Druhý den – neděle

V neděli na čele výsledkové tabulky skončil Alex Rins z týmu Suzuki, ale pořadí mezi jednotlivými jezdci bylo velmi těsné a mezi nejlepší desítku se dokázali dostat jezdci ze všech 6 továren.

Nejlepší čas Alexe Rinse měl nakonec hodnotu 1:54,593 a začíná to vypadat, že španělský jezdec by mohl během sezóny patřit mezi favority. Celkem během druhého dne zajel 47 kol. Na druhém místě skončil Maverick Viñales, který na Rinse ztratil pouze 0,057 vteřiny. Výsledky tohoto Španěla dávají jistou naději Yamaze, že by jejich situace mohla být o něco lepší než loni. Viñales odjel 52 kol. Třetí místo získal Fabio Quartararo, další jezdec na motocyklu Yamaha, který se tak stal nejlepším nováčkem dne.

Alex Rins

Alex Rins

Naopak Valentino Rossi skončil v pořadí až na 19. místě. Italský jezdec sice odjel 51 kol, ale na svého týmového kolegu Viñalese ztratil více než sekundu a během dne se ani nepokoušel o žádné rychlé měřené časy. Jezdci Yamahy během druhého dne porovnávali různá řešení nastavení a samotný šéf Massimo Meregalli řekl, že si akorát potvrdili některé pozitivní věci, které objevili již během testování v Sepangu. Tým zároveň pracoval na novém aerodynamickém krytu.

Na celkovém čtvrtém místě se umístil Danilo Petrucci, který tak byl nejlepším jezdcem Ducati. Italský jezdec byl s pokrokem během testování spokojený a prohlásil, že už by se klidně hned mohlo začít závodit, protože už si připadá připravený. Ani jeho týmový kolega Andrea Dovizioso příliš neztrácel, jeho čas sice stačil na osmé místo, ale jeho ztráta nebyla nijak propastná. U továrního týmu Ducati se během druhého testovacího dne soustředili zejména na životnost pneumatik, ale také na elektroniku, aerodynamiku a další aspekty a podle týmového manažera Davide Tardozziho mají vše vyjasněno a vyřešeno.

Nejlepším jezdcem soukromého týmu Ducati byl Jack Miller z týmu Pramac, který byl na 12. místě.

Danilo Petrucci, Franco Morbidelli

Danilo Petrucci, Franco Morbidelli

Co se týče Hondy, tak nejlepším jezdcem této továrny byl Marc Márquez, kterému patřilo páté místo. Jeho nejlepší čas měl hodnotu 1:55,004, ale španělský jezdec dokázal odjet 60 kol, což je pro něj důležité a je to znak toho, že se po operaci ramena dostává opět do dobré formy.

Jorge Lorenzo dokázal oproti prvnímu dni zrychlit o vteřinu, ale zařadil se až do druhé poloviny výsledkové listiny. Také další jezdec Hondy se totiž snaží dostat do dobré formy po zranění a po operaci. V neděli navíc zkoušel nové provedení aerodynamického krytu a sám prohlásil, že vše šlo mnohem lépe než během prvního testovacího dne.

Marc Márquez

Marc Márquez

Takaaki Nakagami byl druhým nejlepším jezdcem Hondy, když byl celkově sedmý. Během dne se také spekulovalo o tom, že jeden z jeho motocyklů byl přesunut na tu polovinu garáže, kterou obývá jeho týmový kolega Cal Crutchlow. Cal Crutchlow měl náročný první den, ale během druhého dne už se dokázal dostat do lepšího tempa a celkově získal deváté místo.

Všechny svým výkonem zaujal Aleix Espargaró z týmu Gresini Aprilia, který získal šesté místo, když za pátým Nakagamim zaostal jen o 0,002 vteřiny. U Aprilie se zkoušel nový výfuk a oba jezdci Aleix Espargaró a Andrea Iannone také testovali závodní nastavení a nějaké aerodynamické prvky. Andrea Iannone byl s novým aerodynamickým řešením spokojený. Testovací jezdec Bradley Smith se tentokrát soustředil zejména na elektroniku.

Mezi nejlepší se snažili dostat také jezdci KTM. Pol Espargaró nakonec získal desáté místo, ale během dne se držel na mnohem lepších pozicích. Jeho týmový kolega Johann Zarco skončil na 17. místě, takže pouze o pozici za Jorge Lorenzem, ale dokázal zajet rychlejší čas než během prvního dne. Oba jezdci KTM se již nevěnovali velkým změnám na motocyklu, ale spíše se dolaďovaly detaily.

Výsledky druhého dne testů

Pokračujte ve čtení na dalších kapitolách:

následující kapitola »Třetí den – pondělí