem lepší, a proto jsem spokojený.“

Espargaró ale zdůraznil, že se KTM bude muset zlepšit na nových pneumatikách, pokud se má zlepšení závodního tempa odrazit i na výsledku v závodu.

„Na jedno kolo nejsme dost rychlí,“ připustil Pol Espargaró. „Jsem 1,4 sekundy za nejrychlejším, kdyby to bylo perfektní kolo, mohlo by to být 1,2 plus mínus. Ale to je pořád hrozně moc. Ducati nejsou příliš daleko z hlediska delšího tempa, jsou o dvě desetiny rychlejší, ale obují nové pneumatiky a nadělí nám sekundu. Nad tímhle rozdílem 0,8 sekundy, který odkudsi vytáhnou, se musíme zamyslet.“

Johann Zarco

Johann Zarco

Johann Zarco řekl po testech v Sepangu, že „velké změny“, které žádal po KTM, nejspíše nebudou realizovány ještě ani při startu sezóny v Kataru. Zatímco byl spokojený s pátečním časem, zmínil potřebu lepší akcelerace z pomalých zatáček jako hlavní problém, na kterém musí KTM zapracovat.

„I když je náš motor hodně zajímavý, myslíme si, že můžeme mít lepší motor s větším krouticím momentem v nízkých otáčkách a také pozdější omezovač,“ řekl Johann Zarco. „Když jsem mohl na trati sledovat ty nejrychlejší jezdce, viděl jsem jejich akceleraci, která samozřejmě nebyla jenom díky síle motoru, ale i díky využití maximálního gripu, a umožňovala jim skvělé výjezdy ze zatáček. To je místo, ve kterém se potřebujeme zlepšit, protože když jste unavení a máte už ojeté pneumatiky, je to moment, kdy to motorka může udělat za vás.“