MotoGP – 1. volný trénink

Po jezdcích nejslabší třídy vyrazili na okruh Ángela Nieta v Jerezu jezdci nejsilnější třídy MotoGP. Podmínky se stále zlepšují, když je slunečno, vzduch má 18°C a trať 17°C. Okruh před letošní sezónou získal nový povrch, takže bylo zajímavé sledovat, jak se budou opotřebovávat pneumatiky. Většina jezdců volila na první výjezd přední měkkou pneumatiku a zadní střední. Na trati byl také Mika Kallio, který jede s KTM na divokou kartu. KTM před víkendem oznámila své jezdecké složení od příští sezóny, kdy za ně budou jezdit Pol Espargaro a Johann Zarco.

Na začátku tréninku se do vedení dostal Jorge Lorenzo, který dnes slaví 31. narozeniny. Jorge se svou Ducati zajel čas 1:41,482. Jak už říkal včera během tiskové konference, tento okruh mu vyhovuje a věří, že tu obrátí špatné výsledky z úvodu sezóny. Hned v dalším kole zajel čas 1:40,727. Na druhé místo se dostal Jack Miller se ztrátou 0,529 s a o dalších 0,008 s dál byl Cal Crutchlow. Na místo čtvrté se zařadil Johann Zarco, takže přední pozice okupovali satelitní jezdci. Až poté byli oba jezdci Yamahy v pořadí Valentino Rossi a Maverick Viñales. Dobře zahájil svou domácí GP Pol Espargaro, který se s KTM dostal na sedmé místo. Dále pak byli Danilo Petrucci, Andrea Iannone, Andrea Dovizioso a Takaaki Nakagami.

Hned ve čtvrtém kole se do vedení dostal Marc Marquez, vítěz minulého závodu, který zajel čas 1:39,548, takže se jako první dostal pod hranici 1:40. Na druhé místo poskočil Andrea Iannone, ale ten ztrácel 0,912 s a třetí Valentino Rossi ztrácel už přes jednu vteřinu. Hned v dalším kole se přes něj opět dostal Jorge Lorenzo, ale jeho ztráta byla pořád přes jednu vteřinu. Karel Abraham zahájil trénink s časem 1:42,246, takže byl na 18. místě se ztrátou 2,698 s.

Přibližně půl hodiny před koncem tréninku byla většina jezdců v boxech na první zastávce. Ve vedení byl stále Marc Marquez s časem 1:39,548, který zajel ve čtvrtém kole. Na druhém místě byl Cal Crutchlow se ztrátou 0,516 s a třetí místo udržoval Andrea Dovizioso s časem 1:40,070, takže ztrácel 0,522 s na svého největšího rivala v boji o šampionát. Johann Zarco byl průběžně čtvrtý a Top5 doplňoval Valentino Rossi. Dále pak byli seřazeni Andrea Iannone, Takaaki Nakagami, Jorge Lorenzo, Danilo Petrucci a Mika Kallio. Karel Abraham si zlepšil čas na 1:41,464 a byl na 16. místě hned za svým týmovým kolegou se ztrátou na prvního 1,916 s.

V polovině tréninku se všichni vrátili zpátky na trať, ale čas Marca Marqueze stále nikdo nepřekonal. Nicméně Cal Crutchlow dokázal zajet na tisícinu stejný čas 1:39,548, takže byli s Marcem na 1. a 2. místě s rozdílem 0 s. Na třetí místo se dostal Aleix Espargaro s Aprilií, který na vedoucí dvojici ztrácel 0,351 s. Johann Zarco stále udržuje čtvrté místo s rozdílem 0,356 s a Andrea Iannone poskočil na páté místo. Andrea Dovizioso stáhl svou ztrátu na 0,489 s a je pátý. Dále pak jsou Danilo Petrucci, Pol Espargaro, Valentino Rossi a Jorge Lorenzo. Karel Abraham si zlepšil čas na 1:40,470 a se ztrátou 0,922 s se dostal na 13. místo hned za Daniho Pedrosu a před Miku Kallia. Až na 19. místě byl Maverick Viñales, který si svůj čas trochu zlepšil, ale poskočil jen na 17. místo. Maverick tu představil novou přilbu a boty, které jsou ve žluto červené kombinaci. Novu přilbu má také Johann Zarco.

Když do konce tréninku zbývalo kolem 13 minut, opět většina závodníků zajela do boxů. Volnější trati využil Takaaki Nakagami, který deset minut před koncem poskočil na 5. místo se ztrátou 0,459 s na tovární Hondu.

Jezdci mluví o tom, že nový povrch trati je dobrý a má dobrou přilnavost. Na začátku tréninku byl trochu špinavý, ale že se čistí dobře.

Pět minut před koncem tréninku se na první místo dostal Valentino Rossi s časem 1:39,488. O kousek dál jel Pol Espargaro, který dokázal své kolo dokončit v čase 1:39,311 , takže se ujal vedení. Nicméně o chvíli později se na čelo tabulky opět vrátil Marc Marquez, který zajel kolo za 1:39,175.

Vítězem tréninku je nakonec Andrea Dovizioso, který ve svém předposledním kole zajel čas 1:39,268. Jen o sedm tisícin vteřiny za ním skončil Marc Marquez a výborné třetí místo udržel Pol Espargaro, takže v týmu KTM panovala spokojenost. Jeho ztráta je jen 0,043 s. Díky rychlému poslednímu kolu poskočil na čtvrté místo Danilo Petrucci a pětici nejlepších doplnil jeho týmový kolega Jack Miller. Valentino Rossi obsadil místo šesté, Johann Zarco skončil sedmý, Cal Crutchlow je osmý, Maverick Viñales se nakonec dostal na 9. místo a Top10 uzavírá Scott Redding. Karel Abraham skončil na 17. místě se ztrátou 0,764 s.

Výsledky

PČJezdecTýmKm/hČasZtráty
14Andrea DOVIZIOSODucati Team287.61’39.268
293Marc MARQUEZRepsol Honda Team289.91’39.2750.007/0.007
344Pol ESPARGARORed Bull KTM Factory Racing287.61’39.3110.043/0.036
49Danilo PETRUCCIAlma Pramac Racing285.41’39.4290.161/0.118
543Jack MILLERAlma Pramac Racing281.31’39.4830.215/0.054
646Valentino ROSSIMovistar Yamaha MotoGP280.11’39.4880.220/0.005
75Johann ZARCOMonster Yamaha Tech 3287.31’39.5180.250/0.030
835Cal CRUTCHLOWLCR Honda CASTROL286.11’39.5480.280/0.030
925Maverick VIÑALESMovistar Yamaha MotoGP286.51’39.5590.291/0.011
1045Scott REDDINGAprilia Racing Team Gresini280.11’39.5850.317/0.026
1129Andrea IANNONETeam SUZUKI ECSTAR283.11’39.6140.346/0.029
1236Mika KALLIORed Bull KTM Factory Racing285.71’39.8170.549/0.203
1341Aleix ESPARGAROAprilia Racing Team Gresini281.31’39.8990.631/0.082
1426Dani PEDROSARepsol Honda Team284.51’39.9340.666/0.035
1599Jorge LORENZODucati Team287.31’39.9860.718/0.052
1630Takaaki NAKAGAMILCR Honda IDEMITSU280.51’40.0070.739/0.021
1717Karel ABRAHAMAngel Nieto Team281.11’40.0320.764/0.025
1819Alvaro BAUTISTAAngel Nieto Team283.61’40.1930.925/0.161
1953Tito RABATReale Avintia Racing280.51’40.3661.098/0.173
2038Bradley SMITHRed Bull KTM Factory Racing282.01’40.3711.103/0.005
2142Alex RINSTeam SUZUKI ECSTAR282.51’40.5371.269/0.166
2212Thomas LUTHIEG 0,0 Marc VDS284.21’40.5851.317/0.048
2321Franco MORBIDELLIEG 0,0 Marc VDS280.81’40.6051.337/0.020
2410Xavier SIMEONReale Avintia Racing276.11’41.4712.203/0.866
2555Hafizh SYAHRINMonster Yamaha Tech 3278.91’42.0742.806/0.603

Pokračujte ve čtení na dalších kapitolách:

« předchozí kapitolaMoto3 – 1. volný tréninknásledující kapitola »Moto2 – 1. volný trénink