Monster Yamaha Tech3

Po slušném startu ztratil Johann Zarco na začátku závodu v Misanu čtyři pozice. Zatnul ale zuby, aby získal co nejvíc bodů, a po těžkém boji skončil v Top10.

Jeho týmový kolega Hafizh Syahrin nakonec proměnil svou nepříliš dobrou kvalifikaci ve slušný výsledek. Startoval z dvacáté páté pozice, předjel mnoho svých soupeřů a cílem projel na devatenáctém místě.

Johann Zarco

Johann Zarco – 10. místo

„Byl to obtížný závod, protože bylo horko. Měl jsem dobrý pocit z práce, kterou jsme udělali ve warm upu. Na začátku závodu v prvních zatáčkách jsem byl schopen motorku dobře ovládat. Zůstat s ostatními bylo obtížné, zvláštně za Valentinem, který brzdil docela silně, a já jsem ho nemohl předjet. Mou slabou stránkou bylo, že jsem ztrácel při akceleraci. Od začátku závodu jsem ztratil pár metrů na výjezdu ze zatáčky a pak jsem udělal chybu na vjezdu do zatáčky 10 a myslím, že jsem ztratil hodně času a energie. Potom jsem se snažil najít tempo a uvolnit se, ale nemohl jsem udělat víc, takže to nebylo snadné. Ovládání motorky bylo v pořádku, ale jsme tak slabí na výjezdu, takže pro další závody se pokusím najít řešení i ve stylu jízdy, abychom měli méně potíží. Pořád nevím. Dal jsem do toho veškerou energii, kterou jsem měl, ale i tak jsem skončil daleko od jezdců na čele, což se těžko akceptuje, ale v tuto chvíli takové naše závody jsou. Musím to přijmout a dál na sobě pracovat.“

Hafizh Syahrin

Hafizh Syahrin – 19. místo

„Nakonec jsme v závodě skončili na devatenáctém místě, což není pozice, která by byla naším cílem, ale bylo to o hodně lepší než v kvalifikaci. Stále se ještě musím hodně zlepšit a také musíme tvrději pracovat do dalšího závodu. Rozhodli jsme se zvolit zadní měkkou pneumatiku, protože nemám mnoho zkušeností a měli jsme na ní dobré tempo. V prvních deseti kolech jsem se cítil opravdu dobře, ne moc daleko od ostatních, ale potom došlo k obrovskému propadu na levé straně, takže jsem ztrácel rychlost na výjezdu ze zatáček a hodně mi prokluzovalo kolo. Pocit z motorky byl velmi dobrý, ale tento problém mi ztěžoval zastavování motorky a navíc bylo dnes horko. Každopádně jsem tento víkend získal další zkušenosti, i když na některé věci by bylo lepší zapomenout. Pokusím se poučit ze svých chyb a tvrdě pracovat na další kolo.“

Hervé Poncharal – manažer týmu

„Byla to těžká Grand Prix, ale věděli jsme, že to bude těžké. Myslím si, že skutečnost, že jsme zde netestovali, nám určitě moc nepomohla. Jasně nejlepším momentem a vrcholem víkendu pro nás bylo, když se Johannovi podařilo přímo postoupit do druhé kvalifikace. Zbytek víkendu bylo jen o omezení škod. Udělali jsme, co jsme mohli, použili jsme měkkou přední a měkkou zadní pneumatiku a mysleli jsme si, že by to mohlo pomoci na začátku závodu. Fungovalo to, než se Johann pokusil příliš tvrdě předjet a ztratil čtyři pozice. Pokud jde o čas, byl v pořádku, zajížděl stejné časy jako jezdci na čele, ale už je nemohl dohnat. Výsledek v Top10 je ok, díky Lorenzovi, který nám v tom pomohl. Ale bylo to těžké, Maverick Viñales pátý, Valentino Rossi sedmý, Johann desátý, to ukazuje, že to není snadné. Jsou tratě, které jsou pro nás lepší, ale právě teď je to trochu boj. Dobré je, že zůstáváme v kontaktu v boji o nejlepšího netovárního jezdce s Calem Crutchlowem a Danilem Petruccim.

Počkáme, myslím, že Aragón bude trochu jednodušší. Na druhé straně Hafizh Syahrin měl dnes mnohem lepší den než celý víkend. Zajel dobrý závod, předjel několik jezdců, zajel slušné časy a doufejme, že Aragón pro něho bude snazší. Každopádně toto je jeho první sezóna, učí se a nyní ztratil jen dva body na Franca Morbidelliho. Stále jsme ale tam a doufejme, že budou trati, kde můžeme být znovu blíž a vepředu.“

Pokračujte ve čtení na dalších kapitolách:

následující kapitola »Ángel Nieto Team