Moto3

Závod Moto3 vypsaný na 22 kol rozjel nejlépe japonský jezdec Tatsuki Suzuki, který se ze druhého místa ujal vedení. Na druhém místě mu kryl záda jeho týmový kolega Niccolò Antonelli, Lorenzo Dalla Porta byl třetí. Ve druhém kole spadl lídr šampionátu Jaume Masía a bohužel musel být odnesen na nosítkách.

Po pěti kolech se na čelo dokázal propracovat Lorenzo Dalla Porta, kterého ale vzápětí překonal Celestino Vietti. Jakub Kornfeil se držel v čelní skupině bojující o pódium a postupně se dostal až na páté místo. Ve vedoucí skupině se neustále bojovalo, a i když to na okamžik vypadalo, že se podaří několika jezdcům utrhnout, celé pole se naopak rozrostlo na šestnáct závodníků. Filip Salač bohužel v polovině závodu musel odstoupit.

Vedoucí skupina se udržela relativně kompaktní až do konce závodu a velkou radost dělal českým fanouškům Jakub Kornfeil, když se v posledním kole držel na třetím místě. Pak ale bohužel udělal chybu, byl dlouhý a závod dokončil na sedmém místě. Vítězem se stal Niccoló Antonelli před druhým Tatsukim Suzukim a Celestino Viettim.

Niccoló Antonelli

Niccoló Antonelli

Niccoló Antonelli – 1. místo

„Je to skvělý pocit. V polovině závodu jsem se po kontaktu s jiným jezdcem propadl dozadu a pak se těžko dostával zpět, protože tento víkend byli všichni hodně rychlí. Pro mne je to ale speciální ještě tím, že Tatsu získal pro tým druhé místo, takže jsme obrovsky nadšení.“

Tatsuki Suzuki

Tatsuki Suzuki

Tatsuki Suzuki – 2. místo

„Cítil jsem se jistý na brzdách, zvlášť na konci cílové rovinky, kde se brzdí hodně tvrdě. Snažil jsem se zůstat vepředu, jak jen to půjde, protože je to na této trati důležité. V předposledním kole jsem ale udělal chybu na brzdách a byl trochu dlouhý, ale podařilo se mi to zachránit. Pak jsem si řekl, že dnes buď bude šampaňské, a nebo spadnu a dal jsem do toho všechno a jsem tu, na pódiu.“

Celestino Vietti

Celestino Vietti

Celestino Vietti – 3. místo

„Jsem šťastný, byl to krásný závod se spoustou předjíždění! Měl jsem dobrý start a od prvních kol jsem se na to snažil tlačit, abych získal malou výhodu. V polovině závodu mě sice začala zlobit zadní pneumatika, potom jsem byl ale schopen stoupat dál pořadím. Když přede mnou spadl Ramirez, tak jsem se vylekal, ale dokázal jsem se mu vyhnout a zůstal soustředěný na svoje tempo. V posledním kole jsem do toho dal všechno, byl jsem druhý, ale Suzuki byl rychlejší! To ale nevadí, je to pro mne a tým skvělý výsledek. Děláme vynikající práci.“

Pokračujte ve čtení na dalších kapitolách:

následující kapitola »Moto2