Movistar Yamaha

Jezdec týmu Movistar Yamaha Valentino Rossi předvedl v prvních trénincích na GP Francie ve smíšených podmínkách solidní tempo, když obsadil osmé místo v kombinovaných časech. Skončil mírně před svým týmovým kolegou Maverickem Viñalesem, který zajel desátý nejrychlejší čas.

Valentino Rossi chtěl francouzskou GP odstartovat dobře a rychle se dostal do tempa, jaké měli jezdci na čele. Když se dostal do Top5, soustředil svou pozornost na nastavení své YZR-M1. S osychající tratí a zrychlováním tempa zajel nejlepší čas v hodnotě 1:40,894, který znamenal osmé místo, přičemž na prvního ztrácel 3,427 s.

Ani mokro v odpoledním tréninku nezastavilo Doktora v jeho pokroku. Rychle se dostal na provizorní druhé místo a zbývajících třicet minut se soustředil na vylepšení svého nastavení, které v posledních chvílích otestoval. Druhý trénink zakončil desátým nejrychlejším časem v hodnotě 1:43,006 a ztrátou 1,333 s na čelo. Díky rannímu času si udržel osmé místo v kombinovaných časech.

Maverick Viñales začal ranní trénink s cílem pokračovat v pokroku, který udělal v testu v Jerezu a dostal se na čelo s časem 1:42,546. Zbytek času strávil porovnáváním nastavení, zlepšením času na 1:41,307 a skončil na desátém místě se ztrátou 3,840 s na čelo.

V odpoledním tréninku navázal tam, kde přestal v ranním, a brzy se posunul do Top4 a pokračoval ve zdokonalování nastavení své YZR-M1. To nejlepší si nechal na poslední výjezd a dostal se na čas 1:42,894 a trénink zakončil na osmém místě se ztrátou 1,221 s na čelo. Protože nebyl schopen zlepšit svůj ranní čas, zůstal v kombinovaných výsledcích na desáté pozici.

Valentino Rossi

Valentino Rossi – 8. místo / 1:40,894

„Určitě to je v těchto podmínkách mnohem obtížnější, ale také je velmi důležité pokusit se pochopit pocit z motorky na mokru, protože v Jerezu jsme v těchto podmínkách měli také dost problémy. Nakonec jsem jen desátý, takže pozice není fantastická, ale pocit z motorky se zlepšil a během tréninku jsem byl vždy na dobré pozici. Myslím, že na konci s novou pneumatikou jsem potřeboval trochu víc kol, abych ji zahřál, ale pocity jsou dobré. Hodně jsme pracovali na vjezdu do zatáčky a není to tak špatné, ale nyní musíme poznat naše tempo na suchu a doufáme, že zítra budou dobré podmínky.“

Maverick Viñales

Maverick Viñales – 10. místo / 1:42,894

„Pro mě to byl dobrý den, protože jsme mohli trochu vylepšit motorku v dešti a já se na ní již cítím pohodlně. Myslím, že krok za krokem se v dešti zlepšujeme. Nakonec jsem nepoužil měkkou pneumatiku, bylo příliš pozdě, mohl jsem zajet jen dvě kola na suchých pneumatikách. Mně na konečné pozici nezáleží, pocit na mokru a to, že jsme zlepšili motorku, se počítá. Doufám, že zůstane sucho, abychom mohli dobře pracovat. Naše motorka tu funguje dobře, takže můžeme znovu získat dobrý výsledek.“

Massimo Meregalli – šéf týmu

„Dnešní ranní podmínky byly přesně ty, kterým jsme se chtěli vyhnout. Trať stále osychala, což znamenalo, že jsme nebyli schopni shromáždit opravdu dobré informace, jak jsme to udělali v plně mokrém odpoledním tréninku. I když to nevypadá, že by v příštích dvou dnech pršelo, bylo důležité jet na mokru, protože nám to umožnilo udělat další krok, pokud jde o nastavení do deště. Očekáváme, že od této chvíle bude sucho a my začneme třetí trénink s informacemi, které jsme tu nasbírali před dvěma týdny během testu, zejména pokud jde o Mavericka. Vale bude pokračovat v hodnocení dvou rozdílných nastavení, která srovnával v prvním volném tréninku.“

Pokračujte ve čtení na dalších kapitolách:

následující kapitola »Repsol Honda