První Grand Prix letošní sezóny mistrovství světa silničních motocyklů je tu a jako vždy ji zahájila tradiční čtvrteční tisková konference. Ještě před ní přišlo velice důležité oznámení, když Valentino Rossi podepsal další dvouletou smlouvu s Yamahou, takže ho v MotoGP jako závodníka uvidíme i v letech 2019 a 2020. Kromě toho před tiskovkou probíhalo také oficiální focení všech jezdců ze všech tříd.

MotoGP

Na tiskové konferenci na okruhu Losail v Kataru se sešli Andrea Iannone z týmu Suzuki Ecstar, Valentino Rossi a Maverick Viñales z týmu Movistar Yamaha, úřadující mistr světa Marc Marquez z týmu Repsol Honda, loňský vicemistr Andrea Dovizioso z týmu Ducati a loňský nejlepší nováček a satelitní jezdec Johann Zarco z týmu Monster Yamaha Tech3.

Marc Marquez

Jako první byl osloven Marc Marquez, který se letos bude snažit obhájit svůj loňský titul.

Marcu, je to pošesté, co začínáš sezónu jako úřadující mistr světa, navíc jsi nedávno podepsal novou smlouvu s týmem Repsol Honda. Vypadá to, že to bude opět vzrušující a hodně těsná sezóna. Bylo pro tebe prodloužení smlouvy jednoduché rozhodnutí?

„Nejprve bych rád řekl, že jsem moc rád, že jsme tady a začíná nová sezóna. Po dlouhé zimě a několika předsezónních testech to vypadá, že jsou všichni připraveni začít. Začali jsme víceméně nejlepším možným způsobem, protože už je rozhodnuto o mé budoucnosti. Nebylo to tak jednoduché, ale já jsem souhlasil s Hondou a Honda zase se mnou. Byl jsem s nimi spokojený, ale trochu jsem čekal na to, až uvidím jak rozjedeme předsezónu. Pak jsem viděl, že většina věcí je správných, motorka fungovala dobře, byl jsem spokojený a hlavně jsem cítil, že jsem pro továrnu Honda důležitý a to je nejdůležitější. Jsem za to rád a opravdu jim za to děkuji. Pro tuto sezónu to bude dobré, protože je všechno urovnané a můžeme se jen soustředit na výkon na trati.“

Vypadá to, že pro sezónu 2018 máte dobrý balíček, který má větší výkon. Co si myslíš o motorce, kterou jsi testoval?

„Letošní předsezónu jsme se více koncentrovali na motor, protože teď je všechno hodně těsné a jde také o motor na celou sezónu. Proto jsme se nejvíce koncentrovali na motor a snažili se ho zlepšit. Co se týče šasi, tak si myslím, že můžeme během sezóny několik věcí vylepšit, stejně tak u elektroniky. Nicméně začínáme lépe než v loňském roce. Máme dobrý základ. Uvidíme, jak na tom budeme. Čekají nás tratě, kde to pro nás bude těžké, ale také tratě, kde můžete útočit.“

Andrea Dovizioso

Hned poté byl osloven jeho loňský největší soupeř Andrea Dovizioso z týmu Ducati.

Dovi, loni jsi zažil úžasný rok, když jsi až do konce bojoval s Marcem. Byla pro tebe zima kvůli tomu jiná v porovnání s jinými sezónami?

„Ano, samozřejmě. Když sezónu ukončíte dobře, tak je zima úžasná. Byla to moc pěkná zima a jsem opravdu rád za loňský rok, byl neuvěřitelný. Co je ještě lepší, že očekávám, že letošní rok budu ještě konkurenceschopnější. Během zimních testů jsme pracovali dobře a stejně tak továrna Ducati. Díky tomu jsme měli spoustu nového materiálu k otestování. Myslím, že jsme všechno během tří testů dobře vyzkoušeli, ale až závodní víkend nám může ukázat realitu. Takže musíme počkat na závod a hlavně příštích několik závodů pro nás bude důležitých pro to, abychom poznali naši úroveň.“

Je to pro tebe poprvé, co tu sedíš a máš pocit, že můžeš získat titul v MotoGP?

„Ano. I když jsem v minulosti závodil pro tovární tým a takový cíl tu byl, ale musíte být realističtí a v minulosti to nebylo takové jako teď. Měli jsme šanci, ale měli jsme v těch osmnácti závodech také některé špatné chvíle. Letos si myslím, že jsme v jiné situaci ve všem, ať už z mé strany nebo ze strany motorky. Neznamená to, že budeme bojovat o šampionát, ale přístup takový máme a samozřejmě, že je to mnohem lepší než vloni.“

Maverick Viñales a Johann Zarco

Třetím jezdcem v pořadí byl Maverick Viñales z týmu Movistar Yamaha.

Mavericku, byl jsi prvním jezdcem, který podepsal novou smlouvu s Yamahou. Nyní to ale byla jiná situace než před dvěma lety. Jak probíhaly testy po roce 2017?

„Cítím se skvěle, protože je tu závodní víkend a mám rád závody. Letos jsem se cítil velmi dobře. Někdy jsem na motorce nebyl na nejvyšší úrovni, ale testovali jsme spoustu věcí, hlavně závodní nastavení. Proto si jsem docela jistý tím, že můžeme předvést dobré věci. Odvedli jsme dobrou práci a víme, kde se musíme zlepšit, což je důležité. Stejně jako v loňském roce začínám plně motivovaný, na motorce se cítím dobře, takže už to může začít.“

Je tu nějaká jedna konkrétní věc, kterou potřebujete do této sezóny zlepšit?

„Během sezóny musíte zlepšit všechno. Jsme připraveni pracovat a zlepšovat se kousek po kousku, závod od závodu.“

Valentino Rossi

Následně byl osloven jeho týmový kolega Valentino Rossi.

Vale, nejde začít jinak než tím, že bylo právě oznámeno, že jsi podepsal smlouvu na další dva roky. Díky tomu budeš dál závodit v letech 2019 a 2020. Proč ses rozhodl pokračovat?

„Je to tak a jsem za to rád. Před dvěma lety jsem si myslel, že jsem podepsal svou poslední smlouvu. Během těchto dvou sezón jsem se chtěl rozhodnout, jak dál. V hlavě jsem měl ale velmi jasnou myšlenku, protože jsem chtěl pokračovat. Samozřejmě, že je to velmi velká výzva, protože zůstat konkurenceschopný a na vysoké úrovni je pokaždé těžší. Nicméně si myslím, že mám dostatek motivace a síly k tomu, abych to zkusil.“

Kdy nastala ta chvíle, že ses rozhodl pokračovat?

„Na konci loňského roku jsem mluvil s Yamahou a řekl jsem jim, že se rozhodnu během zimních testů. Pokud budu schopný přežít zimní testy, tak podepíšu. Nakonec byly zimní testy docela dobré, i když byli všichni velmi blízko a někdy jsme měli problémy. Motorka se mi líbí, cítím se na ní docela pohodlně a jsem docela rychlý. Pořád nás čeká spousta práce, ale rozhodl jsem se po testu.“

Johann Zarco

Johann Zarco byl dalším jezdcem na řadě a zároveň třetím jezdcem Yamahy v pořadí.

Johanne, rok 2017 byl pro tebe úžasný. Tady v Kataru jsi v závodě vedl, nakonec jsi spadl, ale v jiných závodech jsi dosáhl na stupně vítězů. Věřil bys tomu, že po dvanácti měsících tu místo nováčka sedíš jako kandidát na titul?

„Ne, to bych před dvanácti měsíci nečekal, že tady takhle budu. Vedení v loňském závodě mi dalo velkou jistotu a bylo pěkné, že jsem do konce sezóny pochytil spoustu věcí od nejlepších kluků. Po testech v Sepangu, Thajsku a tady jsem měl velkou radost, že jsem se dostal do vedení klasifikace. Je to sice jen jeden čas na kolo, ale přineslo to úsměv celému týmu i mně. Nyní si proto přejeme, abychom to zopakovali i během závodního víkendu.“

Pro tým Tech3 je to poslední rok s Yamahou, začal jsi přemýšlet o tom, jak to bude v roce 2019?

„To, že bude tým Tech3 od příštího roku spolupracovat s KTM, teď neřešíme. Nyní tu máme motorku Yamaha, která pro mě funguje dobře, a tým motorku zná dobře, takže si myslím, že i bez ohledu na to, jak to bude v příštím roce, bude nejlepší s touto motorkou letošní sezónu ukončit co nejlépe.“

Andrea Iannone

Jako poslední se dostal ke slovu Andrea Iannone z týmu Suzuki.

Andreo, loni to pro tebe byla náročná sezóna, ale nakonec jste ji ukončili pozitivně. Jak moc jsi spokojený s progresem, který Suzuki během zimy udělala?

„Samozřejmě, že první část sezóny 2017 pro nás byla hodně těžká, ale nakonec jsme stáhli ztrátu a dostali se blíž k nejlepším. V každém případě jsme velmi tvrdě pracovali na tom, abychom se dostali dopředu. O to jsme se snažili během testů. Myslím, že jsme začali lépe. Od začátku měla motorka lepší základ a během testu jsme silně pracovali na tom, abychom všechno vyzkoušeli a nalezli pro nás to nejlepší. Pocit na motorce, hlavně tady, je dobrý, ale všichni si jsou hodně blízko a v této třídě musíte být pokaždé silnější. Nicméně se budeme snažit do toho dát všechno.“

Jaký je pro tebe Katar? V loňském roce jsi sice spadl, ale pokaždé jsi tady bojoval o stupně vítězů.

„Když mám na motorce dobrý pocit, tak jsem obecně rychlý jezdec. Snažím se z toho dostat to nejlepší a Katar je pro mě dobrou tratí, ale celkově je to všude podobné.“

Andrea Dovizioso a Marc Marquez

Následovala ještě jedna otázka na všechny jezdce:

Ještě předtím, než v neděli zhasnou světla, kdo si myslíte, že bude letos bojovat o titul mistra světa?

Marc Marquez: „Nemožné odpovědět, protože loni jsem řekl čtyři jména a nebyl mezi nimi Andrea. Opravdu je to těžké, takže to mohou být všichni kluci, co jsou tady, ale nechci říkat žádná jména, prostě věřím v sebe.“

Andrea Dovizioso: „Ano, je to tak, protože mezi námi jsou těsné rozdíly a reálně je tu pět, šest jezdců schopných bojovat o šampionát, podobně jako uprostřed loňského roku. Stát se může cokoliv. Samozřejmě, že v posledních několika letech vyhrál Marc a to je realita, ale myslím, že je to úplně otevřené.“

Maverick Viñales: „Těžko říct, čeká nás teprve první závod. Jak jsme viděli v loňském roce, my jsme v něm byli velmi silní a pak jsme byli trochu vzadu, takže je teď těžké odpovědět. Myslím, že kluci, co tu sedí a další dva až tři k tomu jsou možní. Všechno je teď ještě těsnější, takže o to víc musíme být připraveni.“

Valentino Rossi: „Myslím, že letos je to nejvyrovnanější MotoGP sezóna po všech stránkách, protože jsem se díval na všechny časy při testu tady v Kataru. Proto si myslím, že minimálně tihle kluci tady u stolu plus Pedrosa, Rins, možná Crutchlow a Petrucci, takže to je víceméně 8, 9 nebo 10 jezdců a to je začátek. Poté je běžné, že závod od závodu jich je méně a méně, ale spousta závodníků má potenciál vyhrát první závod.“

Johann Zarco: „Mám to stejně, bude to spousta jezdců, ale myslím, že na čele bude Marc. Ten je v tuto chvíli referencí a cílem pro šampionát je ho porazit, protože je všude hodně konstantní.“

Andrea Iannone: „Samozřejmě, že si myslím, že spousta jezdců má letos možnost. Celkově je situace jasnější závod od závodu, ale v každém případě tu mohou být všichni tovární jezdci a také někteří jezdci ze soukromých týmů, například Petrucci, Zarco, kteří byli rychlí ve všech testech, takže je jasné, že budou bojovat vpředu v závodech i o šampionát.“

Otázky z publika

Otázka na Andreu, Marca a Johanna: Co říkáte na to, že bude Valentino závodit alespoň do 41 let poté, co dnes podepsal smlouvu.

Marc Marquez: „Samozřejmě, že je to působivé. Hlavně to, že stále nalézá motivaci, protože ví, že MotoGP je nyní hodně náročné a ví, že musí být na nejvyšší úrovni. Je to ještě úžasnější v tom, že to nejsou dva roky, jsou to vlastně tři roky, které ho čekají s touto sezónou. Gratuluji mu a jsem rád, že ho tu máme na další dva roky, protože závodíte proti legendě MotoGP a budeme se snažit o něm naučit další věci.“

Andrea Dovizioso: „Jak Marc řekl, je to působivé, ale já tím nejsem překvapený, protože pokud Valeho trochu znáte, tak vás to nepřekvapí. Já už jsem to věděl ještě předtím, než to dnes oznámil. On je rychlý a nikdy neskončí, pokud bude takhle rychlý, takže nikdy nevíte, kdy skončí.“

Johann Zarco: „Myslím, že mu musíme poděkovat, protože pro nováčky a nové jezdce, jako jsem já, se sen stává skutečností. Pokud bychom přišli do MotoGP a už tu nebyl, nebylo by to takové, jako když teď můžeme jet za Valentinem. Nyní máme tuto příležitost a děkuji mu za to, že pokračuje.“

Otázka na Valentina: Vale, před dvěma dny Mick Doohan v Itálii řekl, že silně věří tomu, že můžeš vyhrát a bojovat o titul. Co si o tom myslíš poté, co jste prozkoumali data z testu tady v Kataru? Co vám chybí?

„Nyní je velice důležitý celý balíček a myslím, že máme některé oblasti, na kterých musíme pracovat, protože na některých tratí a za některých podmínek máme trochu problémy. Musí ale fungovat všechno dohromady – motor, šasi a elektronika, která je velice důležitá.“

Další otázka byla také na Valeho a týkala se jeho podpisu nové smlouvy a také nové helmy.

„Když jsem podepsal tuhle smlouvu, tak tu možná byla větší pravděpodobnost, že je to poslední smlouva, ale tím si nejsem jistý (smích). Hodně to záleží na rychlosti a mých výsledcích. Co se týče helmy, tak jsem ji hodně změnil. Chtěl jsem vyzkoušet něco klasického, takže jsem se inspiroval ikonickými přilbami z Formule 1 ze 70. a 80. let, když jsem se snažil toho mít méně. Výsledek se mi líbí a uvidíme, jak bude vypadat na trati.“

Otázka na Marca a Doviho: Jak se vám líbilo po závodě vzájemně diskutovat ohledně vašich těsných soubojů a vítězství? Kolikrát to uvidíme letos?

Marc Marquez: „Doufám, že po každém závodě, protože by to pro nás byla dobrá věc. Vztah s Dovim je dobrý a samozřejmě, že loni proběhlo několik rozhovorů. Je jasné, že na trati bojujete a snažíte si věřit, snažíte se tlačit na své limity, ale po závodě to bylo dobré. Po závodě diskutujeme a mluvíme o tom, ale v závodě jsme připraveni opět bojovat.“

Andrea Dovizioso: „Myslím, že je to těžké, ale zároveň pěkné být na takové úrovni. Snažíte se vyvarovat boji mimo trať. Je to těžké, protože když bojujete na trati, tak se může stát cokoliv a záleží na tom, co se děje v závodě. Vždycky se snažím mít dobrý vztah s jezdci. Někdy to není možné, protože záleží na tom, s jakým jezdcem musíte bojovat, ale snažím se o to se všemi.“

Otázka na Valentina: Co bylo hlavním důvodem, že jsi podepsal novou smlouvu? Byla to tvá vášeň, konkurenceschopnost nebo věříš, že s touto motorkou můžeš vyhrát svůj 10. titul?

„Hlavně je to kvůli tomu, protože si to užívám. Baví mě jezdit na motorce a také se mi líbí zbytek. Mám rád tento styl života, někdy je to těžké, ale líbí se mi to. Je to pro mě normální, protože už je to dlouhá doba, ale líbí se mi také to, že můžu hodně pracovat na sobě, trénovat a být na maximu. Tohle jsou hlavní důvody. Pro mě bylo také důležité poznat, jaké pocity mají v Yamaze a ti mi dali velkou podporu, atmosféra v týmu je dobrá, což je také důležité.“

Otázka na Valentina: Jsem moc rád, že jsi podepsal novou smlouvu. Je tu opce i na rok 2021 nebo ne?

„Ne, není. Je to jen na dva roky bez žádné opce.“

Další otázka opět směřovala na Valentina: S tím, že do tvého pravděpodobného konce zbývají tři plné sezóny, jsi připraven na to, že pokud tvá rychlost klesne, tak ti klesne tvá reputace?

„Ano, je to možné. Viděl jsem spoustu skvělých závodníků na motorkách i v autech, kteří ukončili svou kariéru v době, kdy byli na maximu. Jako například Schumacher, Biaggi nebo Troy Bayliss, ale já si myslím, že z toho není nikdo nadšený a pak se vrací na trať. Já chci jezdit až do konce, protože nechci v budoucnu přemýšlet nad tím, že jsem mohl možná odjet ještě další dvě sezóny. Ano, může to být risk, ale pokud bych se tímhle řídil, tak bych skončil možná před 6, 7 nebo 8 lety.“

 

Andrea Iannone a Valentino Rossi

Otázka na Marca, Doviho a Valentina: Michelin letos oznámil, že budete mít k dispozici celou sezónu stejné pneumatiky. Jste s tím spokojeni nebo bude chybět možnost něco průběžně změnit?

Marc Marquez: „Nesouhlasím s tím, protože to záleží na sezóně a pneumatikách. Máme nějaké nové pneumatiky, které mohou vyhovovat na jiné trati, takže potřebujeme nějakou flexibilitu. Pokud máme v týmu možnost vrátit se k něčemu zpátky, měli bychom mít šanci si vybrat i pneumatiky.“

Andrea Dovizioso: „Na jednu stranu musíte mít trochu štěstí, protože pneumatiky, které máte, musí vyhovovat vaší motorce a vašemu jízdnímu stylu, ale na druhou stranu si myslím, že je to pozitivní, protože pokud je to stabilní, tak můžete více pracovat na motorce. Je to balanc, jako pokaždé, jsou tu pozitiva a negativa. Záleží na víkendu, abyste poznali, zda je to lepší pro vaši motorku nebo horší.“

Valentino Rossi: „Je to více podobné době s Bridgestone, který měl velký potenciál, ale v posledních čtyřech nebo pěti sezónách nic nevyvíjeli, takže pneumatiky byly pořád stejné. Pro mě je to dobré, i když to může být pozitivní nebo negativní. Myslím, že se teď pneumatiky dostaly na dobrou úroveň, takže je dobré mít stejné pneumatiky během celé sezóny.“

Otázka na Valentina: Přemýšleli jste s Yamahou o podpisu jednoroční smlouvy?

„Ano, mluvili jsme s Yamahou také o dvou jednoročních smlouvách. Nyní ale pokaždé přemýšlíte o dvouleté smlouvě, také v rovnováze s ostatními smlouvami ostatních jezdců. Pokud podepíšete, tak musíte být schopni odjet další dva roky a zůstat na stejné linii s ostatními top jezdci.“

Otázka na Valentina: Je to pro tebe těžší a jsi nervózní, když víš, jaký máš věk v porovnání s ostatními mladými jezdci?

„Pro mě je to tak, že jsem možná jedním z prvních, kdo to zkusí, ale myslím si, že všichni ostatní jezdci, kteří tu jsou, jsou schopni se udržet na nejvyšší úrovni až do čtyřiceti let. Fyzicky jste silní, takže to můžete udělat. Hodně to záleží na vaší motivaci, vašem životě, pokud chcete pokračovat, takže si myslím, že toho je schopný každý. Samozřejmě, že když jste mladší, tak jste statečnější, ale poté máte více zkušeností, takže je to vyrovnané.

Otázka na Marca: Ještě jedna otázka na pneumatiky. Pokud to chápu dobře, tak preferuješ situaci, která byla v loňském roce, když se během sezóny měnily přední pneumatiky. To bylo pro tebe lepší?

„Ne, nemyslím tohle. Jak říkali Dovi a Vale, tak tohle týmům přináší více stability, ale letos máme několik nových směsí, které vezmeme na tratě, a někde budou fungovat dobře, jinde ne. Takže nemůžete fixovat novou směs, protože nevíme, jak bude fungovat na jiných tratích. Pokud to bude směs, o které víme, že funguje všude, tak proč ne, ale tento kompromis stále nemáme.“

Marc Marquez a Maverick Viñales

Otázka na Johanna Zarca: Jaké jsou cíle pro sezónu 2018 po tvém loňském úspěšném roce? Myslíš, že můžeš vyhrát šampionát?

„Je to trochu velká otázka, když se ptáte, zda můžu vyhrát šampionát. Myslím, že je hodně, když se podívám na to, že jsem ve svém druhém roce a v jaké jsem situaci. Loni jsem skončil šestý, takže prvním přáním je být alespoň v Top5. Pokud budu myslet na tempo z konce sezóny, myslím tím to, že jsem několikrát bojoval o stupně vítězů, tak proč bych nemohl bojovat o Top3. Nicméně je jednodušší to říct, než provést. Chci využít také zkušeností, které jsem získal v Moto2, abych dal to nejlepší do každého závodu. Jak už jsem říkal, pokud dobře využiji motorku ve všech 19 závodech, tak můžu být vpředu, jen potřebuji pochopit, jak to udělat.“

Otázka na pět továrních jezdců: Věříte, že jezdec ze satelitního týmu může opravdu bojovat až do konce o šampionát?

Marc Marquez: „Za mě, ano. Neznám případ Johanna Zarca, ale například Cal má úplně stejnou motorku jako já, takže jsou určitě schopní bojovat.“

Andrea Dovizioso: „Myslím, že záleží na podmínkách, jaké mají od továrny. Pokud je někdo jako Danilo, který má tovární motorku, tak si myslím, že má šanci bojovat. Jedinou odlišnou věcí, pokud jste v továrním týmu, je to, že můžete pracovat na čemkoliv. V satelitním týmu to obvykle nejde. To je rozdíl, takže v závodě to je někde rozdíl, někde ne.“

Maverick Viñales: „Myslím si, že samozřejmě mohou bojovat. Jak jsme viděli v loňském roce, tak byly motorky na velmi dobré úrovni. Takže myslím, že záleží na továrně a také na jezdci, o jakou pozici může bojovat.“

Valentino Rossi: „Možná, že je to trochu těžké v netovárním týmu, ale myslím, že můžou bojovat také proto, že například Zarco a Crutchlow jsou velmi silní jezdci. Stejně tak továrny jako Honda a Yamaha poskytují dobrý materiál, protože je pro všechny výrobce dobré, když vidí netovární motorku, že je konkurenceschopná. Myslím, že nyní jsou na startovním roštu MotoGP motorky na velmi dobré a podobné úrovni v otázce výkonu.“

Andrea Iannone: „Myslím, že nyní si jsou motorky ve třídě MotoGP velmi blízké. Kromě toho mají tovární týmy v posledních letech dobré vztahy se satelitními týmy a úzce spolupracují. Myslím, že ano, pokud máte dobrou motorku, tovární motorku v satelitním týmu s tovární podporou, tak si myslím, že je tu velmi dobrá šance.“

Otázka na Mavericka: Když jsi poprvé podepsal s Yamahou, očekával jsi, že bude Valentino tvým týmovým kolegou tak dlouho?

„Když jsem podepisoval, tak jsem doufal, že Valentino podepíše na více let. To totiž znamená, že konkurenční úroveň v týmu bude velmi vysoká, což je dobré pro oba. Myslím, že na sebe více tlačíte, odrazí se to v týmu a motorka je konkurenceschopnější. Proto si myslím, že to je pro mě velice pozitivní.“

Valentino Rossi a Andrea Dovizioso

Otázky od fanoušků přes sociální média:

Otázka na Valetina: Po tak těžké práci s tvou akademií, jak se teď nyní cítíš, když jeden z tvých jezdců – Franco Morbidelli – bude proti tobě letos stát na trati a v příštím roce to bude také Francesco Bagnaia.

„Z pohledu akademie jsem za to moc rád a jsme na to hrdí. Například s Francem jsme začali pracovat myslím v roce 2011, když byl v evropském šampionátu šestistovek, takže jezdil na silniční motorce s běžnými pneumatikami. Mít ho po pár letech v MotoGP je skvělé. To samé s Bagnaiou. Jsou to opravdoví soupeři. Když jste na trati, tak se něco trochu změní. Nakonec jsem za to rád a je to výsledek dobré práce, mám z Franca radost. Často proti sobě jezdíme na ranči, na motokárách, malých motorkách, na kroskách, takže se vzájemně známe moc dobře.“

Otázka na Johanna: Jak se cítíš, když máš prvního malajského jezdce v MotoGP jako svého týmového kolegu?

„Jsem za něj moc rád a myslím, že při závodech v Thajsku a Malajsii bude jako Superstar. Já budu ale vedle něj, takže možná, že budeme mít náročný víkend, ale je to hezké. Když k nám přišel, tak s ním přijelo několik jeho přátel, kteří ho podporují, ale u nich ho podporuje celá země, což je pěkné. Je moc hezké to sledovat.“

Otázka na Doviho: Kterého jezdce je podle tebe nejtěžší předjet a proč?

„Obvykle je to Danilo. Je to ze spousty důvodů, brzdí pozdě, je docela velký, a když za ním jedete, tak je těžké se pokusit ho předjet.“

Otázka na Mavericka: Jezdci MotoGP jsou možná pověrčiví, máš nějaký rituál předtím, než sedneš na svou motorku?

„Vždycky se oblékám od pravé strany, pravou rukavici, pravou botu, všechno napravo. Mám jich víc, ale to možná řeknu zase příště.“

Otázka na Andreu: Pokud by se měla vrátit jedna bývalá trať MotoGP, která by to měla být a proč?

„Laguna Seca. Z několika důvodů. Nikdy jsem tam nejel, protože když jsem byl v MotoGP poprvé, tak jsem byl zraněný a nejel tam. Všichni o této trati mluví, že je nebezpečná, ale myslím, že je tato trať na jízdu fantastická.“

Otázka na Marca: Která část dokumentu o loňské sezóně je nejvtipnější?

„Myslím, že spousta částí je zábavných nebo velice zajímavých, ale nejlepší částí je to, na co se ptali předtím, jak jsme se bavili já a Andrea. To proto, že po tak těsném souboji, kdy bojujete na limitu až do poslední zatáčky, o tom za deset minut mluvíte a vždycky to probíhalo dobře. Hodně se mi také líbila závěrečná reakce Emila Alzamory (smích).“