Estrella Galicia 0,0 Marc VDS

Jezdec týmu Estrella Galicia 0,0 Marc VDS Jack Miller otevřel druhou polovinu sezóny čtrnáctým místem.

Závod začal na mokré, ale rychle osychající trati a tyto podmínky přispěly k vzrušujícímu a občas matoucímu závodu, ve kterém se jezdci pokoušeli vybrat ten správný okamžik, kdy zajet do boxů na výměnu motorek.

Miller byl jedním z prvních, kdo to udělal, prakticky souběžně s vítězem závodu Marcem Marquezem. Na rozdíl od něho se ale australskému jezdci tento tah nevyplatil, protože měl potíže s přilnavostí zadku, které mu neumožnily maximalizovat závodní strategii. Měl potíže s udržením tempa a byl frustrovaný, že nebyl schopen plně využít své brzké zastávky v boxech.

Nakonec obsadil čtrnácté místo a skončil tři místa před týmovým kolegou Titem Rabatem, který měl po přechodu na slicky také potíže s přilnavostí.

Rabat startoval z 21. místa a na pneumatikách do deště měl silné tempo. Do boxů zajel později než Miller a poté se snažil jet bezpečně, aby si zajistil, že závod dokončí. Obsadil sedmnácté místo jen sekundu za Scottem Reddingem.

Jack Miller

Jack Miller – 14. místo

„Ztratil jsem pár cenných sekund při zastávce v boxech, když jsem čekal, až bude druhá motorka připravená, ale přesto jsem si myslel, že mám šanci na Top10. Ale potom jsem zjistil, že nemáme podobnou přilnavost zadku jako v tréninku, kdy jsem mohl snadno zajet 1:57 na staré pneumatice, ale v závodě jsem těchto časů nemohl dosáhnout. Předek se zdál opravdu dobrý, ale neměl jsem přilnavost na zadku a nemohl využít výhody své strategie. Snažil jsem se jet chytrý závod, ale řada nešťastných potíží mě dnes tála cenné body.“

Tito Rabat

Tito Rabat – 17. místo

„Úvodní kola na pneumatikách do deště jsem zvládl dobře, ale po změně motorky na slicky jsem měl dost potíží a udělal nějaké chyby, když jsem se snažil zůstat se skupinou. Tato trať pro mě není snadná, zejména když jedu sám. Hlavním problémem je nedostatek pocitu ze zadku. V jednom okamžiku jsem měl možnost následovat Zarca a Lorenza, ale byl jsem příliš na limitu, abych jel stejným tempem. Ale pracujeme tvrdě na tom, abychom tento problém pochopili, a nikdy se nepřestanu snažit a nyní se těším na další závod v Rakousku.“

Michael Bartholemy – šéf týmu

„Jack si svou zastávku v boxech načasoval perfektně ve stejnou dobu jako Marc Marquez. Bylo to brzy a tým nebyl docela připravený, což Jacka stálo trochu času. To byla naše chyba. Ale hlavním problémem bylo to samé co ve warmu, neměli jsme přilnavost zadku, což znamenalo, že Jack nemohl využít své závodní strategie. Tito zastavil později než Jack, ale potom měl ten samý problém s nedostatkem přilnavosti. Musíme na ten problém přijít a zjistit, proč není vždy konzistentní.“

Pokračujte ve čtení na dalších kapitolách:

následující kapitola »Repsol Honda