Jako první se ke slovu dostal Marc Márquez, který vede pořadí šampionátu.

Marc Márquez

Marc Márquez

Marcu, v Brně jsi navýšil vedení v šampionátu, byl to skvělý souboj mezi tebou a dvojicí jezdců Ducati, což ti určitě přidalo spoustu sebevědomí. Přijíždíš sem a už minulý týden jsi říkal, že si docela věříš. Jak sebevědomý se cítíš nyní a také poté, co jste měli v pondělí dobrý test?

„Samozřejmě, hlavním cílem v Brně bylo zvýšit náskok v šampionátu a toho jsme dosáhli a měl jsem radost. Oba jezdci Ducati byli velmi rychlí a potom jsem si analyzoval závod doma, no, vlastně v motorhome, protože domů jsme se nevraceli, byl to skvělý závod a pro nás to byl skvělý výsledek. V pondělním testu jsme měli hodně práce, zkoušeli jsme spoustu věcí, některé z nich budeme zkoušet tady, zkusíme to krok za krokem, protože jsme něco zajímavého objevili a uvidíme, jaké to bude tady. Jezdci Ducati ukázali, že jsou na tom velmi dobře, tak zkusíme bojovat, zkusíme najít nejlepší způsob, jak s nimi bojovat až do konce.“

Věříš, že tady můžeš Ducati porazit? V minulých letech tady byli jezdci Ducati velmi silní, ale loni to byl fantastický závod mezi tebou a Andreou Doviziosem, doufáš v něco podobného?

„Oba jezdci na Ducati byli loni velmi rychlí, taky před dvěma lety byli rychlí, takže to bude těžké, ale víkend musíte začít s pozitivním myšlením a pokusíme se s nimi bojovat, zkusíme najít to nejlepší nastavení a v neděli se pokusím být na stupních vítězů. To je hlavní cíl. Jestli budu schopný bojovat o vítězství, tak to zkusím, ale dokud si nevyzkoušíte pneumatiky, dokud si nevyzkoušíte, jak se cítíte na motocyklu a jak to všechno sedí, tak toho dopředu moc říct nemůžete.“

Asi se budeš cítit trochu jinak, protože naposledy jsi na tomto okruhu jezdil na čtyřech kolech.

„Jo. V prvním tréninku budu opatrný, protože znova musím najít referenční bod. S vozem Formule 1 to tady byla skvělá zkušenost, bylo úžasné vidět, kde je brzdný bod, jak se vjíždí do zatáček, zejména na konci rovinky, kde v MotoGP brzdíte asi 200 metrů a ve Formuli 1 50 metrů. Byla to hezká zkušenost, ale nyní je čas vrátit se na dvě kola a užít si víkend.“

Poté se na řadu dostal Valentino Rossi, který je v celkovém pořadí šampionátu na druhé pozici.

Valentino Rossi

Valentino Rossi

V Brně ti uniklo umístění na pódiu poté, co jsi měl opravdu dobrý start, vypadalo to, že vše šlo dobře, ale bohužel v závěru se ukázalo, že na tyhle kluky ztrácíš. Měli jste test v Brně, možná jste nenašli nic nového, ale vypadá to, že jsi konzistentní, zatím jsi získal 8 Top 5 výsledků. Jak se cítíš při příjezdu sem do Rakouska?

„Je to náročná trať, zejména loni jsem si to moc neužíval, protože jsme měli hodně problémů, pro mě to byla jedna z nejtěžších tratí. Nikdy jsem tady nebyl na pódiu. V roce 2016 to nebyl špatný závod, protože já a Jorge jsme v závodě byli silní, bojovali jsme s jezdci Ducati, ale pro mě to nebylo dost, abych se dostal na pódium. Uvidíme, zkusíme vyzkoušet nějaké nové věci, abychom byli tak silní, jak to bude možné. Na papíře to pro nás není nejlepší trať. V Brně jsem se chtěl pokusit získat pódium, ale bohužel jsem nebyl dost silný, Top 3 byli rychlejší než já, na druhou stranu to ale nebyl špatný závod, protože jsem nebyl tak daleko. V pondělí jsme hodně pracovali, ale nakonec jsme nenašli nic lepšího, takže myslím, že naše úroveň bude víceméně stejná jako v Brně, takže uvidíme. Předpověď počasí není ideální, musíme být připravení na jakékoliv podmínky.“

Ty a Maverick jste letos už mluvili hodně o akceleraci. Očekáváš, že se během této sezóny něco změní?

„Nevím víc než vy. Náš problém je jasný, ale je k tomu potřeba hodně času. Není to jednoduché, takže je důležité, že Yamaha funguje a v pondělí v Brně jsme něco testovali, doufáme, že se zlepšíme ještě před koncem této sezóny.“

Jako další se ke slovu dostal vítěz závodu v Brně Andrea Dovizioso.

Andrea Dovizioso

Andrea Dovizioso

Vítězství v Brně ti určitě přidalo na sebevědomí, byl to pro tebe skvělý výsledek. Jak jsi řekl už v Brně, celou sezónu máš dobré tempo, takže když přijíždíš do Rakouska, tak se musíš cítit velmi dobře.

„Ano, samozřejmě. Po vítězství v Brně přijíždíte na další závodní víkend s extra sebevědomím, o to větším, že se jedná o tuhle trať, protože podle papírových předpokladů tady naše motorka funguje dobře, takže se to zdá být jednodušší. Ale loni to nakonec jednoduché nebylo, během víkendu jsme bojovali s pneumatikami, s počasím, ale nakonec od kvalifikace do závodu byla naše rychlost velmi dobrá, dokázal jsem bojovat s Marcem. Očekávám, že letos jsou naši soupeři silnější, protože každý zlepšil výkon, takže možná budou blíž, už loni byl Marc blízko mě, takže nemyslím si, že to bude lehké. Víkend v Brně pro nás byl dobrý, vítězství přišlo pro tvrdé práci, změnili jsme nějaké věci v mém stylu a také na motorce. Myslím, že stále máme prostor se zlepšit, takže uvidíme, jak to bude vypadat tento víkend, zejména, když počasí vypadá, že bude nestálé, ale celkově to vypadá, že to je pro nás dobrá trať.“

V pořadí šampionátu to mezi tebou a Marcem vypadá jako velký rozdíl. Znamená to, že tlak na tebe není tak velký? Mění to nějak tvůj přístup?

„Od začátku sezóny jsem pod tlakem a cítím se dobře, nemyslím si, že to by byl problém. Během víkendu neměním svůj přístup, pořád je to stejné, snažíme se pracovat pro závod. V Brně jsme měli možnost pracovat lépe a stejným způsobem budeme pokračovat dál.“

Potom na otázky odpovídal Doviziosův týmový kolega Jorge Lorenzo.

Jorge Lorenzo

Jorge Lorenzo

Jorge, skvělý závod v Brně, jsem si jistý, že bys byl rád na nejvyšším stupni, ale byl to jiný Jorge Lorenzo, než kterého jsme znali a kterého lidé doufali, že uvidí, ale v posledních pěti závodech jsi získal víc bodů než jakýkoliv jiný závodník a po 10 závodech ztrácíš 76 bodů na Marca. Takže to pro tebe musí být příjemné, když se podíváš na první polovinu sezóny, protože vše vypadá dobře.

„Ano, zlepšení oproti prvním závodům je obrovské. V Kataru jsme měli trochu smůlu, protože v Kataru, kdybych byl konkurenceschopný, tak bych skončil pátý nebo dokonce čtvrtý, ale havaroval jsem a pak to pro mě bylo těžké. V Mugellu jsem potom konečně získal své první vítězství a od té doby můžete vidět jiného Jorgeho, zejména co se týká jízdy na delší vzdálenost. Minule to byl dobrý závod, v pondělí jsme pracovali na nějakých detailech a byl jsem docela konkurenceschopný, zejména na opotřebovaných pneumatikách, takže doufám, že tady budu v co nejlepší formě.“

Jak dříve zmínil Valentino, měl jsi tady dobrý závod na motocyklu Yamaha před dvěma lety a samozřejmě Ducati se tady daří. S novou sebedůvěrou, kterou teď máš, myslíš, že můžeš tento víkend bojovat o vítězství?

„No, pokaždé je to jiné, v každém závodě musíme počkat, než uvidíme, jaká je opravdová rychlost ostatních. Ale na téhle trati používáte víc plyn než na jiných okruzích, takže pro náš motocykl by to mělo být dobré. Máme skvělou akceleraci, dobrou rychlost, dobrou stabilitu při brzdění. Ale jak řekl Andrea, ostatní vylepšili výkon motoru, takže to bude asi těsné, ale myslím, že máme šanci bojovat o vítězství.“

Následně přišel na řadu Bradley Smith, pro jehož tým Red Bull KTM se bude jednat o domácí Velkou cenu.

Bradley Smith

Bradley Smith

Bradley, nakonec to bylo v Brně zklamání, měl jsi svou nejlepší kvalifikaci a určitě ses těšil na závod, ale nakonec to pro tebe nedopadlo dobře, takže jak se cítíš?  Jsi v pořádku? Protože nyní KTM čeká velký závod a ty jsi jejich jediný jezdec.

„Je to zklamání, že tady nemám své týmové kolegy, takže přeju Polovi a Mikovi, aby se brzy uzdravili. To znamená, že jsem tady sám, ale z jednoho úhlu pohledu to je pozitivní, protože to znamená, že se každý v garáži bude soustředit na jednoho jezdce a budeme pracovat společně a pokusíme se z KTM dostat to nejlepší. Po nehodě v Brně jsem v pořádku, nemám žádné zranění, žádné problémy, bohužel to tak dobře nedopadlo pro Mavericka a Stefan má taky nějaké zdravotní problémy. Měl jsem štěstí, že jsem odešel bez zranění, na tento víkend jsem připraven.“

Přijel jsi do Brna po dobrém výsledku z víkendu v Německu, vypadá to, že si na motocyklu KTM více věříš. Když se podíváš do budoucnosti, jsou tu nějaké naděje, že tě v roce 2019 uvidíme v tomto paddocku?

„Jo, cítím, že motocykl nyní řídím dobrým způsobem a vše jde dobrým směrem, lidé v továrně pracují velmi tvrdě, abychom snížili naši ztrátu. Rádi bychom byli více v Top 10. Doufejme, že ve druhé polovině sezóny dokážeme získat nějaké dobré výsledky. Co se týče mojí budoucnosti, musíme počkat, dělám, co můžu, ale je to velmi konkurenceschopné prostředí. Doufejme, že za dva týdny budu moct něco oznámit.“

Nakonec se dostal ke slovu Miguel Oliveira, jezdec Moto2, pro jehož tým Red Bull KTM Ajo se taktéž bude jednat o domácí závod.

Miguel Oliveira

Miguel Oliveira

Migueli, domácí závod pro tvůj tým. Pozitivní závod v Brně, musíš se cítit velmi dobře, dostal ses do vedení šampionátu a byl to v Brně opravdu strhující závod.

„Jo, závod byl opravdu strhující. Už v Mugellu, kde jsem získal své letošní první vítězství, to bylo skvělé. V Brně byla spousta předjíždění, bylo to skvělé. Přijíždím na „domácí“ závod a cítím se dobře, jsem ve vedení, což znamená, že jdeme dobrým směrem, obvykle mám druhou polovinu sezónu docela silnou, takže doufám, že ve vedení zůstanu až do konce.“

Tvé tempo je velmi dobré, ale myslím, že jedním z klíčových momentů pro tebe bude kvalifikace. Je to něco, na co se soustředíš ve druhé polovině sezóny?

„Ano, je to něco, co musíme zlepšit. Víme, že naše motorka je konkurenceschopná, ale kvalifikace jsou pro nás nyní problém. V Brně nám to vyšlo, takže doufám, že teď tým trochu změnil strategii, abychom zlepšili kvalifikace, takže doufám, že se dokážu kvalifikovat více dopředu, abych nemusel předjíždět deset jezdců za půl kola. Určitě by to pro mě bylo jednodušší.“

Musíš se cítit skvěle, že tyhle jezdce doplníš na startovním roštu v příštím roce. Říkáš si, jaké to bude?

„Ještě ne. Myslím, že to přijde, až se to stane. Nyní se musím soustředit na svou jízdu a jistě, že to bude splnění mého snu, že se dostanu na vrchol tohoto sportu, ale i tak chci být nejlepší i tam, takže musím hodně pracovat a teď se musím soustředit na tuhle polovinu roku, a až se dostanu do MotoGP, tak se pokusím všechno pochopit, jak nejrychleji to půjde.“

Otázky od novinářů:

Otázka pro jezdce Ducati. Myslíte, s přihlédnutím na ztrátu, jakou máte na Marca, že je stále možné vyhrát šampionát?

Andrea: „Vždycky odpovídám stejně, protože věřím, že stáhnout mnoho bodů na Marca je velmi těžké, takže nejprve musíme zlepšit naši situaci, což je dobré, ale nám něco chybí. Dokud nebudeme dobří ve všech směrech, tak je těžké stáhnout tolik bodů. Když je Marc ve špatné situaci, tak je na pódiu, takže to je těžké. Víme, že v MotoGP je možné cokoliv, a náš přístup je takový a zkusíme to, ale já se spíš soustředím na naše zlepšení před tím, než budu myslet na šampionát.“

Jorge: „Vidím to podobně, jako to řekl Andrea. Stále potřebujeme tak dvě až tři desetiny, abychom byli schopni vyhrát čtyři nebo pět závodů v řadě a tím stáhli nějaké body na Marca. Momentálně to je nemožné, protože víceméně výkony motorů všech značek jsou podobné, takže je to těžké. Marc je vždy konkurenceschopný, nemá moc pádů. MotoGP je MotoGP, cokoliv je možné, je to nebezpečný sport, může dojít ke zranění nebo třeba k poruše motoru, ale nyní je bodový rozdíl moc velký a nevidím moc velké šance, že bychom mohli vyhrát pět nebo šest závodů v řadě.“

Otázka pro Doviho. Po Motegi je tohle další trať, která je náročná na spotřebu paliva. Myslíš, že by to mohl být během závodu problém, když využíváš celou sílu motoru?

„No, loni to problém nebyl, tak myslím, že na takovéhle trati je na limitu každý. Nemyslím si, že by to byl problém.“

Dovi, myslíš, že je to konce šancí na titul a soustředíš se teď na Jorgeho Lorenza? A stejná otázka na Jorgeho z pohledu na Doviziosa.

Andrea: „Týmový kolega je týmový kolega, ale já se soustředím na šampionát, ne na týmového kolegu. Všechno, co dělám, dělám pro šampionát, všichni ostatní jezdci jsou soupeři.“

Jorge: „Ne. Rád bych vyhrál šampionát, když to není možné, tak bych rád skončil druhý, když to není možné, tak třetí nebo čtvrtý. Takže tohle je můj cíl.“

Otázka na Valentina. Co si pamatuješ ze svého prvního pódia tady před 22 lety?

„Pamatuju si to docela dobře, protože to bylo první pódium v mojí kariéře. Byla to má nováčkovská sezóna v kategorii 125 ccm, ale byl jsem silný, zejména od evropské částí, od Jerezu, a minimálně třikrát nebo čtyřikrát mi těsně uniklo pódium, stalo se to v Jerezu, v Mugellu jsem byl čtvrtý… takže to byl důležitý moment. Závod byl těžký, protože bylo vlhko, podmínky byly půl na půl a bylo velmi chladno. Museli jsme hodně bojovat a jestli si to dobře pamatuju, tak jsem na konci hodně bojoval s Asparem Martínezem, byl to můj velký soupeř, v posledním kole jsme spolu hodně soupeřili a nakonec jsem já dokázal získat pódium a byl to skvělý moment.“

Další otázka pro Valentina. Vale, řekl jsi, že při testování v Brně jste nenašli nic nového. Proč nezkusíte nějakou radikální změnu v nastavení nebo ve strategii?

„Jste na tom dobře, když nastavíte na maximum to, co máte k dispozici. Myslím, že letos pracujeme dobře, v neděli býváme docela konkurenceschopní, vždy do toho dáme maximum. S nastavením motocyklu nic dělat nemůžeme, nic, co by bylo lepší než to, co máme. Můžete něco zkusit, třeba měkkou pneumatiku, něco takového. Ale i když pak ujedete třeba deset kol na čele, nakonec stejně skončíte čtvrtý, takže to není nejlepší způsob. Musíme být více konkurenceschopní.“

Otázka pro Miguela. Už jsi dokončil svá studia na zubaře a jestli ne, plánuješ to?

„Mou prioritou je závodění, ale není dobré, když 24 hodin denně myslíte na motorky a závodění, takže po svém tréninku dělám jiné věci. Takže jsem začal studovat. Čeká mě ještě spousta práce, protože v kurzu na zubaře je spousta praktických částí, kterých se musím účastnit každý týden, a to nyní nejde. Ale doufám, že když v mé kariéře půjde vše dobře, tak za takových 15 až 20 let, až skončím, tak budu zubař a doufám, že nebudu muset mít moc práce na svých soupeřích, protože by to znamenalo, že bezpečnost není moc dobrá. No, těším se, že někomu tady z těch kluků vytáhnu zub… Ne, jenom vtipkuju.“

Otázka pro Jorgeho, Valentina a Doviho. Casey Stoner na stránkách MotoGP vysvětlil, že si myslí, že se energie závodu změnila, že jezdci se soustředí na rychlé časy na kolo a na to, aby se přímo kvalifikovali do druhé části kvalifikace, a také si myslí, že to má následek v závodě, kde se více předjíždí v úvodu závodu než na konci. Co si o tom myslíte?

Valentino: „Nyní jsou taková pravidla. Dříve jste se soustředili na nastavení motocyklu během tří tréninků, zkoušeli jste něco nového. Ano, máte radost, když jste ve výsledkové tabulce vysoko, ale není to to hlavní. A potom jste se soustředili na časy na kolo během kvalifikace. Nyní to bohužel takhle dělat nemůžeme. V posledních 15 minutách každý musí nasadit novou pneumatiku a tlačit na to jako v kvalifikaci, protože když je třeba v sobotu ráno mokro nebo zima, nebo prostě nemáte správné podmínky, tak vypadáváte z Q2, a riskujete, že váš víkend je u konce. Bohužel nemáme na výběr. Musíme to dělat takhle a možná, aby se to změnilo, tak by se musela změnit pravidla. A co se týká závodu, tak velkým rozdílem jsou pneumatiky. Například v době, kdy tu byly pneumatiky Bridgestone, tak jste museli jet velmi rychle na začátku a pak jste to jen kontrolovali, ale s Michelinem musíme víc myslet na opotřebení pneumatik a musíme myslet na to, abychom měli dobré pneumatiky pro závěr závodu. Myslím, že tak to musí být, každý se tomu musí přizpůsobit.“

Andrea: „Souhlasím. Pravidla se změnila, každý se musí přizpůsobit. Někdy je to lepší, někdy horší. Například já osobně moc ten systém Q1, Q2 nemám rád, protože to hodně ovlivňuje tréninky. Nemáme dost času, abychom se mohli připravovat na závod, ale taková jsou pravidla a každý se musí přizpůsobit, takže není důležité, co si myslíme, prostě to tak je.“

Jorge: „Můj názor se hodně změnil. Když porovnáme tréninky s tím, co bylo před deseti lety, tak jsme měli jednu hodinu a mohli jsme se soustředit na nastavení motocyklu a až v posledních deseti minutách jsme se snažili zajet nejlepší čas na kolo. Nyní má každý trénink pouze 45 minut a musíte se soustředit na nastavení, na pneumatiky, a vždy být opatrný, že se držíte v Q2. Protože jakmile jste jen o trochu pomalejší, tak vypadáváte z Q2. Pro show je to asi lepší, pro jezdce je to těžké, musíme být opatrní a musíme se dokázat soustředit na spoustu věcí v krátkém čase.“

Valentino, během testu v Brně jsi zkoušel nový kryt motocyklu. Můžeš nám to trochu vysvětlit? Bylo tam nějaké zlepšení?

„Nový kryt vypadá na pohled velmi odlišně, protože design je jiný a je to zajímavé, ale když řídím motorku, tak necítím žádný rozdíl. Brno obvykle není nejlepší tratí na takové zkoušení, protože je to velmi rychlá a široká trať. Pokud se rozhodnete používat tento kryt, tak se rozhodnete, já budu stále pokračovat se svým, protože se cítím dobře, ale někdy příště zkusím jiný.“

Otázka na Marca. Nejsem si jistý, jestli to tak je, ale myslím, že v posledních třech Grand Prix jsi použil druhý trénink jako přípravu pneumatik pro závod, protože se jede ve stejný čas a tvé pořadí v druhém tréninku pro tebe není tak důležité. Používáš tak tento trénink, protože to je v čase závodu?

„Ano. Obvykle druhý trénink a čtvrtý trénink jsou nejdůležitější tréninky, protože se konají v čase nedělního závodu, takže můžete najít něco nového, nebo lépe pochopit motocykl, pneumatiky. Ale ano, je pravda, že mi letos na pátku tak nezáleží, nebo možná tady bude, protože předpověď počasí je nestabilní, ale pokud bude počasí dobré, tak nasadím novou pneumatiku na konci třetího tréninku. Ano, je to trochu risk, ale je to způsob, jak být připraven na neděli a jak mít dobré tempo.“

Marc Márquez

Marc Márquez

Otázka pro Marca, Doviho a Miguela. Vypadá to, že příští rok jedeme do Mexika. Vypadá to, že to není příliš bezpečné místo. Jaký na to máte názor?

Marc: „Poprvé, kdy jsem se o tom dozvěděl, bylo na schůzce bezpečnostní komise a bylo to zajímavé, ale pro nás jezdce je těžké pochopit okruh jen podle mapy. Říkají ale, že už tam dělají nějaké úpravy a že hodně míst budou měnit. Jestli lidé z bezpečnostní komise řeknou, že to není bezpečné, tak nepojedeme, ale pro jezdce je nemožné pochopit okruh podle obrázku. Vypadá to, jako úplně jiný okruh, je uprostřed města, jsou tam zvláštní zatáčky, ale já mám rád divné zatáčky, tak když tam budeme muset jet, tak tam pojedeme. To není problém. Ale prosím, ne víc než 20 závodů za rok. To už je hodně.“

Dovi: „Mluvili jsme o tom na poslední schůze bezpečnostní komise, budeme o tom mluvit tento víkend, ale nemyslím si, že by něco bylo domluveno. My řekneme náš názor, ale jak řekl Marc, nemůžeme to opravdu pochopit jen podle obrázku. Takže pokud se to opravdu stane skutečností, tak tam musíme testovat, musíme znát více souvislostí. V tento moment si nemyslím, že pojedeme do Mexika.“

Miguel: „Nesleduju Formuli 1, takže nevím, o jakém okruhu se tu bavíme. To je poprvé, co o tom slyším. Znám Mexiko z dovolené, ale jinak moc ne. Jestli Dorna řekne, tak pojedeme.“

Otázky od fanoušků na sociálních sítích:

Tento týden máme speciální otázku na všechny jezdce. Každý z vás musí popřemýšlet a nakreslit svůj vysněný okruh.

Jezdci dostali chvíli čas na kreslení, poté šli v řadě za sebou z levé strany a každý ukázal svůj obrázek a řekl k tomu pár slov.

Začneme zleva, Bradley, začneme u tebe.

„Udělal jsem dvě verze. Tahle první vypadá jako pes. A tady je druhý. Ten je taky škaredý. Ale jsem hrdý, protože to je něco, co jsem sám udělal.“

Nějaká inspirace?

„Ne, vůbec ne. Nic.“

Takže volný styl?

„Ne, prostě jsem to takhle chtěl udělat. Má mysl mi napověděla. Ale stále nevím, co to vlastně je.“

Andreo, můžeš nám to ukázat a říct, odkud jsi čerpal inspiraci?

„Problém je, že to vypadá strašně, to jsem nečekal. Pokusil jsem se něco udělat, ale nepovedlo se to. Možná má tak 200 kilometrů. Jediná věc, co tam je, tak je zatáčka, šikana, nevím, kde to je, na Hockenheimu? To si pamatuju, to bylo dobré. Omlouvám se.“

Marcu, co ty?

„Pro mě to bylo lehké. Levé zatáčky a velmi kluzký okruh. Musí to hodně klouzat.“

Díky Marcu. Valentino, je tvůj čas nám to ukázat. Vypadá to jako Donington Park?

„Před časem jsem něco podobného dělal pro Gazzeta dello sport. Ale už si nepamatuju, jak to bylo. Vzal jsem některé mé oblíbené části tratí. První část je Montmelo, potom jsem tam dal zatáčky z Mugella, potom něco jako Phillip Island, následuje poslední pasáž, ale už si to nepamatuju, tak jsem tam prostě nakreslil šikanu. Není to tak špatné, má to 3,8 kilometru. Je to trochu krátký okruh.“

Jorge, jsi připraven?

„Pro letošek bych preferoval takovouhle trať, pořád doprava, rovinka, hodně na brzdy, rovinka, hodně na brzdy a příští rok opak, jedna zatáčka za druhou. Trošku jako Sachsenring.“

A má to něco společného s tím, jaký motocykl budeš řídit.

„Pravděpodobně. Trochu.“

Migueli…

„Stydím se, ale je to takové. Je to trošku jako Marc, protože také mám rád levé zatáčky, ale je tam hodně přírody, tady je dokonce malá kravička. Namaloval jsem tam stromy a trávu, dokonce jsem udělal i paddock.“