Aprilia Racing Team Gresini

První ze tří dnů testování na mezinárodním okruhu Chang v Thajsku byl pro závodníky MotoGP velice důležitý. Díky tomu, že jde o novou trať v kalendáři, bylo důležité se s ní co nejrychleji seznámit. Jak se ukázalo na výsledkové listině, startovní pole je velice vyrovnané, když je dvacet jezdců naskládaných v rozmezí jedné vteřiny.

V garáži týmu Aprilia Racing Gresini stejně jako v Sepangu pracovali na porovnávání verzí RS-GP 2017 a 2018, které měli k dispozici oba jezdci Aleix Espargaro a Scott Redding. Práce na obou modelech je velice důležitá pro další vývoj nového prototypu a zároveň na potvrzení si základních věcí.

Aleix strávil většinu dne na verzi RS-GP 2018 a postupně získával jistotu na nové trati. Španěl najel 62 kol a nejlepší v čase 1:31,662. Jeho týmový kolega Scott Redding ráno používal loňskou motorku kvůli naplánovaným několika testům, ale odpoledne už přesedlal na aktuální verzi. Nakonec najel 59 kol s nejlepším časem 1:31,685.

Aleix Espargaro

Aleix Espargaro – 15. místo / 1:31,662

„Upřímně, trať mě překvapila. Bavil jsem se mnohem víc, než bych si myslel. První část není moc zajímavá se všemi rovinkami spojenými s brzdícími místy, ale celkově je to pěkná trať. Je přesná v první části, kde potřebujeme zapracovat, protože ztrácíme pár desetin vteřiny při akceleraci z nízké rychlosti. Na druhou stranu jsme v plynulé části velmi konkurenceschopní. Na konci dnešního dne jsem se vrátil k motorce 2017 a byl jsem schopný si potvrdit, jak moc se verze 2018 v této oblasti zlepšila. Je lehčí, lépe reaguje a výkon v zatáčkách je lepší, takže si myslím, že pokračovat v práci na nové RS-GP je správná cesta.“

Scott Redding

Scott Redding – 16. místo / 1:31,685

„Musím říct, že je okruh techničtější, než jak vypadá, například ve druhé zatáčce, kde musíte brzdit po dlouhé rovince bez žádného referenčního bodu. Celkově se mi líbí. Je lepší, než jsem očekával. Dnes ráno jsme měli problém s motorkou 2018, takže jsem používal 2017. To nás nezpomalilo, protože část našeho plánu zahrnovala testy loňské motorky, takže jsme jednoduše tyto testy provedli první. Odpoledne jsme pokračovali v práci s motorkou 2018, zkoušeli jsme různé věci, včetně zadní brzdy namontované na řídítkách, protože kvůli tomu, že jsem docela vysoký a mám docela velké boty, mám problémy používat nožní brzdu.“

Racingfans.cz

Racingfans.cz
Reklama

Předchozí Další

Pokračujte ve čtení na dalších kapitolách:

následující kapitola »Ducati Team