Vedení okruhu Barcelona-Catalunya schválilo změny závodní trati dle požadavků mezinárodní motocyklové federace (FIM), aby mohl být okruh homologován pro motocyklové závody MotoGP. Na této trati šlo hlavně o bývalou 12. zatáčku, kde tragicky zemřel Luis Salom během tréninku na Grand Prix Katalánska 2016.

Cílem změn bylo zvýšit bezpečnost v tomto místě, takže dojde k rozšíření únikové zóny v bývalé 12. zatáčce při původním rozložení pro závody MotoGP. K provedení těchto změn bude muset být odstraněna tribuna C a tribuna H bude posunuta směrem k rovince. Díky tomu vznikne více místa pro únikovou zónu, která se rozšíří o 20 metrů.

Zároveň se nepojede po původní trati v 10. zatáčce CaixaBank, kde se jelo ve velkém oblouku, ale pojede se v kratší variantě, tak jako loni a letos (varianta pro Formuli 1). Díky tomu jezdci nedosáhnou takové rychlosti, protože je tu navíc jedna zatáčka. Z původní 12. zatáčky využívané až do roku 2015 tak bude 13. zatáčka. S touto změnou bude trať dlouhá 4 627 metrů.

Pro další zvýšení bezpečnosti dojde k úplné výměně asfaltového povrchu.

Práce na úpravách trati začnou během ledna 2018, tribuny budou odstraněny v závěru prosince.

S plánovanými změnami souhlasí i mezinárodní automobilová federace (FIA).