Při pozávodním testu v Jerezu byl Fabio Quartararo s časem 1:36,376 dokonce o 0,418 sekundy rychlejší než druhý v pořadí Cal Crutchlow, kterému se podařilo překonat traťový rekord krátce předtím. Franco Morbidelli se ke konci dne dostal na místo třetí a Pol Espargaró dokázal dostat svoji tovární KTM až na výborné konečné čtvrté místo.

Fabio Quartararo odškrtává další bod testovacího programu

Fabio Quartararo netestoval kromě aktualizace předních vidlic nic speciálního a snažil se najet co nejvíc kilometrů s cílem si lépe zvyknout na svoji Yamahu. Na nových vidlicích v každém případě dokázal svůj sobotní kvalifikační čas, který mu zajistil pole position, překonat o další půl sekundu. Jeho týmový kolega Franco Morbidelli testoval aerodynamické prvky, ke kterým měli tuto sezónu prozatím přístup jenom jezdci z továrního týmu Yamahy, a nastavil svůj nejrychlejší čas na 1:37,093.

Když už je řeč o továrních jezdcích YamahyMaverick Viñales testoval vylepšení elektroniky, které by mu mělo umožnit lepší kontrolu plynu, a skončil jako pátý nejrychlejší s časem 1:37,226 a na trati byl s 94 najetými koly nejpilnějším jezdcem. Jeho týmový kolega Valentino Rossi pracoval také na vylepšeném plynu a v tabulce mu patřilo celkové šestnácté místo.

Maverick Viñales nachytal fotografa v akci

U Hondy testoval nejzajímavější novinky Marc Márquez, který jezdil na motorce Stefana Bradla s rámem zpevněným karbonem. Na této motorce dokázal zajet čas 1:37,260, který mu zajistil sedmé místo. Jorge Lorenzo měl za cíl zlepšit svůj pocit na motorce a testoval nové, speciálně pro něj připravené sedlo. Najel 91 kol a skončil celkově devátý. Den ale zakončil pádem v sedmé zatáčce, což byl pro něj v pondělí už druhý pád, když předtím havaroval v zatáčce číslo šest.

Cal Crutchlow testoval elektroniku spojky, která by mu měla umožnit lepší starty. S najetými 78 koly ukončil den na druhém místě. Jeho týmový kolega z LCR Hondy Takaaki Nakagami byl desátý nejrychlejší, když den zakončil, stejně jako Jorge Lorenzo, pádem.

V týmu KTM jako obvykle divoce testovali, takže měli náročný den. Pol Espargaró testoval nové podvozkové díly, nastavení a také nové vylepšení motoru. Týmový manažer Mike Leitner se k tomu vyjádřil ve smyslu, že teprve v Le Mans se uvidí, jestli tyto díly zajistí nějaké zlepšení. Johann Zarco byl šestnáctý nejrychlejší a testoval novou koncovku výfuku.

Miguel Oliveira pilně testoval

Na šesté místo v celkovém pořadí dosáhl Joan Mir na Suzuki, který pracoval na nastavení a snažil se dál přizpůsobit motorku pro svůj jízdní styl. Bohužel také skončil v průběhu dne na zemi a to v deváté zatáčce. Alex Rins poprvé ukázal nový winglet na kyvné vidlici ala Ducati, ovšem v podání Suzuki v podstatně brutálnější formě. Ten ale následně rozbil při svém výletu mimo trať. I tak ale v současnosti druhý muž pořadí najel 69 kol a skončil na osmém místě se ztrátou 0,896 sekundy na vítězného Fabia Quartarara.

U Suzuki zřejmě čekají jarní sníh…

Nejrychlejší Ducati v testu byla tovární v rukou Andrey Doviziosa. Italský závodník byl jedenáctý nejrychlejší s časem 1:37,601. On ani týmový kolega Danilo Petrucci netestovali žádné zásadní technické novinky, zkoušeli ale velké změny v nastavení, na které u Ducati neměli prostor během závodního víkendu.

Andrea Iannone z továrního týmu Aprilie byl po sobotním pádu bohužel stále ještě příliš potlučený, takže se testování nezúčastnil. Aleix Espargaró na sebe převzal velkou tíhu testování a najezdil při testování hromady nových dílů osmdesát kol. Pomáhal mu při tom testovací jezdec Aprilie Bradley Smith, který najel ještě o dvě kola více.

No, mohlo to být o něco rychlejší

Náš jezdec Karel Abraham v testu najel celkem 67 kol a skončil s časem 1:38,075 na devatenáctém místě o jednu příčku za svým týmovým kolegou Titem Rabatem, na kterého ztratil nepatrných 0,014 sekundy.

Během pozávodního testování v Jerezu se tak na trati objevilo velké množství novinek a bude zajímavé za čtrnáct dní v Le Mans sledovat, které se osvědčily a které ne. Kolik wingletů na kyvce ve Francii uvidíme?

Výsledky