Poslední Velká cena před letní přestávkou čeká závodníky šampionátu mistrovství světa silničních motocyklů v Německu. Hned po závodech v Assenu se přesunuli na Sachsenring, kde je čeká devátá GP tohoto roku. V Německu je zatím chladno a prší, takže všichni sem přišli v teplých bundách. Ještě ve čtvrtek se sešli vybraní jezdci královské třídy na tiskové konferenci. Tentokrát se jí zúčastnili: Jonas Folger (Monster Yamaha Tech3), Valentino Rossi (Movistar Yamaha), Maverick Viñales (Movistar Yamaha), Andrea Dovizioso (Ducati Team), Marc Marquez (Repsol Honda) a Danilo Petrucci (Octo Pramac Racing).

Andrea Dovizioso

Jako první tentokrát promluvil Andrea Dovizioso z týmu Ducati, který se po Assenu dostal do vedení šampionátu MotoGP.

Dovi, jaké to je, když jsi ve vedení šampionátu?

„Zní to zvláštně, také pro mě, ale jsem samozřejmě šťastný. Jsem moc spokojený s tím, jak jsme pracovali v těchto osmi závodech, protože být na prvním místě po osmi závodech je něco jako sen. Jsem opravdu šťastný, v posledních závodech jsme tvrdě pracovali a být v této situaci je opravdu dobré, ale musíme dál pracovat. Zejména v posledních třech závodech jsme pracovali perfektně, i v Assenu, kde nikdo nemohl moc pořádně pracovat a do závodu jsme použili úplně jiné nastavení než v trénincích a fungovalo. Po startu závodu, kdy jsem se necítil tak perfektně, jsem na to poté mohl tlačit trochu víc po pádu Mavericka a zajížděl jsem dobré časy na kolo. Za to jsem opravdu rád a je to pro mě důležitější než konečný výsledek. Bohužel páté místo není tak dobré, když vezmu v potaz, že jsem byl v posledních kolech ve vedoucí skupině, ale podmínky byly velmi těžké. V posledních osmi kolech pršelo, takže bylo jednoduché udělat chybu, hlavně proto, že nikdo necítil limit a směs zadní pneumatiky byla hodně tvrdá, takže nikdo ve chvíli, když se to klouzalo, nevěděl, zda je to pneumatikou nebo mokrem. Proto jsem se rozhodl, že nebudu podstupovat maximální riziko a skončil jsem pátý, ale jsem moc rád za to, v jaké jsem pozici tady na Sachsenringu. Je tu jiný asfalt a stát se může cokoliv, ale moje jistota je dobrá, pocit na motorce také, s týmem mám velmi dobrý pocit, pracujeme uvolněně a to dobře působí na konečné výsledky.“

Když se dnes podíváme na počasí a na víkendovou předpověď, bude hrát svou roli také, že?

„Ano, ale to není žádná novinka. Už s tím máme spoustu zkušeností na této trati, ale asfalt v tom udělá rozdíl. Takže zítra na suchu musíme zkusit pochopit hlavně pneumatiky, protože tu máme na vyzkoušení hodně pneumatik. Michelin tady nemohl testovat, takže nikdo nemá zpětnou vazbu o tom, jaké pneumatiky budou správné. Navíc to vypadá, že v neděli bude mokro, takže se může stát cokoliv. To je pozitivní, protože když půjdete dnes večer spát, můžete být v klidu, protože vůbec nevíte, jaké to zítra bude.“

Maverick Viñales

Jako druhý promluvil Maverick Viñales z týmu Movistar Yamaha, který v Assenu přišel o průběžné vedení.

Mavericku, zřejmě jsi zklamaný z toho, že jsi ztratil vedení v šampionátu, ale jak už jsme o tom mluvili v Assenu, letos je to hodně nahoru a dolů a stále to jsou jen čtyři body.

„Ano, jsem zklamaný, ale nakonec jsme měli štěstí, že i když mě Dovi překonal, tak jsme také na Sachsenringu nemuseli závodit a musel bych pak dotahovat ještě víc. Nicméně jsem spokojený a motivovaný, protože vím, že jsme byli v Assenu opravdu silní, zejména na suchu. Byli jsme skoro nejrychlejší, takže to je důvod, proč jsem uvolněný a ne nervózní. Vím, že když se dostanu na limit, tak můžeme být opět na čele.“

Je ten tlak jiný, když se nyní snažíš dotáhnout nebo když jsi byl ve vedení?

„Je to jiné, ale je to pokaždé stejné, jako když jste ve vedení, protože chcete víc bodů. Potřebujeme body. Vím, že jsem tuto sezónu udělal spoustu chyb, ale naučili jsme se a víme, co máme dělat. Zejména jsme se toho hodně naučili v mokrých podmínkách v Assenu, což bude perfektní pro tento víkend, protože to vypadá, že bude hodně pršet. Na mokru se zlepšujeme, takže je tu dobrá šance tvrdě pracovat a dát do toho to nejlepší.“

Sachsenring je tratí, zejména její první část, že jsme letos na něčem podobném ještě nebyli.

„Je hodně těžká, ale loni jsem tady byl docela silný. Myslím, že jsem v dobré fyzické kondici a Sachsenring je na fyzičku hodně náročný. Vím, že je to pro mě dobrá trať a budeme se snažit tvrdě pracovat, zejména pro závod, což bude důležité, ale také je nutné zajet dobrou kvalifikaci. V posledním závodě jsme za kvalifikaci hodně zaplatili, protože startovat z 11. místa je vždycky těžké a riskantní. Musíme proto dávat pozor a být silní za každé situace.“

Jak už jsme probírali s Dovim, počasí bude hrát velkou roli, nejen v závodní den, ale i v kvalifikaci a trénincích to může být všelijaké.

„Samozřejmě. Musíme dávat pozor na počasí, zejména když nasadíme nové pneumatiky a musíme také sledovat, zda začne pršet nebo ne. Bude to ošemetný víkend, ale musíme do toho dát všechno.“

Marc Marquez

Třetí v pořadí promluvil Marc Marquez z týmu Repsol Honda, který je na této trati nejúspěšnějším jezdcem.

Marcu, Sachsenring, když se podíváme na tvůj rekord, je to neuvěřitelné, sedm vítězství v řadě.

„Sachsenring byl pro mě vždycky dobrý okruh a také pro Hondu, což je důležité. Letos je to ale jiné, myslím tím hlavně nový povrch. Nejprve musíme poznat, jaký bude grip a jak budou fungovat pneumatiky, protože to je pokaždé těžké. Kromě toho jde také o počasí, které tu bylo v posledních dvou letech zvláštní, a loni jsme měnili motorky. Může se stát cokoliv, ale je to dobré, že přijíždíte na okruh, kde jste v minulosti vyhráli a pocit je dobrý. Je tu i jistota po Assenu, kde i když to byl pro nás jeden z nejtěžších okruhů, tak jsme byli na stupních vítězů. Byli jsme také schopni stáhnout body na lídry, takže jsem za to rád. Uvidíme, jak na tom tady budeme v neděli.“

Tento šampionát je úžasný, každý víkend je úplně jiný, ale u tebe se to hodně zlepšilo po posledních dvou závodech, že?

„Tento šampionát je těžké pochopit nebo nějak plánovat, myslím tím to, že před dvěma závody jsem byl skoro mimo bitvu, protože jsem byl 37 bodů za Maverickem a nyní jsem za ním jen o 7 bodů a jen 11 bodů za Andreou. Bude to ještě dlouhé a potřebujeme tvrdě pracovat a tlačit na to. I když jsem v této části sezóny udělal několik chyb, jsme tady v boji o titul. Za to jsem rád a budeme pokračovat se stejnou mentalitou.“

Valentino Rossi

Další v pořadí byl osloven Valentino Rossi z týmu Movistar Yamaha.

Vale, nyní sem přijíždíš po čerstvém vítězství z Assenu. Vrátil ses zpátky a jak už jsi řekl po Assenu, vítězství bylo důležité, ale hlavně ses vrátil zpátky do boje o šampionát.

„Ano, hlavně jsem moc rád za vítězství, protože bylo první po loňské Barceloně a přišlo po skvělém závodě, takže to byly velké emoce. Jak jste řekl, je to také velmi důležité pro šampionát, protože to vypadá hodně zajímavě. Spousta jezdců a jiných motorek, kteří jsou velmi blízko. Nikdy předtím to nebylo jako letos, že se situace mění z jednoho víkendu na druhý. Všechno je otevřené. Jsme tam také, nejsem tak daleko, takže bude velmi důležité být konkurenceschopní také tady na Sachsenringu, protože je to úplně jiná trať v porovnání s Assenem. Uvidíme. Vypadá to, že předpověď počasí je na víkend docela špatná, takže bude velmi důležité být připraveni na všechny podmínky.“

V neděli po Assenu jsi musel mít skvělý pocit.

„Po spoustě takové práce přišel skvělý pocit, který netrvá jen pár hodin, ale celý den. Co cítíte po vítězství, je skvělé a myslím, že všichni tady jsou pro to samé.“

Jak už jsme mluvili o počasí, nebude to jen o závodní den, ale bude to mix během celého víkendu, to bude hodně těžké.

„Ano, loni jsem nebyl tak špatný na suchu, tak také na mokru. Loni to byl ale šílený závod s různými podmínkami a výměnou motorek, kdy trať usychala hodně rychle. Snažili jsme se zůstat na trati co nejdéle, ale nakonec se to ukázalo, že to nebyla správná strategie, když jsme nakonec ztratili téměř všechno. Proto jako vždy doufám, že bude buď úplně suchý závod, nebo úplně mokrý od začátku až do konce, ale budeme se snažit být připraveni a chytří na závod „flag to flag“ či rozdílné podmínky.“

Danilo Petrucci

Další v pořadí byl osloven Danilo Petrucci z týmu Octo Pramac Racing.

Dvě pódia ve třech závodech a hlavně opravdu velký závod v Assenu, kde jsi jel o vítězství. Musíš mít velkou jistotu.

„Ano, je to velká jistota, hlavně byla při suchých podmínkách v Assenu, ale nakonec se mi podařilo zvládnout celý závod, který byl dobrý. Myslím, že lehký déšť, který přišel ke konci závodu, mi trochu pomohl, abych mohl jet za Valentinem. Samozřejmě, že je to dobrý okamžik a motorka jezdí dobře. Tady se cítím docela pozitivně, loni jsem tady byl docela rychlý na suchu. Zajel jsem podobné časy jako třetí Valentino, když jsem byl čtvrtý, pátý. V závodě jsem byl i ve vedení, ale Dovi byl moc blízko, tak jsem na to víc zatlačil a pak spadl. Myslím, že počasí bude velmi důležité a zejména také nový asfalt. Myslím, že to bude velký rozdíl v porovnání s loňským rokem, ale uvidíme. Nakonec, tyhle věci jsou stejné pro všechny.“

Dostáváme se do poloviny sezóny, jsi spokojený s tím, na jaké jsi pozici a jak jsi začal rok?

„Jsou to velké emoce být tady s těmito jezdci, kteří bojují o šampionát. Upřímně, je dobré s nimi bojovat, i když jsem v šampionátu docela daleko. Ztrácím 25 bodů na Pedrosu, který je pátý a ten je docela daleko od první čtveřice. Myslím si, že jsem ve velmi dobré pozici, protože nemám co ztratit a můžu se pokusit udělat cokoliv, ale samozřejmě, že mým cílem je neudělat to co loni. Dokončit závod bude hlavní věc a pak uvidíme.“

Jonas Folger

Jako poslední byl osloven domácí závodník Jonas Folger ze satelitního týmu Monster Yamaha Tech3.

Jonasi, je to pro tebe velká chvíle, že? Jsi v MotoGP a v Německu.

„Ano, jsem moc rád, že jsem tady, německé publikum je úžasné. Před hodinou jsem se byl podívat venku a je to skvělý pocit mít všechnu to podporu. Také letošní sezóna šla zatím dobře.“

Je to pro tebe debutová sezóna, a i když je všude hlavně tvůj týmový kolega, je to výborně rozjetá první sezóna v MotoGP. Je škoda, že jsi spadl v Assenu, ale kromě toho je to excelentní sezóna.

„Ano, dobře už začala i zima. Na začátku sezóny jsme měli očekávání, že bychom možná mohli dosáhnout Top10, ale pak jsme v neděli udělali lepší práci, než jsme očekávali. Samozřejmě, že když jsme lepší, tak se očekávání zvyšují. Nyní víme, že když máme dobrý den, tak dokážeme zajet Top 6. Vždycky se snažíme zlepšit. Myslím, že máme velmi dobrou rychlost a potřebujeme jen tuhle rychlost ukázat v každém závodním víkendu, což pro mě není pokaždé jednoduché. Mění se počasí, motorka je jiná, na každé trati se jezdí jinak na motorce MotoGP, takže je to o spoustě učení ve čtvrtek a pátek. Pokud se mi podaří najít rychle dobré nastavení, pak můžeme mít dobrý víkend, ale vždycky je těžké najít na neděli rychlé řešení, pokud se trochu ztratíme. Potřebuji zkušenosti, ale jak už jsem řekl, pokud máme dobrý den, můžeme odvést dobrou práci.“

Překvapila tě tvá první polovina sezóny v MotoGP?

„Ano, trochu ano. V zimě jsem trochu přemýšlel nad tím, že je to MotoGP a zda to byla správná volba, zda dokážu jezdit na tomto typu motorky. Nakonec to bylo dobré a byl jsem při zimním testu opravdu šťastný, protože jsem si to hodně užíval a odvedli jsme skvělou práci. Nakonec si myslím, že jsme udělali všechno správně.“

Otázky z publika

Otázka na čtyři top jezdce šampionátu: Mezi vámi je nyní 11 bodů, jaké jsou vaše silné stránky do příštích závodů? Je to konstantnost, rychlost nebo něco jiného?

Andrea Dovizioso: „Samozřejmě, že je šampionát úplně otevřený. Je nemožné poznat a analyzovat, na kterých tratích budeme konkurenceschopnější než ostatní. Myslím, že je to letos i loni s pneumatikami Michelin jiný příběh, každý víkend má jiný příběh. Musíte k němu dobře přistupovat a přemýšlíte nad tím, jaké přivezou pneumatiky a zda se zvednou teploty, což má velký vliv na víkend. Pro mě je to těžké určit.“

Maverick Viñales: „Myslím, že naší silnou stránkou je to, že už od prvního volného tréninku jsme docela rychlí, takže můžeme pracovat opravdu dobře pro závod. Ale jak už řekl Dovi, letos je opravdu těžké být konstantní, protože máme každý závod jiný druh pneumatik. Někdy se nemůžete koncentrovat na svůj jízdní styl, závodní stopu a snažit se zlepšit sebe, musíte se hodně koncentrovat na jiné věci. Nicméně je v tuto chvíli naše motorka docela dobrá se všemi druhy pneumatik ve všech závodech, takže doufáme, že budeme mít tento víkend dobré pneumatiky a budeme se koncentrovat na závod, což je jedna z nejdůležitějších věcí.“

Valentino Rossi: „Vždycky je to těžké, protože z jedné trati na druhou se to všechno hodně změní. Musíme se snažit dobře pracovat během celé sezóny s motorkou i s pneumatikami, abychom byli na neděli připraveni.“

Marc Marquez: „Jak říkají, je těžké to říct, ale pro mě je dobrou věcí, že tam vždycky jsem. Myslím tím to, že i když nejsem vždycky ten nejrychlejší, vždycky jsem vpředu, i když je mokro, sucho, smíšené podmínky, kluzké podmínky atd., ale budeme se tuto úroveň snažit ještě zlepšit.“

Otázka na Doviho, Valentina a Marca: Od roku 2018 budou týmy posílat jezdcům zprávy na přístrojovou desku. Vezme to jezdcům odpovědnost za závod v dělání rozhodnutí na závodní trati?

Andrea Dovizioso: „Myslím, že ne. V bezpečnostní komisi jsme o tom trochu mluvili. Někteří jezdci nechtěli, aby měli více práce při jízdě, protože pro některé jezdce je těžké číst, když jedou na motorce. Já jsem jedním z jezdců, který je rád za to, že má větší zpětnou vazbu, abych lépe pochopil a zvládl situaci.“

Valentino Rossi: „Myslím si, že to může pomoci. Není to jako v autech, jako třeba ve Formuli 1, kde jste neustále v kontaktu s boxem, ale když jste v autě, tak máte mnohem více volného času z jedné zatáčky do druhé. Na motorce máte mnohem méně času na čtení, takže si myslím, že se každý jezdec musí rozhodnout sám, ale může to být malá pomoc.“

Marc Marquez: „Podle mě to může být pomoc nebo další informace v případě, kdy máte nějakou penalizaci nebo něco podobného. Myslím, je to důležitější než rozhodování v závodě s výměnou motorek. Možná, že tam můžete mít nějaké zprávy, ale já víc věřím boxové tabuli. Samozřejmě, že je dobré mít nějakou zprávu, protože v případě penalizace to můžete dobře přečíst.“

Otázka na Mavericka: V Assenu jsi řekl, že nevíš, proč jsi spadl. Z vnějšku to vypadalo, že jsi byl trochu široký, už jsi analyzoval, co se stalo?

„Ano, analyzovali jsme to. Vypadá to, že jsem pro Yamahu moc rychle změnil směr, moc výkonu. Musím na Yamaze přidávat míň. Upřímně, bylo to těžké. Byl jsem agresivní, protože jsem chtěl rychle stáhnout ztrátu, protože časy byly opravdu rychlé. Přidal jsem moc plynu, rychle jsem se dostal na zadní a poté rychle změnil směr, takže motorka neměla tu správnou rovnováhu pro změnu směru. Upřímně, tohle se mi ještě nikdy nestalo, abych spadl v této zatáčce, zejména na výjezdu, ale někdy se to může stát, poučili jsme se. V Assenu jsem se naučili spoustu dalších věcí, hlavně na mokru, což pro mě byla nejdůležitější věc.“

Maverick Viñales

Otázka na Valentina a Mavericka: Minulý víkend v Assenu jste měli jiné šasi. Je to stejné i tento víkend? Máte jednu motorku se starým rámem a jednu s novým nebo je to jiné?

Maverick Viñales: „Jak už jsem řekl, nová motorka, kterou jsme přivezli do Assenu, má spoustu potenciálu, ale možná není nejlepší pro můj jízdní styl. Jsem velmi agresivní a šasi, které jsme měli v první části sezóny, mi dává více jistoty v tom, abych byl při jízdě na motorce agresivní, zejména ve změně směru, kde byla velmi stabilní, a poté rychle přidat plyn. To je důvod, proč jsem se cítil pohodlněji. Nicméně na nové motorce máme spoustu míst, kde se můžeme zlepšit, takže musíme udělat správnou volbu.“

Valentino Rossi: „Pro mě je ta situace stejná jako v Assenu.“

Otázka na Danila: Řekl jsi, že nemáš co ztratit a můžeš více riskovat, než ostatní jezdci. Na vodě to ale vypadá, že jsi nejlepší. Jak těžké je najít hranici mezi riskováním a správnou jízdou?

„Upřímně, v minulosti jsem pořád doufal, aby pršelo, protože jsem věděl, že můžu být rychlejší v porovnání se suchými podmínkami. To hlavně proto, že jsem možná neměl nejlepší motorku k tomu, abych se jich na suchu udržel. Byl jsem vždycky rychlý v mokru, ale byl jsem také blízko k pádu, takže nyní doufám v suché podmínky, protože na nich už jsem také docela rychlý. Teď už preferuji sucho.“

Otázka na Jonase: Sachsenringem se dostáváme do poloviny sezóny. Když bys porovnal letošní polovinu sezóny s loňskou, co je pro tebe největší rozdíl, když nebudeme brát v potaz motorku.

„No, musím dělat více věcí. Pro mě je největší změna v práci, kterou dělám s týmem. Musíte být preciznější a pracovat na více možnostech motorky. Myslím, že se díky tomu učím lépe adaptovat a učím ve více možnostem.“

Otázka na Valentina: Řekl jsi, že je pro tebe situace s šasi stejná jako v Assenu, jedna nová a jedna stará motorka. Pokud bude závod s výměnou motorek, což vypadá, že bude, jak těžké bude vybrat motorku a s jakou odstartuješ?

„V případě takového závodu to bude zajímavé. Je to takhle, protože nemáme čas. Situace se možná změní do Brna. Nyní je to takhle a je jasné, že v případě závodu se změnou motorek by to mohl být problém. Budu startovat s novou, protože se na ní cítím dobře, ale vždycky se snažíme používat i druhou pro to získat reference a k tomu být připraveni na tento druh podmínek.“

Otázka na Doviho a Valentina: Když mluvíme o tom, že jste čtyři jezdci v 11 bodech, tak je to úžasná situace. Je možné mluvit i o Danim Pedrosovi pro boj o titul? Je 28 bodů za tebou Dovi. Co si o tom myslíte a proč?

Andrea Dovizioso: „Ano, samozřejmě, protože Dani je velmi silný. Nikdy nevíte. Obvykle je hodně rychlý. Minulý víkend měl v těchto podmínkách problém, možná kvůli své váze nebo jízdnímu stylu, nevím, ale samozřejmě, že má šanci bojovat o šampionát. V situaci, která byla loni a je teď, tak je to pokaždé jiné a vždy je jednoduché udělat chybu. Je jednoduché ztratit spoustu bodů, pokud jde víkend špatně, pokud motorce nevyhovují pneumatiky a nejedete perfektně. Jednoduše můžete během závodu jet na pátém, šestém nebo sedmém místě, takže je jisté, že je to otevřené i pro něj.“

Valentino Rossi: „Situace Daniho Pedrosy si myslím, že trochu vysvětluje tento šampionát. Před Assenem jsem byl pátý a byl možná 28 bodů vzadu a Pedrosa byl přede mnou. Po Assenu jsem třetí a myslím, že se ztrátou sedmi bodů a vypadá to, že je Pedrosa mimo hru, ale není to pravda. V Assenu se na motorce necítil dobře, nikdy nebyl silný ve všech podmínkách, ale od zítra si myslím, že bude jedním z hlavních soupeřů pro všechny, protože je schopný být tady na Sachsenringu vždycky velmi silný. Myslím, že nesmíme na Pedrosu zapomínat, protože 28 bodů je jen trochu víc, než jen jeden závod.“

Otázka na Valeho: Více přilnavosti, myslíš, že tu budeš konkurenceschopnější?

„Myslím si, že situace s asfaltem bude zítra ráno velké překvapení pro všechny, protože nikdo nic neví. Bohužel i Michelin nebyl schopný sem přijet na test s námi nebo testovacími jezdci. Všichni doufáme, že s novým asfaltem odvedli dobrou práci, podobně jako v Le Mans, kde to bylo fantastické, ale každé místo je jiné. Pro mě je teď nemožné říct, tak jako pro ostatní, zda to bude pro nás lepší nebo ne, uvidíme zítra.“

Otázky od fanoušků přes sociální média

Otázka na Doviho: I když jsi slavný jezdec MotoGP, dělá tvoje přítelkyně domácí práce a stará se o dům?

„Ano, samozřejmě, je to normální, musí to dělat. Dělá téměř všechno a mělo by to tak být. Jsem s touto situací spokojený. Žiji normálním způsobem a náš vztah je normální.“

Otázka na Mavericka: Když bys hrál novou videohru MotoGP 17, kterého jezdce by sis pro sezónu vybral, ale ne sebe?

„Mě ne? Jednu věc bych k tomu řekl, v MotoGP jsem koukal na výsledky jezdců a já jsem hodně dole, to není pravda. (smích) A také při rychlostech v zatáčkách, to jsem mnohem rychlejší. Nevím koho, ale určitě bych si vybral někoho s motorkou Yamaha.“

Otázka na Valentina: Vale, nyní jsi světovou hvězdou, ale pamatuješ si, co sis koupil za první výplatu?

„Měl jsem štěstí, protože tehdy jsem měl spoustu peněz už mezi jezdci 125 ccm a 250 ccm. Byl jsem v dobré situaci. Myslím, že jsem si koupil své první auto, kterým bylo Subaru. Ano, koupil jsem si Subaru, protože mi bylo 18 , takže jsem si koupil auto.“

Otázka na Marca: Pokud by sis měl vybrat kariéru po skončení v MotoGP, co by sis z těchto tří vybral? Vytvořil bys jezdeckou akademii, závodil ve světových Superbicích nebo pracoval v ředitelství závodu?

„Ředitelství závodu ne! (smích) Možná, že bych si vybral jezdeckou akademii, protože je to zajímavé, zejména s dětmi. S dětmi a vším kolem se mi to hodně líbí, ale ředitelství závodu určitě ne, je to těžké a všichni jsou proti.“

Andrea Dovizioso, Marc Marquez a Danilo Petrucci

Otázka na Danila: Další otázka na přítelkyně. Pokud by ti tvoje přítelkyně řekla, abys skončil s závoděním, co bys udělal?

„Souhlasil bych se svou přítelkyní, to je docela zřejmé, a mohl bych jí říct, teď běž do práce. (smích) Jsem to já, kdo nyní pracuje, takže…. „

Poslední otázka byla na Jonase: Které ostatní jezdce by sis vybral na výlet na pivní festival Octoberfest a proč?

„Vzal bych si Valeho, abych ukázal bavorskou tradici. Dál bych vzal také Johanna a klidně bych vzal celé MotoGP, abych jim to mohl ukázat.“