MotoGP motocykl Honda získal v posledních letech pověst, že je těžké ho řídit, jak při sérii pádů během thajského testu zjistil i nováček v MotoGP a úřadující šampion Moto2 Franco Morbidelli.

Ale Ital se domnívá, že překročení limitu je nezbytné, aby bylo možné z Hondy dostat maximum – a bere Marqueze, který v testování, trénincích a kvalifikacích bourá často, jako příklad k následování.

„Obvykle nerad bourám, v Moto2 jsem moc neboural, mám velmi málo pádů,“ řekl Morbidelli po předsezónním testování v Kataru.

„Ale pochopil jsem, že s motorkou, pokud chcete poznat limit, musíte padat. Musíte na to tlačit a snažit se dosáhnout limitu a je opravdu snadné bourat, když se snažíte najít limit. Ale Marc nás učí. Řekl nám, že pády jsou cesta. Když se chcete rychle učit, musíte na to hodně tlačit. Uvědomili jsme si, že naše motorka není snadno ovladatelná, ale hodně jsme pracovali na tom, abychom na ní jeli správně, a jsme lepší a lepší a lepší.“

Franco Morbidelli

Ital má přístup k datům z továrních motorek Marqueze a Pedrosy z roku 2017, což je podle jeho slov obrovský přínos v přípravách na jeho nováčkovskou sezónu v MotoGP.

„Tato data jsou pro mě požehnáním,“ řekl. „Učit se od těchto jezdců je jako číst motocyklovou bibli, takže je to pro nás požehnání.“

Morbidelli měl v Kataru silný test a poslední den skončil dvanáctý nejrychlejší se ztrátou 1,1 s na Johanna Zarca na Yamaze.

Racingfans.cz

Racingfans.cz
Reklama

Předchozí Další