FIM až do rozhodnutí nechce situaci vůbec komentovat. Použití nového prvku se však dle slov Davide Brivia řešilo v paddocku ještě před závodem. Mezi šéfem Suzuki a Gigim Dall´Ignou měla proběhnout diskuze, v níž Brivio konkurenční továrně na rovinu oznámil, že pokud winglet použije, podá protest. Stejně tak měl učinit také Massimo Rivola, šéf Aprilie.

Podle slov Massima Rivoly navíc Aprilia na podobném řešení pracovala již loni, ale vývoj ukončila, protože jim bylo sděleno technickými komisaři MotoGP, že by se jednalo o nelegální prvek, který by se směl použít pouze v dešti k odvodu vody od zadní pneumatiky. Tak jako ho již v minulosti použila Yamaha.

Zástupci stěžujících si týmů se shodli na tom, že díky wingletu může mít Ducati aerodynamickou výhodu související s přítlakem. Takový prvek však loni aktualizovaná pravidla, která vzešla ze schůze zástupců výrobců jednotlivých továren, zakazují. Pointa je v tom, že aerodynamické prvky v MotoGP nesmí být pohyblivé, což tento prvek sice zdánlivě není, ale vzhledem k jeho umístění na kyvné vidlici ve výsledku je.

A dle nešťastného vyjádření Danila Petrucciho po nedělním závodě nemusí být Aprilia, KTM, Suzuki a Honda daleko od pravdy. „V televizi zástupci Ducati říkali, že je to určené k ochlazování zadní pneumatiky, ale není to tak. Nemůžu o tom ale mluvit, protože by se Gigi (Dall´Igna) naštval,“ uvedl italský jezdec.

Podobná součástka by se dle jeho slov měla nacházet také u přední pneumatiky. „Když jsem to tam uviděl, zeptal jsem se, jaký to má plnit účel. Nemůžu vám to ale kvůli své smlouvě prozradit. Motocykl se nám díky tomu řídí lépe, čekali jsme však od toho více.“

O tom, zda bude moci Ducati winglet použít i v následujících závodech, rozhodne odvolací soud MotoGP složený ze tří členů mezinárodní soudní komise FIM. Výsledek by měl oznámit ještě před startem závodu v Argentině, který se jede 31. března.