Red Bullu se v totiž Brně podařilo dostat do paddocku týmu KTM – od Moto2 přes prostor, kde funguje zázemí Red Bull Rookies Cupu až po MotoGP a vše tam pro vás nafotili.

P.S. A nikdo je u toho neodstrkoval.

Jak to tu vypadá?

Zázemí

„Operační“ stůl

 

Díly jsou fakt lehoučké

Motorky, kam se jen podíváš

U toho si také popovídali s jediným českým závodníkem v Red Bull Rookies Cupu Filipem Salačem:

Podařilo se jim nakouknout i do zázemí Red Bull KTM Factory Racing týmu (z MotoGP). I když tam měli zakázáno fotit, alespoň tam zjistili pár zajímavostí.

Tým – Bradley Smith a Pol Espargaro

  • Oba jezdci mají vlastní inženýry, KTM potřebuje ty nejlepší, a tak tu pracují někdejší zaměstnanci z F1, Le Mans nebo Dakaru.
  • V týmu je 12 národností (z toho 2 čeští zástupci)
  • Každý jezdec má záložní motorku, když je s nějakou problém, vymění se celá.
  • „Nejoblíbenější“ motorka je první volba. Ta druhá je záložní, případně je na ní nastavení pro jiné počasí.
  • Trénink je neustále testování, kde se po pár kolech přijede a nastavují se ideální podmínky.

MotoGP mašina

Red Bull Factory KTM RC16

  • Až 8 „map“ v paměti pro různá nastavení
  • 260 koní
  • Maximální váha 157kg (nejtěžší šasi a motor)
  • Obsah 1000ccm
  • Tým má k dispozici 9 motorů na sezonu (jakožto nováček. Standard je 7 – kdo má 6 pódiových bodů řadí se do této sekce)
  • Výroba formy na díl stojí až 8 tisíc euro (samotný díl – třeba krytka předku už pak „jen“ tisíc eur)

Bradley Smith a Pol Espargaro