Michelin v roce 2016 znovu vstoupil do MotoGP po sedmileté absenci a nyní má za sebou první rok, ve kterém shromáždil důležitá data, což vedlo k novému profilu přední pneumatiky Power Slick, která byla vyvíjena pro nadcházející sezónu. Tato pneumatika byla poprvé použita jako prototyp v posledním závodě roku 2016 ve Valencii s působivými výsledky a získané informace umožnily technikům Michelinu pracovat na pneumatice během zimy a v předsezónních testech, aby vytvořili verzi, která na jezdce velmi zapůsobila. To, ve spojení se zadní pneumatikou, která poskytuje větší trakci, ukazuje, že Michelin postupuje kupředu s neustálými inovacemi, protože se snaží neustále vytvářet nejlepší závodní pneumatiky pro MotoGP.

Tyto nejnovější pneumatiky nebudou jedinými úpravami v prvním kole, protože Michelin bude dodávat tři specifikace předních i zadních slicků – v roce 2016 byly minimálním požadavkem dva. To jezdcům nabídne větší možnost výběru pneumatik a různí jezdci budou nadále používat různé pneumatiky, což vytvoří efekt konkurence v případě jednotného dodavatele pneumatik. Další změnou bude zrušení používání pneumatik intermediate. Vývoj pneumatik do deště – jejichž tvrdší směs prokázala dobrou odolnost na usychající trati – vedl k rozhodnutí odstranit pneumatiky intermediate z letošní alokace.

Další změnou bude to, že dva jezdci, kteří se kvalifikují z první kvalifikace do druhé, dostanou navíc zadní měkký slick, aby mohli v druhé kvalifikaci použít nejměkčí směs, pokud se tak rozhodnou.

Jednou z největších změn bude představení identifikačního systému. Ten bude pracovat pomocí bezdrátové technologie a pomůže určit, které pneumatiky který jezdec používá. Systém bude fungovat tak, že každé kolo bude mít senzor tlaku (TAPS) s jedinečným identifikačním číslem. Všechny pneumatiky budou mít jedinečný čárový kód, který se naskenuje a poskytne informace, která pneumatika je na které motorce. Vysílač v TAPS vyšle signál, který je přečten transpondérem motorky a pak je jedinečné identifikační číslo přenášeno a neprodleně oznámeno organizátorovi. Tyto informace pak budou Dornou předávány do vysílání, takže diváci budou hned vědět, kterou pneumatiku jednotliví jezdci používají. Kromě toho budou také všechny pneumatiky označeny barevnými pruhy.

Michelin je ze změn nadšený a k nové sezóně přistupuje odhodlaný posunout vývoj svých pneumatik na další úroveň, protože má za cíl poskytnout závodníkům pneumatiky, na kterých fanouškům předvedou vzrušující závody.

Nicolas Goubert – zástupce ředitele, technický ředitel a vedoucí programu MotoGP

„Máme za sebou tři úspěšné testy a potvrdili jsme si směr, kterým se s pneumatikami pro sezónu 2017 vydáváme. Ve Valencii jsme představili novou přední pneumatiku a ta fungovala velmi dobře, teď po třech testech nám jezdci poskytli velmi příznivou a užitečnou zpětnou vazbu, takže víme, že se ubíráme správným směrem, pokud jde o jejich potřeby. Také jsme vyslyšeli jejich požadavky na větší trakci zezadu – protože každý jezdec chce vždy jet rychleji a akcelerovat tvrději – takže jsme na tom pracovali a znovu věříme, že jsme dodali, co jezdci hledají. S postupem sezóny budeme nadále vyvíjet naše pneumatiky, protože se neustále snažíme dát jezdcům optimální výkon za všech podmínek na všech tratích, ale teď se cítíme v mnohem lepší pozici, než jsme byli touhle dobou loni.

Také jsme velmi spokojeni s novými změnami a zavedením detekčního systému. Tři přední a zadní slicky otevírají větší možnost dodat pneumatiky, které rozšíří široké spektrum a umožní jezdcům i týmům rozhodovat se, jaké pneumatiky používat v určitých podmínkách. Samozřejmě se těšíme na rok 2017 a doufáme, že závodění bude stejně vzrušující jako v roce 2016, ne-li víc!“