MotoGP – 1. volný trénink

Dopolední program na okruhu Termas de Río Hondo uzavřeli jezdci královské třídy MotoGP, kteří jako poslední vyrazili do svého prvního volného tréninku. Počasí je zatím stále dobré, když je polojasno. Teploty jsou stále stejné, vzduch má 22°C a trať 28°C. Oproti včerejšku je ale mnohem chladněji, když se včera teploty pohybovaly až kolem 35°C.

Hned na začátku tréninku málem spadl Danilo Petrucci v 5. zatáčce, ale vše ustál. Jezdci královské třídy MotoGP mají pro tuto Grand Prix k dispozici výjimečně hned čtyři směsi předních i zadních pneumatik. Díky tomu mají sice možnost najít ideální kombinaci pneumatik pro tuto trať, která má v některých místech nový asfalt, ale zároveň mají méně času na jejich vyzkoušení, když jich je víc.

Na začátku tréninku se do vedení dostal Marc Marquez z týmu Repsol Honda, který tu vždy startoval z pole position a dvakrát tu vyhrál. Úřadující mistr světa ve svém třetím kole zajel čas 1:42,280 a jako první se dostal pod čas 1:43. Jako jeden z mála jel s přední tvrdou pneumatikou a vzadu měl měkkou směs. Na druhé místo se zařadil Cal Crutchlow se ztrátou 0,838 s a výborně zajel Hafizh Syahrin, který je nováčkem v týmu Tech3. Malajský závodník byl chvíli i ve vedení, ale poté ho překonali oba jezdci na Hondách. Ve čtvrtém kole se dostal na druhé místo Valentino Rossi, který stáhl ztrátu na 0,293 s. Jen o 0,013 s se za něj zařadil Jack Miller. Karel Abraham začal trénink na 21. místě s časem 1:45,963. Svůj výjezd na trať pozdržel Andrea Iannone.

Pozvolný start měli oba jezdci týmu Ducati. Jorge Lorenzo začal na 19. místě a postupně se propracoval na 7. místo, ale jeho týmový kolega Andrea Dovizioso byl dlouho na 20. místě. Jorge se ve svém šestém kole dostal na průběžné 4. místo. Ducati tento víkend také představila nového sponzora, kterým je společnost Lenovo.

Marc Marquez zažil horkou chvilku ve 13. zatáčce, ale vše ustál. Mezi tím se do čela tabulky dostal Cal Crutchlow s časem 1:41,542 a Hafizh Syahrin se opět posunul na 2. místo. Marc Marquez si také čas zlepšil, ale stačilo to na 3. místo. Dále pak byli Jorge Lorenzo, Jack Miller, Danilo Petrucci, Alex Rins, Dani Pedrosa, Valentino Rossi a Tito Rabat. Karel Abraham zajel čas 1:44,176, ale zůstal na předposledním místě a jako jeden z prvních zajel do boxů.

Půl hodiny před koncem začínali závodníci postupně zajíždět do boxů. To měli odjetých přibližně sedm kol. Volnější trati využil Jack Miller, který se dostal na první pozici s časem 1:41,468. Jack měl na své motorce obě měkké pneumatiky. Cal Crutchow se ho snažil překonat, ale nakonec se mu to nepodařilo a zůstal na druhém místě se ztrátou 0,074 s. Cal měl nazutou tvrdou přední a střední zadní pneumatiku. Hafizh Syahrin je stále na výborném třetím místě se ztrátou 0,245 s. O 0,065 s za ním je na čtvrtém místě Marc Marquez a Jorge Lorenzo doplňuje Top5 s rozdílem 0,340 s. Valentino Rossi se dostal na místo šesté a hned za ním je jeho týmový kolega Maverick Viñales. Danilo Petrucci je devátý a desítku nejlepších uzavírá Alex Rins. Nejlepším nováčkem je zatím jedenáctý Takaaki Nakagami.

Tím, že stále hrozí déšť, je pro jezdce důležité se dostat do Top10 v jakémkoliv suchém tréninku, protože je velice pravděpodobné, že se v dalších trénincích nemusí zlepšit. Až na 13. místě je zatím Dani Pedrosa a je posledním ve ztrátě do jedné vteřiny. Johann Zarco také nezačal tak dobře jako v Kataru, když byl zatím na 16. místě a Andrea Dovizioso je se ztrátou 2,434 s na 22. pozici. Za ním je s časem 1:44,176 a ztrátou 2,708 s Karel Abraham. Startovní pole uzavírá nováček Xavier Simeon.

Na trati jako jeden z mála zůstal Andrea Iannone, který se dostal ze 17. na 2. místo se ztrátou 0,038 s.

Hned po druhém výjezdu na trať se okamžitě zlepšil Marc Marquez, který zajel čas 1:41,331. V dalším kole zajel ještě lépe a čas vylepšil na 1:41,081. Zlepšil se také Andrea Dovizioso, který se dostal na 9. místo. Dovi se ve svém 11. kole zlepšil ještě víc a dostal se na 4. místo. To si neužil moc dlouho, když ho překonal Andrea Iannone. Většina jezdců nyní volí měkkou přední pneumatiku a vzadu má Marc také měkkou, Valentino Rossi, který se dostal na druhé místo, a Andrea Iannone mají střední směs, Jack, Dovi a Cal mají tvrdou směs.

Marc Marquez dál pokračoval ve výborném tempu a ve svém 13. kole opět vylepšil vedoucí čas na 1:40,951. To do konce tréninku zbývalo 15 minut a někteří opět zajeli do boxů. V tu chvíli spadl ve 13. zatáčce Danilo Petrucci, jehož motorka také zůstala na trati podobně jako Boovi Bendsneyderovi v předchozím tréninku, ale Petrux ji rychle zvedl a stihl z trati utéct ještě předtím, než tam přijeli ostatní závodníci.

Během tréninku jsme také mohli sledovat, jak týmy využívají komunikaci s jezdci přes přístrojovou desku. Deset minut před koncem tým Ducati napsal Jorgemu Lorenzovi, aby přijel vyměnit motorku, zatímco Maverick Viñales dostal od Yamahy pokyn vyměnit pneumatiky.

V posledních minutách tréninku se zlepšil Andrea Iannone, který se ujal vedení s časem 1:40,422. Dále pak Johann Zarco, který se dostal na 6. místo, a krátce poté se dostal na toto místo Dani Pedrosa, který si polepšil z 13. místa. Tentokrát měli jezdci většinou střední pneumatiky, někteří volili měkké pneumatiky. V závěru tréninku vysvitlo sluníčko a začalo se zrychlovat, pořadí v Top10 se hodně míchalo. V posledním kole se málem srazili Marc Marquez a Maverick Viñales v 5. zatáčce.

Nejrychlejším závodníkem prvního tréninku královské třídy MotoGP je Dani Pedrosa, který má pro tento víkend novou zlatou přilbu. Dani ve svém předposledním kole zajel čas 1:40,303. Na druhém místě skončil se ztrátou jen 0,042 s Cal Crutchlow, takže máme na čele dvě Hondy. Andrea Iannone obsadil se Suzuki místo třetí a jeho ztráta je také minimální, na prvního jen 0,083 s. Johann Zarco skončil na čtvrtém místě se ztrátou 0,311 s jako nejlepší jezdec na Yamaze. Jack Miller se díky poslednímu kolu dostal na páté místo a je nejlepším zástupcem továrny Ducati.

Marc Marquez skončil na šestém místě, Valentino Rossi je sedmý a za ním jsou tři jezdci Ducati v pořadí Andrea Dovizioso, Jorge Lorenzo a Danilo Petrucci, který uzavírá Top10. Díky tomu mají tito jezdci zajištěn provizorní postup do druhé části kvalifikace. Jen o 0,028 s za nimi je na 11. místě Hafizh Syahrin. Za ním skončili tovární jezdci Aleix Espargaro a Maverick Viñales. Mezi jezdci jsou stále menší a menší rozdíly a opět se prvních 14 jezdců vešlo do jedné vteřiny. Karel Abraham obsadil poslední místo se ztrátou 2,5 vteřiny.

Podle posledních informací prší přibližně 60 km od okruhu a dle předpovědi by měl déšť přijít nad okruh při odpoledních trénincích.

Výsledky

PČJezdecTýmKm/hČasZtráty
126Dani PEDROSARepsol Honda Team328.31’40.303
235Cal CRUTCHLOWLCR Honda CASTROL332.41’40.3450.042/0.042
329Andrea IANNONETeam SUZUKI ECSTAR324.41’40.3860.083/0.041
45Johann ZARCOMonster Yamaha Tech 3325.51’40.6140.311/0.228
543Jack MILLERAlma Pramac Racing326.21’40.7150.412/0.101
693Marc MARQUEZRepsol Honda Team333.01’40.7810.478/0.066
746Valentino ROSSIMovistar Yamaha MotoGP328.01’40.8250.522/0.044
84Andrea DOVIZIOSODucati Team329.11’40.9380.635/0.113
999Jorge LORENZODucati Team330.11’41.0190.716/0.081
109Danilo PETRUCCIAlma Pramac Racing331.51’41.0660.763/0.047
1155Hafizh SYAHRINMonster Yamaha Tech 3323.71’41.0940.791/0.028
1241Aleix ESPARGAROAprilia Racing Team Gresini325.61’41.1630.860/0.069
1325Maverick VIÑALESMovistar Yamaha MotoGP328.71’41.2240.921/0.061
1438Bradley SMITHRed Bull KTM Factory Racing325.61’41.2860.983/0.062
1545Scott REDDINGAprilia Racing Team Gresini322.51’41.3461.043/0.060
1644Pol ESPARGARORed Bull KTM Factory Racing327.61’41.3551.052/0.009
1753Tito RABATReale Avintia Racing329.21’41.4211.118/0.066
1830Takaaki NAKAGAMILCR Honda IDEMITSU322.61’41.4491.146/0.028
1921Franco MORBIDELLIEG 0,0 Marc VDS320.81’41.5381.235/0.089
2019Alvaro BAUTISTAAngel Nieto Team330.91’41.6241.321/0.086
2142Alex RINSTeam SUZUKI ECSTAR326.11’41.8021.499/0.178
2210Xavier SIMEONReale Avintia Racing321.91’42.1921.889/0.390
2312Thomas LÜTHIEG 0,0 Marc VDS319.31’42.6982.395/0.506
2417Karel ABRAHAMAngel Nieto Team323.51’42.8572.554/0.159

Pokračujte ve čtení na dalších kapitolách:

« předchozí kapitolaMoto2 – 1. volný tréninknásledující kapitola »Moto3 – 2. volný trénink